lipiec w Białym Dunajcu

2011-12-29 - 2011-12-30
2011-12-29 20:08:01

Pierwszy dzień:Wędrówka z Gubałówki szczytami do Białego Dunajca

Drugi dzień: Wędrówka w Zakopanym od skoczni pod reglami i na Sarnią Skałę.

Pierwszego dnia wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę i z góry podziwialiśmy widoki Tatr. Później szczytami, mijając Harendę i bokiem przy Poroninie wróciliśmy na kwaterę do Białego Dunajca. Spacer bardzo przyjemny, lekki zajął nam ok. 4 godziny z przystankami. Po powrocie wymoczyliśmy nóżki w rzece.

Drugiego dnia wybraliśmy trasę przebiegającą u stóp reglowych wzniesień – Krokwi, Sarniej Skały i Łysanki i stąd też pochodzi jej nazwa. Szlak przebiega na wysokości 900 – 940 m. n.p.m. skrajem parku narodowego. Wzgórza przedzielone są głębokimi dolinami wyżłobionymi przez płynące z gór potoki. Dawniej droga nazywana była Żelazną Drogą, ponieważ stanowiła połączenie dwóch ośrodków hutniczych w Kuźnicach i Dolinie Chochołowskiej. Droga pod Reglami to piękna spacerowa trasa łącząca wyloty dolin polskich Tatr Zachodnich. W kiosku u wylotu Doliny Strążyskiej kupuje się bilety wejściowe do Tatrzańskiego Parku Narodowego. W głąb doliny prowadzi szeroka, wygodna droga.

Wkrótce po prawej stronie na zboczach Łysanek pojawiają się liczne dolomitowe skałki. Po ok.. 45 min bardzo urozmaiconej trasy ścieżka prowadzi do Polany Strążyskiej, na której stoją dwa szałasy (bufety). Wycieczkę kontynuowaliśmy wznosząc się szlakiem czarnym - Ścieżką nad Reglami na Czerwoną Przełęcz. Szlak prowadzi z polany bardzo stromo i mozolnie pod górę po kamiennych stopniach, ścieżka jest na tym odcinku zabezpieczona drewnianymi barierami. Podejście jest strome, lecz niezbyt długie, można je pokonać w ok. 30 min. Nazwa Czerwonej Przełęczy pochodzi od tworzących ją czerwonawych łupków. Z przełęczy można podejść w lewo (10 min) na niedaleką Sarnią Skałę, ze szczytu której rozciąga się wspaniały widok na 600-metrową północną ścianę Giewontu i na leżące w dole dolinki: Białego i Strążyską oraz Zakopane i Podhale. Wejście na Sarnią jest dość mozolne dla niezbyt wprawionych wędrowców, ale widoki, które nam oferuje w zamian w zupełności rekompensują wysiłek.

Po około 1,5 godz. marszu od Sarniej Skały szlak prowadzi do wylotu doliny i łączy się z Drogą pod Reglami. Kierując się w prawo, w kierunku skoczni, po ok. 15 min osiąga się miejsce startu wycieczki.

Odwiedzone miejsca

czwartek, 2011-12-29

Ostatnie wycieczki użytkownika

2011-12-31 14:13:36

[cytuj autor=' mokunka'] Lubie Biały Dunajec, mamy tam zaprzyjaźnionych gazdów, u których zawsze nocleg dla nas sie znajdzie (choć nie jest to hotel kilku gwiazdkowy).Za to jest ...fajnie, swojsko i dobra baza wypadowa na wycieczki . Tu pozwole sobie wrzucic fotkę wlasnie z Białego Dunajca -w strojach góralskich, hihih.Gaździna nas przebrala a my zadowoleni, robilismy fotki.Oto jedna z nich.Do tej pory jak zerkam, jacy to  my "górale"  hej(!) uśmiecham sie do wspomnień:) [/cytuj]

Górale z Was pierwsza klasa :)

Ja również lubię wracać do Białego. Byłam tam już 3 razy. Rok temu witałam tam 2011 :) Za każdym razem kwateruję u innych ludzi i zawsze jestem zadowolona. Mogę w 100 % stwierdzić, że ludzie w Białym Dunajcu są bardzo mili i serdeczni.

POZDRAWIAM :)

2011-12-30 15:03:43

Gość
2011-12-29 22:31:33

Tu lato jest?

2011-12-29 22:23:52

Brawo za aktywność. Bardzo fajne zdjęcia!