Szczawnica, Palenica, wawóz Homole, Czerwony Klasztor

, Kasia Haczek

Dzień I: Szczawnica, wodospad Zaskalnik.

Spacer po Szczawnicy, czyli, gdzie apteka, sklep, restauracja.

wodospad Zaskalnik, Kasia Haczek

Kolejnym punktem, był wodospad Zaskalnik - malowniczy wodospad o wysokości 6 metrów, położony poza głównymi szlakami Pienin. Jest położony w Popradzkim Parku Krajobrazowym (w pobliżu Sewerynówki ).
Od centrum Szczawnicy oddalony o ok. 2,8 km1.

Trasa sama w sobie łatwa, niestety droga bez chodnika, co w przypadku wędrówki z dziećmi bywa trudne. Wodospad przez ilość spływającej wody i huk jest niesamowicie efektowny, jednak „schowany” pomiędzy skałami przez co wydaje się o wiele mniejszy niż wynika z informacji.

wodospad Zaskalnik , Kasia Haczek

Dzień II: przejście deptakiem do przełomu Dunajca, wyjazd na Palenice.

Początek spacerku deptakiem wzdłuż Grajcarka od dolnej stacji kolejki na Palenicę, aż do Dunajca, krótka przerwa na małe co nieco i droga powrotna. Trasa idealna na spacer, mnóstwo ławeczek, jedne w cieniu, drugie w pełnym słońcu, a do tego płaski odcinek brzegu rzeki zapraszają do odpoczynku.

Szczawnica, Kasia Haczek

Z racji tego, że córcia miała troszkę ponad 2 latka naszym nie odłącznym sprzętem turystycznym był składany wózek, więc wyjazd na Palenica mógł okazać się nie możliwy, ale pracownicy PKL Palenica ludzie bardzo sympatyczni, pozwolili nam na zostawienie wózka w przejściu służbowym i takim to sposobem mieliśmy wózek
z głowy. Z wyjazdem nie mieliśmy problemu, bo nasze dzieci jakieś takie mało strachliwe. Na górze
ja rozkoszowałam się widokami, a dzieci … zjazdem rynną grawitacyjna.

Dzień III: Czerwony Klasztor.

Szczawnica, Kasia Haczek

Czerwony Klasztor – kompleks klasztorny na Słowacji w miejscowości Czerwony Klasztor nad Dunajcem,
na pograniczu Pienin i Magury Spiskie2.

Wycieczkę do Czerwonego Klasztoru rozpoczynamy od wypożyczenia rowerów. Początkowo trasa wiedzie wyznaczoną ścieżka rowerowa na deptaku wzdłuż Grajcarka, potem łaczy się z Droga Pienińską i dalej już jako drogą pieszo-rowerową wiedzie nas prosto do Czerwonego Klasztoru. Piękna malownicza trasa ciągnie się niezbyt pod górkę, prowadzi zacienionym brzegiem Dunajca, nie odstępując rzeki o krok, po drodze mijamy skały wychodzące wprost na drogę, małe osuwiska, chwilami trasa wiedzie pod wysokimi skalnymi ścianami, ogromne głazy, strome skarpy wpadające wprost do rzeki, wszystko to gwarantuje zapierające dech wrażenia. Podczas całego przejazdu możemy podziwiać nie tylko uroki przyrody, możemy także zobaczyć tradycyjne tratwy flisaków oraz trochę szalona wersje spływu na pontonach.

Palenica, Kasia Haczek

Z nie małymi kłopotami, ponieważ syn miał wywrotkę na rowerze, kolano nie dość że otarte to opuchnięte, problemy z pedałowaniem, w końcu dotarliśmy do celu. Po przerwie na małe co nieco i kolejne opatrywanie ran, przyszedł czas na zwiedzanie klasztornego muzeum, potem jeszcze przystań flisacka, rzut okiem na trzy korony
i można wyruszać w drogę powrotna.

Dzień IV: wąwóz Homole.

Palenica, Kasia Haczek

Wąwóz Homole to jedna z największych przyrodniczych atrakcji Pienin. Jest to głęboko wcięty, stromościenny wąwóz w Małych Pieninach na obszarze wsi Jaworki. Skalna część wąwozu jest V-kształtna i osiąga długość 0,8 km. Po wąskim dnie doliny płynie potok Kamionka3.

Sposób w jaki dojedziemy do wąwozu Homole był oczywisty - kursujący po Szczawnicy pojazd stylizowany
na ciuchcie z doczepianymi wagonami. Plan zakładał przejście przez wąwóz, Polane Dubantowska dalej w strone Bukowinki, aż do górnej stacji kolejki kresełkowej, ale ponieważ nasze dziecko dzień wcześniej doznało „kontuzji” na rowerze, postanowiliśmy pokonać trasę od tyłu. Kolejką wyjechaliśmy na Bukowinkę, a z stąd już prosta droga ciągnąca się cały czas w dół do wąwozu. Strome ściany wąwozu, skały, głazy, potok, kaskady, schody, kładeczki nad wodą, wąwóz po prostu zachwycił nas swą okazałością.

Palenica, Kasia Haczek

Dzień V; wyjazd do domu, w drodze powrotnej zwiedzanie zamku w Niedzicy i ruin zamku w Czorsztynie.

Droga Pienińska, Kasia Haczek

Zamek w Niedzicy, Kasia Haczek
2012-03-19

01 lipiec 2016 09:07

Odwiedziłem te miejsca. Wycieczka super. Polecam każdemu.

01 lipiec 2016 08:17

bardzo fajna wycieczka, pozdrawiam

20 marzec 2012 20:41

Kasiu, tam jest pięknie.Pieniny sa super. Byłam tam w listopadzie i wróciłam zachwycona, wszystkim co tam mogłam pozwiedzac i zobaczyć. pozdrawiam nową krajotroterkę🙂))

19 marzec 2012 18:10

Co się dzieje ?? Przesilenie wiosenne?? Dajcie spokój, piszcie na temat, to znaczy macie ochotę pochwalić wycieczkę Kasi to pochwalcie, a nie atakujcie siebie nawzajem. Drugi raz dzisiaj kończę temat, jeśli ktoś będzie kontynuował, skasuję niestety te posty, bo nie ma to sensu naprawdę.

Kasiu, super wycieczka, mamy podobne wiekowo dzieci 🙂

Ostatnio edytowany: 2012-03-19 18:11

19 marzec 2012 17:26

Bardzo się cieszę, że mój wpis jest tak szeroko komentowany, ale wolałabym aby nie była to utarczka słowna.

Przepraszam, że mój wpis odebraliście jako pseudo reklamę, co absolutnie nie było moja intencją, druga sprawa za która chciałam przeprosić to fakt, iż wstawiła opis wycieczki nie zamieszczając relacji, ani zdjęć, cóż to dopiero moje początki. Wpis uzupełniłam o plan, relacje i kilka zdjęć, mam nadzieję, że teraz jest jak należy, jeżeli coś jest jeszcze nie tak, proszę o info, natychmiast postaram się to poprawić.

Relacja to zlepek moich luźnych myśli, taka już jestem, trochę postrzelona, ale dobrze mi z tym.

Kasia

19 marzec 2012 17:21

Dzięki Kasiu za dodatkowe fotki, wspomnienia wróciły. Warto tam wracać, chociaż by na weekend lub parę dni. Ja z rodzinką często odwiedzamy Pieniński Park i nie żałujemy.

Pozdrawiam i czekam na inne wyprawy.

18 marzec 2012 07:37

Oj masz Kasiu rację naprawdę warto. Ja, a widać to na zdjęciu na moim profilu bardzo lubię Pieniński Park. Miasto w ostatnich latach dla nas turystów też wiele zrobiło, a to deptak nad Grajcarkiem, a to zeszłego roku rozpoczęto remont Parku Dolnego i placu Dietla oraz promenady.Jeśli Kasiu chodzi o sam Twój wypad to oczywiście "5" , a zdjęcie z Aniołkiem na Palenicy super - zbogać Swoją galerię o parę fotek z chęcią obejrzę może łezka się zakręci.