Pielgrzymkowy szlak na Jasną Górę.

Oświęcim, Ewelina

W dniach 7 - 9 X 2009 wyruszyliśmy na pielgrzymkowy szlak na Jasną Górę. Po drodze do Częstochowy odwiedziliśmy również Łagiewniki, Kraków, Zakopane, Oświęcim i Wadowice.

6 października, o godzinie 22.00 żegnani przez rodziców, udaliśmy się w naszą podróż. Zmęczeni długą drogą i deszczową pogodą, dotarliśmy pomyślnie do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. W kaplicy Wieczystej Adoracji Najświętszego Sakramentu uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, a następnie siostra ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia opowiedziała nam o życiu i posłannictwie błogosławionej siostry Faustyny Kowalskiej. Wizytę w Łagiewnikach zakończyliśmy wejściem na wieżę z galerią widokową, skąd widać było panoramę Krakowa. Kolejne kilka godzin spędziliśmy spacerując uliczkami krakowskiej Starówki, podziwiając architekturę Zamku Królewskiego na Wawelu, kościoła Mariackiego oraz Sukiennic.

Ogromne wrażenie wywarła na nas wszystkich wizyta w niemieckich obozach zagłady AuschwitzBirkenau. Dziś te miejsca wyglądają inaczej niż kiedyś, jednak uczucia związane z wydarzeniami tamtych lat pozostają cały czas żywe. Mogliśmy zobaczyć rzeczy należące niegdyś do więźniów, a które przetrwały do dnia dzisiejszego: przedmioty gospodarstwa domowego oraz elementy odzieży. Największe emocje wzbudziło w nas opowiadanie pani przewodnik o tym, w jaki sposób zabijano tam ludzi. Nie darmo obozy w Oświęcimiu nazywane są „fabryką śmierci”.

Oświęcim, Ewelina

Kolejny etap naszej podróży to Zakopane i wizyta w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach – rzymskokatolickim sanktuarium maryjnym, wybudowanym jako votum za ocalenie życia papieża Jana Pawła II po zamachu z 13 maja 1981. Wędrówka górskim szlakiem, krajobrazy Doliny Strążyskiej oraz widok uroczego wodospadu Siklawica uświadomiły nam piękno przyrody ojczystej.

Ostatni dzień naszego podróżowania to Wadowice oraz zwiedzanie domu rodzinnego naszego ukochanego papieża – rodaka Jana Pawła II. Większości z nas udało się również spróbować legendarnych kremówek papieskich.

Punktem kulminacyjnym naszej pielgrzymki było spotkanie maturzystów Archidiecezji Białostockiej na Jasnej Górze przed Cudownym Obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 15.00 Koronką do Miłosierdzia Bożego i konferencją dla młodzieży. Następnie wszyscy zgromadziliśmy się w Kaplicy Cudownego Obrazu na modlitwę różańcową. O godzinie 17.00 Ks. Abp Edward Ozorowski przewodniczył uroczystej Mszy Świętej. Znamienne słowa cytowane przez księdza Radosława Kimszę: „Módlcie się tak, jakby wszystko zależało od Boga, a pracujcie tak, jakby wszystko zależało od was”, na długo pozostaną w naszej pamięci. Szczególnym momentem bliskiego spotkania z Chrystusem była Droga Krzyżowa na wałach oraz procesja ze świecami. Teksty poszczególnych stacji Drogi Krzyżowej przygotowała nasza droga siostra Tomira, a odczytali je Beata, Żaneta i Karol − uczniowie klasy IIIA. Po uroczystym Apelu Jasnogórskim w Kaplicy Cudownego Obrazu udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Z pielgrzymki wróciliśmy cali i zdrowi, a wspaniałe wspomnienia pozostaną w naszej pamięci na długie lata.