Zamek Krzyżacki w Malborku

Malbork, Zdrach

Przybywamy do Malborka i po pozostawieniu pojazdu na pobliskim parkingu ruszamy do jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich zamków. Do Krzyżackiego Zamku w Malborku idziemy pieszą kładką rozpiętą nad rzeką Nogat. Z cienkiej kładki rozciąga się niebagatelny widok na piękny i niezwykły zamek. Przed przekroczeniem zamkowych murów udajemy się do kasy by zakupić bilety. Bilety dostępne są w wielu opcjach, np. zwiedzanie z przewodnikiem, z audio przewodnikiem by móc zwiedzać we własnym tempie lub bez przewodnika. Po zdecydowaniu się na opcję biletową ruszyliśmy zwiedzać krzyżackie zamczysko. Jako, że wybraliśmy zwiedzanie z przewodnikiem, to też podążaliśmy przez zamkowe korytarze wsłuchując się w ciekawe historie opowiadane przez dobrze przygotowanego przewodnika. Zwiedzanie zaczęliśmy od zamku średniego i jego sal. Zobaczyliśmy tam min. wielki refektarz, kuchnię, pomysłowy system zamkowego ogrzewania, piwnice zamkowe oraz wiele innych ciekawych sal. Kolejno zwiedzaliśmy zbrojownię oraz niezwykle piękną wystawę bursztynów, by po krótkiej przerwie udać się na podbój zamku wysokiego. Za wielka bramą znajdowało się wejście do Zamku Wysokiego, a w nim zobaczyliśmy, po za licznymi komnatami, niezwykły kościół zamkowy noszący ślady zniszczeń powstałych w wyniku działań wojennych II wojny światowej, ciekawą studnię zamkową, po za tym kapitularz, izbę konwentu oraz dormitorium. Z zamku wysokiego mogliśmy wejść na wierzę, z której rozciągał się niesamowity widok na zamek, miasto Malbork oraz jego okolice. Po zwiedzeniu zamku wysokiego udaliśmy się na tarasy zamkowe. Znaleźliśmy tam cmentarz, lapidarium, ogród oraz młyn zamkowy. Czas zwiedzania z przewodnikiem to około 3-4 godziny. Nie sposób mi wymienić wszystkich pomieszczeń i czekających na nas zamkowych atrakcji . Na pewno z całą pewnością mogę uznać, że całodniowa wizyta na Zamku Krzyżackim w Malborku nie była czasem straconym, lecz wykorzystanym w pełni. Zapoznaliśmy się z kulturą i obyczajami Krzyżaków, poznaliśmy kawał historii tych ziem oraz zobaczyliśmy niezwykły kunszt budowniczy w ogromie zamkowych murów jak i kunszt rzeźbiarski i malarski w pięknie wykończonych zamkowych komnatach. Na koniec zwiedzania polecam przejść zamek dookoła, gdyż w ten sposób zobaczymy jego piękno oraz ogrom w całej krasie.

Tradycyjnie - Więcej o historii i pełna Foto-Relacja na mojej stronie http://www.rodzinna-turystyka.pl/ZamkiPalace/Zamki/Pomorskie/ZamKMalbork.html

Zamek w Malborku, Zdrach
, Zdrach
Malbork, Zdrach
2013-03-16

21 marzec 2013 12:32

Do malborka jechałem z obawami, czy aby ten zamek nie jest przereklamowany. Jednak się nie zawiodłem. Mogę polecić to miejsce na trasie rodzinnych wędrówek, bo czas na zwiedzanie malborka na pewno nie był czasem straconym.

18 marzec 2013 23:20

[cytuj autor=' toja1358'] Byłam w zamku wiele razy i - podobnie jak Ania - mogłabym tam jechać znowu... i znowu. Piękne zamczysko, jest co zwiedzać. Dzięki Zdrach, że nam przypomniałeś  o Malborku 🙂. Danusiu, nie trzeba żałować, że nie byłaś, tylko BYĆ!!! Wiem, że to daleko od Ciebie, ale jak tylko będziesz mogła, to po prostu przyjedź, bo naprawdę warto. A i do morza , nad którym dawno nie byłaś, blisko🙂)). Pozdrowienia dla wszystkich. [/cytuj]

Masz rację Toju! Marzenia są po to żeby je spełniać! Pozdrawiam cieplutko :-)

18 marzec 2013 22:23

Pozdrowienia dla wszystkich.

18 marzec 2013 17:59

Zdrach fajnie i ciekawie opisane.Malbork -piękne zamczysko🙂

18 marzec 2013 13:49

Piękny zamek, świetny opis. Nie byłam jeszcze w Malborku i mam co żałować. Pozdrawiam :-)

17 marzec 2013 12:34

Bardzo piekny, już 2 razy go zwiedzałam razem w wnętrzami, ale chętnie pojadę kolejny raz i kolejny 🙂