Spacer do Schroniska Samotnia

Schronisko Strzecha Akademicka, Zdrach

Wychodząc w niedługi, górski spacer z dzieckiem, wybraliśmy jako miejsce docelowe malownicze schronisko jakim jest schronisko „Samotnia”. Wychodzimy z Karpacza miejskimi drogami i pieszymi deptakami przecinającymi samochodową serpentynę w kierunku Karpacza Górnego. Stąd kierujemy się w stronę świątyni Wang, po czym wchodzimy do Karkonoskiego Parku Narodowego. Po zakupie biletu ruszamy dalej niebieskim szlakiem w stronę wspomnianego schroniska. Szlak jest szeroki i łatwy, bo w rzeczywistości jest to brukowana droga. Dochodzimy do starej polany skąd w niedalekiej odległości skręcamy w kierunku domku myśliwskiego i typowym górskim szlakiem idziemy do schroniska. W końcu dochodzimy do małego stawu skąd mamy piękny i niepowtarzalny widok na schronisko „Samotnia”. Po dojściu do schroniska robimy krótką przerwę. Samo schronisko jest malowniczo położone w kotle Małego Stawu. W obecnym kształcie schronisko wybudowano w 1923 roku i jest ono uważane za najstarsze drewniane schronisko w Polsce. Po napawaniu się pięknym widokiem i zrobieniu kilku fotek udaliśmy się w górę w stronę schroniska „Strzechy Akademickiej”. W drodze do niego mogliśmy jeszcze raz rzucić okiem na kocioł Małego Stawu, który uchodzi za jedno z najpiękniejszych miejsc Karkonoszy. W końcu dochodzimy do „Strzechy Akademickiej”. To schronisko w tym miejscu powstało w 1896 rok, jednak obecny budynek budowano w 1907 roku. Po kolejnej porcji niepowtarzalnych karkonoskich widoków ruszyliśmy w dół szlakiem żółtym powstałym po torze saneczkowym w stronę Karpacza. Szlak jest przyjemny jednak dość stromy. Dochodzimy nim do dzikiego wodospadu skąd ruszamy z powrotem do Karpacza kończąc nasza wyprawę do schroniska „Samotnia” i kotła Małego Stawu.

Więcej fotografii tradycyjnie na mojej stronie

, Zdrach

Schronisko Samotnia, Zdrach
2013-04-28

29 kwiecień 2013 13:47

Gratuluję systematyczności. Dawniej śledziłam Twoją poprzednią stronę, ale od czasu zmian - nie zaglądałam tam. Widzę, że teraz jest lepiej i  bardziej czytelnie. Twórz, wpisuj, bo robisz to w sposób interesujący i zawsze tam coś dla siebie znajduję. Pozdrawiam :-)

29 kwiecień 2013 12:38

Danuta - dziękuję bardzo ta strona to moje chobby a takie słowa tylko podkręcają zapał do jej tworzenia. Dziękuję.

29 kwiecień 2013 09:30

Ciekawa wycieczka i interesujące zdjęcia. Zobaczyłam też polecaną przez Ciebie stronę i znalazłam wiele podpowiedzi na kolejne wędrówki. Wszystko pięknie uporządkowane i czytelne! Będę tam czasem zaglądała. Pozdrawiam :-)

Ostatnio edytowany: 2013-04-29 09:32

28 kwiecień 2013 20:35

Muszę się tam wybrać. Ładne zdjęcia🙂

28 kwiecień 2013 16:43
28 kwiecień 2013 14:04

Fajna wędrówka ja planuję wybrać się na urlop latem do Karpacza i pochodzić po szlakach.

28 kwiecień 2013 10:47

Super. Niedawno wchodziłam tym szlakiem na Śnieżkę. To droga widokowa i zarazem najładniejsza. Pozdrawiam.

28 kwiecień 2013 10:33

Świetna wyprawa. Fotki dodatkowe z podanej przez ciebie stronki przepiękne!