Sokolica 747m. n.p.m

, Marcin

Wędrówke rozpoczynam z rynku w Krościenku, skąd należy wyruszyć za znakami zielonymi, ulicą Św. Kingi w kierunku południowo – wschodnim. Pozostawiam za sobą murowaną kapliczkę znajdującą się po lewej stronie. Po kilku minutach spaceru droga zaczyna przechodzić w żwir (w tym miejscu widnieje znak zakazu wjazdu). Tablica PPN, strumyk od siarczanego źródełka, za którym znajduje się las Wudyki i Zimna Skała (615 m n.p.m.). Pod tzw. Ociemnieniem Łąki, dołem przechodzące mokre młaki, są bardzo wartościowe m.in. ze względu na rzadkie gatunki mchów. – 1,2 km, po lewej znajduje się schowana w wysokich tujach kapliczka, a niedaleko za nią, przy Ociemnionym Potoku, kapliczka św. Kingi. (z rynku 20 minut).

Należy kierować się za znakami zielonymi wznoszącymi się w prawo, na wyższy taras zwany Pod Natonia. Z łąki rozpościera się widok na Szczawnicę Niźnia i jej okolice. tutaj napotyka się samotna zagroda Do Natonia (475 m n.p.m.). Ponad nią na obszarze zwanym Za Skałeczkę (500 m n.p.m.) droga zagłębia się w las szlak pnie się stromo w górę przez stary jodłowy las. - 2.5 km zarastające polany nazywanych Sosnów lub Wielki Sosnów. Po niedługim czasie dochodzi się do terenu któremu nie brakuje wertepów, dziur, rowów – teren zwany Dziury. Od tego momentu podążam lasem w górę. 15 km w lewo od ścieżki znajduje się jaskinia rumoszowa o 7 metrach długości. Trochę dalej trasa dochodzi do krawędzi stokowej polanki Małych Sosnów 580 – 650 m n.p.m. Trasa biegnie skrajem polanki w górę grani. - 3km (658 m n.p.m.) połączenie z Sokolą Percią, w obszarze przełęczy (ok. 650 m n.p.m.) pomiędzy Sokolicą a Czertezikiem. Z Krościenka 1 godzina (zejście około 50 minut). W prawo prowadzi droga nr 25d na Czertezik i dalej na Trzy Korony. Po skręceniu w lewo dochodzi się na Sokolicę (747 m n.p.m.).