Gołuchów listopadowy

2012-01-07
2012-01-07 22:58:20

Piękne miejsce niedaleko Kalisza. Zakątek w którym odnajdziemy wspaniały zamek kształtem przypominający zamki nad Loarą. Otoczony jest malowniczym parkiem, największym w Polsce arboretum. Nie sposób zapomnieć o pokazowej zagrodzie zwierząt i wspaniałym Muzeum Leśnictwa

W weekend listopadowy wybraliśmy się do Gołuchowa - perły południowej Wielkopolski.
Dzięki unikatowym zabytkom architektury, walorom turystycznym, kulturalnym i przyrodniczym
Gołuchów zajmuje ważne miejsce w regionie.

W piątkowy poranek pociągiem pojechaliśmy do Kalisza. Tam autobusem PKS przejechaliśmy do Wsi Kościelnej skąd pieszo przez Kuchary przeszliśmy go Gołuchowa. Trasa wynosiła ok 13 km.

Zwiedziliśmy:

• Kościółek modrzewiowy, jednonawowy, p.w. Św. Bartłomieja, zbudowany w 1686r w Kucharach

• Zamek Czartoryskich i otaczający go piękny park założony w XIX wieku w stylu angielskim.
    (obecnie ma status największego w Polsce arboretum, a w nim kilkaset pomników przyrody)

• Jedyne w kraju Muzeum Leśnictwa

• Pokazową zagrodę zwierząt gdzie na terenie 24 ha żyje stado żubrów, grupa danieli.
    (w zagrodzie oglądać można również dziki i koniki polskie)

• W pobliskim lesie jedleckim zobaczyliśmy szósty co do wielkości głaz narzutowy
    KAMIEŃ ŚW JADWIGI, o wymiarach wys. 3,5 metra, szer. 6,5 metra, obwód 22 metry.

Pogoda była piękna jak na tą porę roku. Przez cały czas świeciło słoneczko.
    Spędziliśmy dwa dni na świeżym powietrzu, więc humorki nam dopisywały wyjątkowo.

Wróciliśmy pozytywnie zmęczeni, dotlenieni świeżym leśnym powietrzem i z całym plecakiem wrażeń.

Odwiedzone miejsca

Ostatnie wycieczki użytkownika

2012-04-14 11:54:30

piekna wycieczka i piekne zdjecia z goluchowa i okolic = 5. pozdrawiam Janika

2012-01-09 21:11:25

[cytuj autor=' Krzysztof Dorota'] Piękny zamek byliśmy tu w sierpniu pozdrawiamy   [/cytuj]

Mnie też zauroczył zamek, ale najbardziej park i muzea.

Pozdrawiam wszystkich :)

2012-01-09 17:57:01

Piękny zamek byliśmy tu w sierpniu pozdrawiamy

Gość
2012-01-08 18:37:41

Zagroda żubrów jest w Bialowierzy  najlepsza w Polsce i w Pszczynie są z tej hodowli osobniki.

2012-01-08 13:17:59

Świetna wyprawa Kasiu, ładne zdjęcia. Byłam w Gołuchowie wiele lat temu, niestety zamek był zamknięty i mogłam go zobaczyć tylko z zewnątrz.Wizytę zrekompensowaliśmy sobie podchodząc do Zagrody Żubrów, gdzie z platformy mozna było oglądać zwierzęta. Pamiętam też ładny park otaczający zamek. Pozdrawiam :-)

Gość
2012-01-08 12:59:36

Tak myślę, że do zamków nad Loarą to chyba nienajlepsze porównanie.Ale to mój punkt widzenia.

2012-01-08 12:55:20

Ciekawa wyprawa Kasiu.Ładne fotki.  Duzo udało wam się zwiedzić.A pozwolisz, że zapytam zawsze z ta grupą dzieci zwiedzasz czy sama tez lubisz gdzies pojechac? pozdrawiam z deszczowego Sosnowca :)

2012-01-07 23:57:40

Plecak wspomnień - fajnie brzmi. Dzieciaki wspominają każdą wyprawę przez wiele dni. W drodze powrotnej już pytają o następny wypad. To mi dodaje skrzydeł ;)

2012-01-07 23:24:25

Fajny tem Wasz plecak wspomnień. Milo się przyłączyć poprzez lekturę! Pozdrowienia.