Niepozorny Zgierz

2011-12-25
2011-12-25 22:27:18

Wycieczka do Zgierza, leżącego nieopodal Łodzi, z którą posiada połączenie tramwajowe. Można dojechać tanio i szybko. Warto poznać to miasteczko, bo jest ładne i ma ciekawą historię.

W sobotę 2 kwietnia br. wybraliśmy się całą grupą na wycieczkę do Zgierza.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od Placu Kilińskiego kierując się w stronę Park Kulturowego Miasto Tkaczy. To tu znajdują się odrestaurowane domy historycznego kompleksu architektury drewnianej mista. Obecnie w jednym z domów urządzono Muzeum Lalek.

Następnie skierowaliśmy się do Muzeum Miasta Zgierza w celu obejrzenia czasowej wystawy Chińskiej Armii Terakotowej
Cesarza Qin - Shi Huangdi znanej jest jako VIII cud świata. Tam po obejrzeniu filmu przybliżającego historię odkrycia
i przebiegu wykopalisk w Chinach oglądaliśmy repliki figur armii terakotowej.

Kolejnym punktem było zwiedzanie samego Muzeum Miasta Zgierza. Po wystawie "Kruszówka - wnętrza mieszczańskie
z przełomu XIX i XX wieku" oprowadziła nas bardzo miła pani przewodnik, która cierpliwie odpowiadała na dziesiątki naszych pytań.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer po Parku Miejskim skąd znleźliśmy się na Starym Rynku. Tu poznaliśmy „Jeża” symbolu miasta Zgierza.
Jeż przy nas mógł poczuć się jak prawdziwa gwiazda – a dzieci jak paparazzi ;) Bo którz nie zna JEŻA SPOD MIASTA ZGIERZA z wiersza Wandy Chotomskiej

Po sesji zdjęciowej udaliśmy się na "wzgórze" gdzie na wzniesieniu stoi neogotycki Kościół p w św Katarzyny Aleksandryjskiej.

To małe ale jakże urokliwe miejsce, o bardzo interesującej historii naprawdę nas urzekło.

Zajrzyjcie tu, choćby przejazdem, bo naprawdę warto.

Odwiedzone miejsca

niedziela, 2011-12-25
  • Zgierz
    • Park Kulturowy Miasto Tkaczy
    • Muzeum Miasta Zgierza
    • Łażnia miejska z 1926 r.
    • Park Miejski zarządzany przez MOSiR
    • Kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej

Ostatnie wycieczki użytkownika

2012-06-16 12:42:17

Zachęcamy także do zajrzenia do sąsiadującego z Parkiem Kulturowym Miasto Tkaczy, Centrum Kultury Dziecka. Placówka również mieści się w zrewitalizowanym (tyle, że wcześniej) domu tkacza. Mamy bogatą ofertę zajęć i propozycji dla dzieci. Można przyjechać do nas z grupą i spędzić fantastycznie czas :) Zachęcamy! Bo Zgierz jest super!

www.ckd.miasto.zgierz.pl

tel. 509 719 665, 503 124 638

Gość
2011-12-28 21:02:25

Ładnie to przedstawiłaś. Nigdy nie byłem w Zgierzu, poza przejazdem. Widzę, że warto wstąpić.

2011-12-26 16:35:18

Zapraszam :D

Jeż jest teraz wielką atrakcją ;) Nie wiedziałam o tym dopóki sama nie wybrałam się na taką wycieczkę.

POZDRAWIAM

2011-12-26 16:04:55

Często przejeżdżam przez Zgierz, bardziej bokiem, jedynką. Postarwam się wstapić przy najblizszej okazji na fotkę z Jerzami. Pozdrowienia. Adam