Zator i Parki Rozrywki Zatorland

Zator

W niedzielę wybraliśmy się na dość daleką wycieczkę rodzinną, najpierw gmina Babice z Lipowcem ale to w innej wycieczce, teraz Zator i Zatorland.

Zator to mała miejscowość, byłam tu dobrych kilka lat temu, jeszcze przed Zatorlandem i muszę przyznać, że miejscowość bardzo się odmieniła na plus. Bardzo ładny kościół, obok zamek, choć tutaj nazywają go pałacem. Bardzo ciekawa budowla, szkoda że zaniedbana i totalnie nie wykorzystana, ale ma efektowne zdobienia i dobre położenie.

Calkiem niedaleko od kościoła i zamku znajduje się Rynek, szkoda, że przejeżdżają przez niego samochody bardzo lubię Starówki wyłączone z ruchu, widać, że postawiono tu na promocję karpia królewskiego, no i dobrze, bo przecież Zator to stolica Doliny Karpia - historycznego zagłębia hodowli tego gatunku

Rynek w Zatorze

Zatorland

No i wreszcie na końcu Zatorland - mamy taką strategię, by rzeczy mniej ciekawe dla dzieci zwiedzać zawsze na początku, zanim zaczną marudzić, by zawsze mieć asa w rękawie w postaci atrakcji dla nich, zwiedzanie z dziećmi nie jest proste 😉

DinoZatorland
DinoZatorland w Zatorze

Zatorland to kompleks Parków Rozrywki, do tej pory był tu tylko DinoZatorland czyli park ruchomych dinozaurów. W tym roku dodatkowo powstał Park Mitologii - jedyny w Polsce jak dotąd - ciekawy pomysł oraz niewielki Park Owadów z wielkimi okazami tych dziwnych stworzeń. Jak stwierdziliśmy, dobrze, że owady w rzeczywistości są takie malutkie 🙂 Akurat było tu Pożegnanie Lata i promocyjne zwiedzanie Parków - całośc w cenie 10 zł, faktycznie żal się nie skusić.

DinoZatorland jest duży, jest tu aż 100 modeli, niektóre całkiem spore i groźne 🙂 Tablice informacyjne mogą czegoś nauczyć dodatkowo, chodzi się po kładce drewnianej, przez las, choć wolę parki dinozaurów na otwartej przestrzeni, na tle nieba, to nawet mi się tu spodobało, bo jest porządek i pomysł.

Park Mitologii

Park Mitologii wywarł na mnie fajne wrażenie, ciekawy pomysł, figury pływające po wodzie, kolory jesieni już się pojawiają, więc widok był całkiem przyjemny. Dodatkowe atrakcje są usytuowane wzdłuż brzegu, a po jeziorze można przepłynąć stateczkiem, podziwiając mitologiczne postaci z bliska, Zeus, Hera, Atena, Narcyz itp. Niestety my tylko oglądaliśmy z brzegu i pomostu, bo było zbyt dużo ludzi i zbyt wielka kolejka na statek.

Zatorland

Już słońce się chyliło, kiedy zmierzaliśmy do ostatniego, najmniejszego Parku z owadami - tutaj kilkanaście modeli owadów, nawet przewyższających człowieka, bliskie spotkanie z tym, co zwykle mało widoczne. Park Owadów jest najtańszy, ale też nie oferuje żadnych dodatkowych atrakcji.

Na koniec jeszcze obiecaliśmy po 1 atrakcji w Lunaparku - najbardziej komercyjnej części Zatorlandu 🙂 Karuzele, samochodziki, gry itp. - to co dzieciaki lubią najbardziej, rodzice już trochę mniej 🙂

Park Mitologii
Park Mitologii w Zatorze

Aktywnie spędzony dzień i chyba faktyczne już pożegnanie lata... choć jeszcze mamy w planach Miasteczko Twinpigs.

Cały kompleks Zatorlandu można zwiedzać ze zniżką z Kartą Krajtroter.

Atena
Park Mitologii w Zatorlandzie
Park Owadów
Park Owadów w Zatorze
Modliszka w Parku Owadów
Park Owadów w Zatorlandzie
2012-09-23

30 sierpień 2014 13:33

widze, że koleżanka obeznana jeśli chodzi o wszelkie rozrywki 🙂 my dopiero raczkujemy jeśli chodzi o zwiedzanie rodzimych Parków Rozrywki, Zatorlandem byliśmy miło zaskoczeni, że w Polsce ktoś może z takim rozmachem i roznorodnością stworzyć Park Rozrywki, planujemy też tam wrócić i zabrać znajomych żeby pokazać im ich dzeiciom Zatorland.

29 sierpień 2014 06:43

To Wesołe Miasteczko zaplanujcie nie na weekend jeśli macie taką moliwość, a na pewno nie niedziela, bo będziecie stać dużo w kolejkach, a raczej wszystkiego w 1 dzień to się Wam nie uda zrobić 🙂

28 sierpień 2014 23:13

Kiedyś wybierzemy się tam ponownie bo warto, może nawet większą grupą ale to dopiero za jakiś czas. Teraz mamy zamiar w najbliższym czasie odwiedzić Śląskie Wesołe Miasteczko i obowiązkowo przejazd Elką i Zoo

Ostatnio edytowany: 2014-08-28 23:18

28 sierpień 2014 23:05

my też byliśmy zachwyceni ilością rozrywek w Parku, naprawdę atrakcji jest co niemiara, dla mnie najważniejsze było to, że dzieci miały co robić, spędziły czas pożytecznie i czegoś się nauczyły. Planujecie tam jeszcze wrócić?

28 sierpień 2014 22:44

ahm, zapomniałem dodać do swoich wycieczek. Jesli miałbym opisac jednym słowem... jednym słowem rewelacja. Rozrywka dla całej rodziny gwarantowana. Każdy znajdzie coś dla siebie. Jest to kompleks parków z których główną atrakcją jest Park Ruchomych Dinozaurów.Odwiedziliśmy park ruchomych dinozaurów, park mitologii, park bajek, park owadów. W parku owadów największe wrażenie zrobiły na nas ekspozycje suszonych pająków, w parku bajek z kolei córka najwięcej czasu spędziła na lodowisku, w parku mitologii poza kursem po jeziorze najbardziej zajarała sie sterowanymi fontnnami 😁 W parku dinozaurów super przeżycia i sikający potwór hehe. Kino 5D super no i oczywiście lunapark w cenie biletu do woli. Cały dzień zabawy. Polecam bo warto.

28 sierpień 2014 22:26

[cytuj autor=' Paweł']My już w piątek 22.08 jedziemy. Dziewczyny nie moga sie już doczekać 🙂   [/cytuj]

no i jak wrażneia po wizycie w Zarolandzie, napiszesz coś?

20 sierpień 2014 21:50

My już w piątek 22.08 jedziemy. Dziewczyny nie moga sie już doczekać 🙂

20 sierpień 2014 18:29

ja również się tam wybieram, wiem że dzieciaki będą miały świetną zabawę, póki co dopiero rozeznaję się w temacie i sporo czytam, ale sama będę miała okazję sie wypowiedzieć nt. wrażeń już niedługo bo niebawem zawitamy do Zatrolandu. Prawda jest taka, że ciężko dzieciakom dogodzić i znaleźć miejsce gdzie nie będą się nudziły, a teraz czujemy że wreszcie je zaskoczymy ilością atrakcji.

17 sierpień 2014 22:10

Zapowiada się całkiem ciekawa wycieczka, więc pewnie się niebawem wybierzemy 🙂 Tylko chyba z noclegiem, żeby to wszystko ogarnąć, jak myslicie? Zastanawiam się nad połową września, gdyż ma się odbyć Live Festival - z Boysami, Grabowskim, kabaretami, magicznym show i pewnie jeszcze o czymś zapomniałam... 😉

Woody
25 lipiec 2014 18:20

Dinozaury i cześć mitologivzna są chyba największą atrakcją dla dzieci

Blanka Zimna
31 lipiec 2013 11:53

Właśnie Park Swietego Mikołaja jest chyba najfajniejszy w Zatorze. To też blisko mnie, bo ja mieszkam w Wadowicach.

Asia
08 grudzień 2012 20:46

Nie wyobrażam sobie zimy bez wyjazdu do Zatoru do Mikołaja. Dzieci uwielbiają ten park. Ciagle mi marudzą, że chcą jechać a byliśmy zaledwie tydzień temu. Miejsce zaczarowane.

26 wrzesień 2012 20:32

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna'] No własnie, chłopak nad nami góruje 😉 [/cytuj]

Tak, tak Aniu, włazi na Diablak i patrzy z góry🙂))

26 wrzesień 2012 16:34

No własnie, chłopak nad nami góruje 😉

26 wrzesień 2012 14:09

Ja bylam w Zatorze, ze 3 lata temu.Wtedy byl tylko Park Dinozaurow..Muszę sie wybrać! Fajna wycieczka Aniu, a Paweł musi czasem zejsc z gór i do Zatora zajechać, hihihi

26 wrzesień 2012 09:35

🙂 No to musisz dostać kopa na zachętę 🙂 A od nas faktycznie trochę daleko, do Ochab to przynajmniej fajna trasa szybka teraz z autostradą, a tu sie ciągło troche maluchom, ale za to Babice odwiedziliśmy na szybko , które juz mi dawno po głowie chodziły

Ostatnio edytowany: 2012-09-26 09:36

26 wrzesień 2012 09:21

Super sprawa,że masz niby tak daleko a byłaś!!! Ja mam około30 km i już w Zatorze nie byłem około 18 lat !!! Aż Mi wstyd!!