Piesza wędrówka do Podzamcza

Wycieczka prowadzi pieszo z Zawiercia  niebieskim Szlaniem Warowni Jurajskich w kierunku Ogrodzieńca i do Podzamcza. Tam zwiedzamy Zamek Ogrodzieniec, Park miniatur i Gród na Górze Birow. Droga powrotna pieszo zielonym Szlakiem Tysiąclecia w kierunku Zawiercia.

W weekend 14-15 maja br 19 uczniów naszej szkoły pod moją opieką wzięło udział w rajdzie po Jurze Krakowsko - Częstochowskiej. Wcześnie rano w sobotę wyjechaliśmy pociągiem z Łodzi do Zawiercia skąd pieszo z plecakami na plecach wyruszyliśmy niebieskim szlakiem Warowni Jurajskich na odcinku Zawiercie - Ogrodzieniec - Podzamcze. Trasę ok 12 km pokonaliśmy w niespełna 4 godziny.
Po uprzednim zakwaterowaniu w domu agroturystycznym rozpoczęliśmy zwiedzanie Parku Miniatur
(zamków i warowni Szlaku Orlich Gniazd) i Ruin Zamku w Ogrodzieńcu. Wieczorem odbyło się wielkie grillowanie
i zabawy w ogrodzie. Niedzielną pobudkę podopieczni zrobili nam już o 5:30 :) Później przystąpiliśmy wspólnie
do robienia śniadania i prowiantu na drogę. Z pełnymi brzuszkami ;) udaliśmy się na Górę Birów i zwiedzaliśmy Gród i jaskinię.
W południe w wielkich strugach deszczu ruszyliśmy w drogę powrotną. Wędrowaliśmy zielonym Szlakiem Tysiąclecia
na odcinku Podzamcze - Bzów - Kromołów, skąd autobusem PKS cali mokrzy dojechaliśmy do Zawiercia.

Na dworcu odbyło się wielkie przebierania w suche spodnie i buty. Mimo wielkiego zmęczenia nie zabrakło nam sił na dowcipy i figle w pociągu, a w czasie podróży już planowaliśmy następną wędrówkę. :) W sumie przeszliśmy szlakiem 25 km.
Ten weekend spędzony bardzo aktywnie i w miłym towarzystwie pozostanie długo w naszej pamięci !

Odwiedzone miejsca

środa, 2011-12-21
  • Podzamcze

Ostatnie wycieczki użytkownika

Konto usunięte
2011-12-30 11:29:03
2011-12-25 11:12:34

Jest to mój pierwszy raz i nie bardzo miałam czas żeby się tym zająć dokładnie :) (okres przedświąteczny) Chciałam poprostu zobaczyć jak to wygląda. Teraz napewno uzupełnię braki :) i dodam kolejną wyprawę.

Cieszę się, że jest taki portal POLSKIE SZLAKI bo tu można dużo się dowiedzieć od innych turystomaniaków :)

Życzę wszystkim wesołych świąt i zabieram się do działania :)

2011-12-22 21:25:14

Fakt inni krajtoterzy mają rację za mało zdjęć , przydał by się opis ale i Adam też ma rację każdy na początku miał trudności  - oprócz Stasia . Gratulację za wędrówkę ja nieraz wedrowałem tym szlakiem ostatnio latem troszkę trasa zarosnięta miejscani ale tak to fajnie ( odpoczynek mały przy stawiku).

2011-12-22 13:23:29

[cytuj autor=' monika'] Brakuje mi twojej relacji z tej wyprawy, a i jedno zdjęcie też niewiele daje. [/cytuj]

To fakt , niewiele wiadomo, czekamy na ciekawą relacje i foty.pozdrawam:)))

2011-12-22 09:10:53

Bedzie lepiej. Ja też na początku nie wiedziałem jak strona działa. Trzymam kciuki za wyprawy i bogate relacje Pani Kasi.

2011-12-22 08:53:55

Katarzyno- witamy na forum, a teraz  czekamy na zdjęcia i relację. Pozdrawiam :-)

2011-12-22 07:56:31

Brakuje mi twojej relacji z tej wyprawy, a i jedno zdjęcie też niewiele daje.