, mokunka

2012-10-20
2012-10-20 22:15:22
mokunka Krajtroter 219837 kilometrów

Jednodniowa wycieczka do Wisły i piekny jesienny spacer Doliną Bialej Wisełki. Było świetnie: kolorowo i słonecznie.

Wisła

Dziś pogoda dopisywała, myśleliśmy aby wyrwać się z miasta. Postanowiliśmy pojechać do Doliny Białej Wisełki ; dawno tam nie byliśmy. Ostatni raz w zimie 2012(luty), gdzie w mrozie i śniegu też przewędrowaliśmy spory kawałek.
Teraz chcieliśmy zobaczyć jak wygląda dolinka we wszystkich barwach złotej polskiej jesieni. Jechaliśmy dość długo do Wisły. Na trasie był spory ruch, do tego przewężenia i korki, bo na długim odcinku zakładano ekrany akustyczne,zastawiając jeden pas ruchu, ehhh

zapora w Wisle Czarne ta i 3 kolejne foty

Dotarliśmy około 11 godz. Słoneczko pięknie świeciło, przejeżdżając przez centrum widzieliśmy ludzi w krótkim rękawku. Myli się jednak ten, kto sądzi , że w Dolinie Białej Wisełki też było tak ciepło. Ojjj nie, to już górski sublimat . Dobrze, że zabraliśmy cieplejsze kurtki.
Na parkingu leśnym tuż przy Nadleśnictwie „Przysłup” trudno było zaparkować. Widać nie tylko nas skusił do wyprawy w góry ten piękny , słoneczny , jesienny dzień.

Wędrowaliśmy i podziwialiśmy widoki. Mijaliśmy ludzi z dzieciaczkami w wózkach, rowerzystów, grzybiarzy oraz seniorów dziarsko wędrujących z kijkami. Było cicho, wdychaliśmy czyste powietrze , przesiąknięte wonią lasu. Szmer Białej Wisełki, plynącej w dolince był ledwie słyszalny…. Super, prawdziwy relaks, odpoczynek po całym tygodniu pracy!

W powrotnej drodze krótki wypad do Zameczku Prezydenckiego, kilka fotek z tarasu widokowego i szybka kawa. Obowiązkowy wręcz przystanek nad zaporą w Wiśle Czarne. Pięknie tam! Jesienny las odbija się w wodzie 🙂 , widok prawie baśniowy! Mnóstwo ludzi z aparatami, uwieczniało te widoki. Z aparatami nie takimi jak mój, lecz profesjonalnymi! Później przystanek w centrum Wisły, lecz tam tłumy ludzi; więc tylko kilka fot z pięknie wyglądającego parku oraz straganów z kolorowymi darami jesieni, krotki spacer i …w drogę powrotną.

Wróciliśmy , gdy już było całkiem ciemno, choć to dopiero 20 godz . Jednak dzień jest już krótki. Jechaliśmy nie spiesząc się . Przy kilku odcinkach drogi kładła się już gęsta wieczorna,jesienna mgła.

Teraz na „gorąco” wrzucam wycieczkę, bo nie chcę aby tak piękne widoki czekały ( jak niektóre foty z wakacji). Może jutro też gdzieś się wybierzemy?! 🙂

samochody wjeżdzaly wszędzie, ehh Dolina Białej wisełki to i 21 kolejnych fot w niektorych fragmentach dolinki było mokro i ponuro jesienny las w Beskidach ta i 3 kolejne foty Zameczek Prezydencki widok na zaporę z tarasu Zameczku Prezydenckiego ta i 3 kolejne foty park w centrum Wisły ta i 2 kolejne foty  na straganach sprzedawano rożności te i 3 kolejne foty
mokunka Krajtroter 219837 kilometrów

Gabriela Jaworowska Krajtroter 7595 kilometrów
2012-11-08 22:53:15

Mokunko...śliczna wycieczka w śliczny słoneczny dzień...szłam niedawno Bialą Wisełką na Baranią i Skrzyczne...będze relacja...pozdrawiam turystycznie:)))

Danuta Krajtroter 37207 kilometrów
2012-11-08 20:51:22

Pieknie, kolorowo, po prostu bajka! Pozdrawiam :-)

2012-10-24 19:06:32

Tojko,to znowu czas abyś odwiedzila Beskidy.O każdej porze roku są piękne!

pozdrawiam:)

toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów
2012-10-23 23:04:50

Mokunko, widzę, że Krajtroterka z Ciebie,że hej! Pięknie wędrujesz i dzielisz się z nami tym co widziałaś. Spędziłam w tych okolicach wakacje przed dwoma laty. Piękne tereny.

Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów
2012-10-22 18:41:34

Jak zwykle fajne miejsce przedstawiłaś Mokunko ciekawie opisane i super zdjęcia - gratuluję.

2012-10-22 15:21:17

Nooo, Vincii dzięki, cieszę się, że podoba ci się , jak napisaleś "pięknie to przedstawilaś "-to  usłyszeć od takiego artysty-fotografika , jak Ty : ))) to bardzo miło.

Adaś ma wycieczke z Bialej Wiselki fakt,ciekawą . Ja też już mam wcześniejszą tyle, że zimową. Jak pory roku potrafią zmieniać krajobrazy...

pozdrawiam:)

Ostatnio edytowany: 2012-10-22 18:48

Vincci Krajtroter 11266 kilometrów
2012-10-22 15:08:19

A ja się wybiorę oglądać Kaskady Rodła ale wiosną gdy topniejący śnieg podniesie stan wód  w Wisełce.Pięknie to przedstawiłaś Mokusiu.Pozdrawiam.Ps.Zajrzyj do wycieczki Adasia Prończuka tez  ma zdjęcia z wycieczki do Bialej Wisełki.:)

Krzysztof Dorota Krajtroter 23831 kilometrów
2012-10-21 12:40:15

Piękne tereny jesień wygląda coraz piękniej pozdrawiamy

Zbyszek Mat Krajtroter 17595 kilometrów
2012-10-21 11:14:04

Po powrocie na PSz z dużym zainteresowaniem przeczytałem relacje z wędrówek. Gratulacje. A jesień? To szczególny czas wędrówek, kiedy można zobaczyć wszystkie barwy przyrody szykującej się do zimowego snu. Bardzo ładne zdjęcia.

2012-10-21 10:46:40

Łukasz dlaczego w domku jestes? Plany byly przecież wyjazdowe.Ruszaj dziś w plener. Choćby gdzies niedaleko. Wybierz sie koniecznie!

pozdrawiam i czekamy na relacje:)))

Łukasz Mazurek Zapaleniec 788 kilometrów