, Danuta

2012-04-09
2012-04-09 21:43:10
Danuta Krajtroter 37207 kilometrów

Od dawna umawiałam się z Kolegą  Stasiem- z PSz, że w  II Dzień Świąt Wielkanocnych spotkamy się pod Tułem. I właśnie dzisiaj nam się to udało:-)

Tychy > Pszczyna > Bielsko-Biała > Cisownica > Tuł > Podlesie > Cisownica > Rezerwat Przyrody Góra Tuł

Dzisiaj- w II Dzień Świąt Wielkanocnych- jak to jest od wielu lat w zwyczaju- pojechałam pod Tuł, aby rodzinnie wypocząć w otoczeniu przyrody.

Ale ten Dzień był zupełnie wyjątkowy, bo poczułam się jak Alicja w Krainie Czarów, która przeszła na drugą stronę lustra. Otóż miałam dziś niebywałą przyjemność spotkać i poznać osobiście Stasia!!! Przesympatycznego Łazika, uroczego gawędziarza.

Znaliśmy się tylko wirtualnie, wystawiając komentarze na forum PSz. Jednak zaraz po przywitaniu i później- kiedy wędrowaliśmy znanymi sobie ścieżkami, miałam wrażenie, że znamy się od zawsze. Wspólnie podziwialiśmy budzącą się przyrodę, podglądaliśmy pierwiosnki, czosnek niedźwiedzi, zawilce i oczywiście robiliśmy mnóstwo zdjęć. Zastanawialiśmy się też gdzie dokładnie jest Rezerwat Cisów pod Tułem…

Jest to chyba pierwsza w historii PSz wycieczka opisana przez dwoje uczestników- krajtroterów. Postanowiliśmy opisać ją z osobna i uzupełnić zdjęciami obrazującymi naszą – w znacznej części wspólną wyprawę.

W nocy temperatura w okolicy zeszła do minus 10st, na obrzeżach lasu było widać resztki śniegu, a dachy domostw pokryła warstwa szronu. Niemniej dziś pogoda nam dopisała, bo przecież oboje zamawialiśmy bezchmurne niebo oraz przyjemną aurę.

Staś- znawca tamtych okolic, wskazywał i wymieniał nazwy bliższych i dalszych szczytów górskich leżących po polskiej i czeskiej stronie. Wspólnie podążyliśmy od dawnego schroniska pod Tułem, wędrując aż pod Małą Czantorię. Wokół roztaczały się rozległe widoki. Można było podziwiać Cieszyn i okolice aż po horyzont. Również Czeska strona prezentowała się wyśmienicie. Dreptaliśmy oczarowani okolicą…

Czas wspólnej wędrówki upłynął nam bardzo szybko i w końcu przyszło się nam pożegnać. Staś wyruszył do Ustronia przez Małą Czantorię, my natomiast wróciliśmy do samochodu pozostawionego pod Tułem.

Pod budynek restauracji- dawnego schroniska podjeżdżały samochody wiozące gości weselnych. I tu informacja dla Stasia! sala kominkowa z bufetem była udostępniona indywidualnym turystom. Widać ubiegłoroczne Twoje Stasiu uwagi – właściciele wzięli sobie do serca i nie zamknęli budynku w związku z imprezą.

i znów pierwiosnki

Świąteczne spotkanie pod Tułem było nadzwyczaj udane. Mam nadzieję, że tradycyjnie spotkamy się tam ze Stasiem znów za rok.

Bardzo się cieszę Stasiu, że uczestniczyłam w Twojej Jubileuszowej wyprawie. Pozdrawiam serdecznie :-)

Plac zabaw dla dzieci koło restauracji pod Tułem
dawne schronisko- obecnie restauracja pod Tułem
... jeszcze ostatnie pożegnanie...

ps. Zdjęcia po przetworzeniu dodam jutro.

widok w kierunku polskiego i czeskiego Cieszyna Ze szlaku rozciąga się przepiękny widok zawilce ruszamy na szlak pierwiosnki- kaczeńce- kwiaty które zwiastują prawdziwą wiosnę :-) gałązka cisu lepiężnik biały do widzenia Stasiu- do zobaczenia :-) skupisko jemioły na przydrożnym drzewie kora na pniu cisu w tle Równica z drogi asfaltowej wchodzimy na taką oto urokliwą ścieżkę żywiec gruczołowaty młody cis w całej okazałości żywiec gruczołowaty ... pora wracać... Równica w całej okazałości Ścieżka wije się skrajem lasu i łąki kominy Trzyńca w oddali /Czechy/ poletko czosnku niedźwiedziego tu najładniej słychać śpiew skowronków :-) wspaniałe łąki, przypominające ogrody, to raj dla owadów Świąteczne spotkanie pod Tułem indywidualista :-))) Budynek, który kiedyś pełnił pod Tułem funkcję schroniska, dzisiaj jest restauracją i hotelem Staś- towarzysz wędrówki świateczny kotek- wędrownik wszędzie wiosna, mnóstwo zieloności gospodarstwo na trasie szlaku niewielki strumień górski- jedyny na trasie wiosennie ... Mała, a po prawej Wielka Czantoria kaczeńce Staś uwieczniający krajobrazy dywan czosnku niedźwiedziego z intensywnie zielonymi liśćmi pasmo gór w Czechach miłek wiosenny :-) znad lasu wyłania się szczy Wielkiej Czantorii zagajnik z żywcem gruczołowatym I Krajtroterski Rajd Górski PSz - zdjęcie na trasie przylaszczka cisza, spokój, piekne widoki- to atuty tej okolicy przed nami Mała Czantoria samotny zawilec ! urocze fiołki leśne oszronione dachy domów- Podlesie droga asfaltowa, widokowa,łagodna widok w kierunku południowym na Czechy urocze pierwiosnki wracamy do schroniska- Restauracji pod Tułem oznaki wiosny :-) wiosna powoli budzi się do życia resztki śniegu w lesie jeszcze spglądamy na Małą Czantorię ... Wiata góralska koło restauracji pod Tułem tu nasze drogi się rozchodzą. Staś podąża w prawo- szlakiem obszar objęty tradycyjnym wypasem owiec... żywiec gruczołowaty wiosenny leśny kwiat

2012-04-10 23:00:03

Dziękuję Mokunko za miły wpis i odwiedziny :-) Kolejne spotkanie, tym razem na Jurze- to wspaniały pomysł. Na razie robię wszystko, aby 3 maja można się zobaczyć. Mam nadzieję, że i tym razem się uda. Pozdrawiam :-)

mokunka Krajtroter 218037 kilometrów
2012-04-10 20:28:12

Wlaśnie Danusia i Staś, jako prekursorzy  wspolnych wycieczek krajotroterów. BRAWOI! W Stasiowej 🙂 relacji  juz pisalam , teraz czas na Danusiową 🙂.Moi drodzy zazdraszczam Wam tego spotkania!

I przy okazji niniejszym przypomninam, ze ja napewno będe na jurze 3 i 4 maja🙂 jeśli ktoś bedzie w okolicy (obojętne Ojców czy Ogrodzieniec), to ja jestem ZA🙂)) spotkaniem krajotroterów.

Gość
2012-04-10 18:29:16

Dokładnie tak samo Danusiu myślę. Piękna relacja, jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

2012-04-10 18:01:42

[cytuj autor='Prończuk Adam'] Zdjątka wiosenne -  urocze 🙂 Nauczylem się oczywiście przy Danusi nieznanych mi nazw rozślin wczesnowiosennych : żywiec gruczołowaty ( nie piwo) i lepiężnik biały - dziękuję. [/cytuj]

Hihi Adasiu! Myślę, że z tego żywca na zdjęciu- nie byłoby dobrego piwa. Za to w Restauracji "Pod Tułem"...               Toju! Dziękuję za odwiedziny! Mam nadzieję że opisaną wyprawą daliśmy początek wspólnych krajtroterskich wycieczek.

Pozdrawiam :-)

toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów
2012-04-10 17:05:36

Danusiu! Super spotkanie na szlaku i piękne fotki. Dwie relacje z jednego szlaku - fajna sprawa. Pisałam już u Stasia, że czekam na następne odcinki z cylku spotkań na szlakach🙂))

Adam Prończuk Krajtroter 16443 kilometrów
2012-04-10 13:11:05

2012-04-10 12:21:38

Aniu, Adasiu, Pawle! Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że zachęciłam Was /i innych krajtroterów również/ - do kolejnych wspólnych wypadów. Wielka w tym zasługa Ani- która tworząc PSz umożliwiła nam poznanie się i wspólne powędrowanie polskimi szlakami.

Pawełku! Ze Stasiem umówiliśmy się za rok - na kolejne spotkanie pod Tułem. Cieszę się jeżeli do nas dołączysz.

Pozdrawiam wiosennie:-)

Paweł Gąsiorek Krajtroter 10652 kilometrów
2012-04-10 10:36:19

Jak już pisałem  u Stasia , piszę się za rok !

2012-04-10 08:23:35

No co ja widzę 🙂 Super, cieszę sie, że doszo do Waszego spotkania i że było bardzo miło.

Adam Prończuk Krajtroter 16443 kilometrów
2012-04-09 23:55:50

Mam przeczucie, że to piekny poczatek tradycji spotkań krajtroterów na szlakach. Jutro zobaczą zdjątka. Pozdrawiam serdeczenie.

Gość
2012-04-09 22:32:59

Chyba się zarumieniłem Danusiu, przecież to takie naturalne, że ludzie, którzy kochają łazikowanie , zawsze są dla siebie mili, bo łączy ich ta sama pasja. Trudno, żeby w naszym przypadku było inaczej.

Myślę, że może nie tyle moje ubiegłoroczne uwagi, co uświadomienie sobie, że jak nie będą dbać o ludzi, to ich mieć nie będą. W sumie dobrze, że nastąpiła zmiana, bo zawsze lubiłem i dalej lubię tamto miejsce.

Jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam Ciebie i Twoich bliskich.