, Jacek Frankowski

2012-11-28 10:03:40

Zimowe weście na śnieżnik

Najpierw o Śnieżniku.
Śnieżnik (1425 m n.p.m.) - najwyższy graniczny szczy po Polskiej stronie w Sudetach Wschodnich w masywie Śnieżnika.

Wycieczkę zaczynamy w Międzygórzu gdzie zostawiliśmy auto i wita nas mroźna, śnieżna pogoda, ale tego właśnie się spodziewaliśmy w styczniu. W samym Międzygórzu chcieliśmy zrobić postój na ciepłą herbatę, posiłek i żeby poczekać na resztę grupy. Niestety ze względu na godzinę (około 11) najbliższym otwartym miejscem okazała się restauracja przy wodospadzie Wilczki. Nie spieszyliśmy się, postanowiliśmy wchodzić krótszym, ale bardziej stromym i często używanym, czyli przetartym szlakiem czerwonym do schroniska "Na Śnieżniku" gdzie mieliśmy zaplanowany nocleg.

Droga do schroniska przebiegła bez większych problemów i z częstymi przystankami za względu na wesołą ekipę. Droga nam się przeciągnęła do około 4 godzin. Po dotarciu do schroniska rozlokowaliśmy się w swoich pokojach, zjedliśmy coś na szybko i ruszyliśmy na szczyt zobaczyć zachód słońca. Niestety tutaj pogoda nam posuła plany.

Na drugi dzień postanowiliśmy wybrać się na wschód słońca i tutaj wszystko znakomicie się udało. Pogoda była wręcz wymarzona, było mroźno, i bezchmurnie. Po powróci i zjedzeniu śniadania zaczęliśmy myśleć o powrocie szlakiem mieszany czerwony (od schroniska do Przełęczy Śnieżnickiej) -> niebieski (od przełęczy do Międzygórza). Chcieliśmy zaplanować troszkę więcej czasu na powrót ze względu na zasłyszane informacje o tym, że szlak jest nieprzetarty. Jak się okazało były tylko w części prawdziwe. i droga powrotna odbyła się bez większych problemów natomiast w przepięknej słonecznej pogodzie.

Podsumowanie bardzo udanej wycieczki:
Wycieczka możliwa do zrealizowania w jeden dzień i niskim stopniu trudności nawet w zimę o ile oczywiście są przetarte szlaki. Szlak czerwony jest praktycznie zawsze dobrze utrzymywany i przetarty natomiast z niebieskim różnie bywa.
- czas dojścia czerwonym to około 2 godziny latem i 3 godziny zimą dystans około 4,5-5 km.
- czas dojścia czerwono - niebieskim to około 2,5 godziny latem, zimą w zależności od stopnia zasypania niebieskiego, nam to zajęło około 4 godzin.

Ostatnie wycieczki użytkownika

Edward Krężel Krajtroter 3044 kilometrów
2012-12-03 22:03:36

Rzeczywiście, byłaby to bardzo dobra inicjatywa.

2012-11-30 09:46:36

Sterta kamieni po wieży widokowej dalej jest, ale z tego, co słyszałem to ma być odbudowana, co byłoby rewelacyjnym posunięcie gdyż widoki byłyby super.

Edward Krężel Krajtroter 3044 kilometrów
2012-11-29 23:28:02

Na Śnieżniku byliśmy dwukrotnie. Po raz pierwszy w dawnych latach w czasie wędrówki po Kotlinie Kłodzkiej kiedy na szczycie stała jeszcze kamienna wieża widokowa. Była już w kiepskim stanie i nie można było na nią wchodzić. Szliśmy wówczas od Lądka obok źródeł Białej Lądeckiej i schodziliśmy do Międzygórza i na Igliczną.

Drugim razem wchodziliśmy z Międzygórza gdzie byliśmy na wczasach, obok ogrodu bajek i następnie schodziliśmy również do Międzygórza. Wieży widokowej na szczycie już nie było. Pozostała poniej tylko sterta kamieni.

Barsolis Karol Turysta Kulturowy Krajtroter 122711 kilometrów
2012-11-29 21:26:56

Witam .

jak widac po twoich zjeciach - ja  szykuje  juz narty do  sezonu.

Pozdrawiam Karol

Ostatnio edytowany: 2012-12-04 21:17

2012-11-29 10:35:34

Zima też ma swoje uroki. Byłem tam  w maju. Pozdrawiam.

toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów
2012-11-28 21:05:26

Bajecznie piękna zima! Wycieczka super, foty fantastyczne.

Pozdrowienia znad morza

Krzysztof Dorota Krajtroter 23831 kilometrów
2012-11-28 18:12:47

Ale zimowo trzeba się już przyzwyczajać, wycieczka super brawo pozdrawiamy

mokunka Krajtroter 220037 kilometrów
2012-11-28 16:19:38

[cytuj autor=' Vincci'] Nic nie napiszę zdjęcia mówią same za siebie :) Pozdrawiam. [/cytuj]

Dokladnie to co powiedzial Vincci:) piękne foty. A Jaskinia Niedzwiedzia naprawdę warta zobaczenia!

pozdrawiam:)

Ostatnio edytowany: 2012-11-28 16:20

2012-11-28 16:07:40

Dziękuje. Trasa jest naprawdę fajna i nie sprawia żadnych trudności. Nocleg w schronisku warto zarezerwować wcześniej gdyż zazwyczaj jest tam dużo ludzi. Poza tym na miejscu można wypożyczyć narty biegowe lub rakiety śnieżne.
Polecam.

Radzę też zajrzeć w Kletnie do Jaskini Niedźwiedziej, jest to unikat na skalę Europejską. Niestety przynajmniej kiedyś bilety trzeba było rezerwować z dużym wyprzedzeniem.

Ostatnio edytowany: 2012-11-28 16:10

Aneta Mróz Domator 7 kilometrów
2012-11-28 15:52:59

Piękne zdjęcia:)

2012-11-28 15:19:26

No parę razy wchodziłam i nie było zdjęć :) I wreszcie są, bardzo ładne!

Vincci Krajtroter 11266 kilometrów
2012-11-28 14:11:44

Nic nie napiszę zdjęcia mówią same za siebie :) Pozdrawiam.