Orawa

, Krzysztof Jankowski

Granicę Polski przekroczyliśmy w Korbielowie.Wstępnie zaplanowaliśmy nocleg w Zubercu ,licząc na to ,że uda się nam znależć w miarę tani lecz wygodny nocleg.Po drodze zatrzymaliśmy się nad jeziorem Orawskim by spędzić parę godzin nad wodą 🙂.Wieczorem po załatwieniu kwatery spacerujemy po okolicznych uliczkach próbując miejscowych specjałów i robimy zakupy.

Z samego rana wyruszamy.Do Brestova prowadzi 3km droga przez las a tam znajduje się Skansen Wsi Orawskiej który jest naszym celem na dzisiaj.Przez kilka godzin zwiedzamy 58 budynków architektury drewnianej.Zostały tu sprowadzone z całej Orawy.W zabytkowym kościele wysłuchaliśmy koncertu.Niezapomnianych wrażeń kulinarnych dostarczyła nam karczma ''U Mlynara ''.

, Krzysztof Jankowski

Drugi dzień spędzamy w Tatrach Zachodnich,przemierzając Dolinę Rohacką która ciągnie się 5 km wzdłuż Studenego potoku.Z osady Zwerowka idziemy na Banikov najwyższy szczyt Rohaczy. Pejzarze piękne a szlaki mniej zatłoczone niż w Tatrach Wysokich.

Trzeci dzień spędzamy na Zamku Orawskim.Jest to jedna z najpiękniejszych twierdz średniowiecznych na Słowacji.Wznosi się na 100 m wapiennej skale. Zwiedzanie rozpoczyna się stromym podejściem pod bramę ,za którą rozciąga się dziedziniec dolnego zamku.Tak podziwiamy pokaz fechtunku i śmiejemy z zabawnych scenek odgrywanych przez miejscowych artystów.Do najwyższej twierdzy,cytadeli,wiedzie 880-schodów.Duże wrażenie robi taras widokowy zawieszony 100 m nad rzeką.Trudno opanować drżenie kolan 🙂. Po zejściu wracamy do domu ...

Orawa, Krzysztof Jankowski
2011-11-29

30 listopad 2011 18:51

[cytuj autor='Świątkowski Roman'] Zgadzam się z tym co napisały wcześniej dziewczyny - wycieczka fajna. podpisuje sie również pod tym co wystukała Toja : "Wycieczka bardzo ciekawa, jednak - tak jak pisze "nasza Ania" - wrzucajmy zagraniczne wyprawy na portal  ZWIEDZAJ ŚWIAT -  będzie przejrzyściej i łatwiej znaleźć interesujące nas wycieczki. Tutaj tylko te jednodniowe, które zaczynają i kończą się w Polsce" Pozdrawiam  Roman [/cytuj]

Dokladnie. Wycieczka na piątke bardzo fajna, ciekawa Krzysztofie.Mam nadzieje, że zadomowisz sie tu u nas na PSz. pozdrawiam🙂))

30 listopad 2011 14:11

Świetna podpowiedź Stanisławie! Będzie bardziej oczywiste gdzie prezentować swoje relacje. Brawo! Pozdrawiam :-)

30 listopad 2011 12:20

Toju, ja znalazłem na to sposób. W zależności od tego gdzie trasa biegnie dłużej, tam wgrywam. Jeśli w Polsce jest większość i w km i czasowo to tutaj, a jeśli za granicą to na "zwiedzajświat.pl".

30 listopad 2011 10:52

Pozdrawiam  Roman

30 listopad 2011 09:46

Wycieczka bardzo ciekawa, jednak - tak jak pisze "nasza Ania" - wrzucajmy zagraniczne wyprawy na portal  ZWIEDZAJ ŚWIAT -  będzie przejrzyściej i łatwiej znaleźć interesujące nas wycieczki. Tutaj tylko te jednodniowe, które zaczynają i kończą się w Polsce - chociaż też mam wątpliwości, jak je traktować? Jako polskie czy zagraniczne?

Pozdrawiam serdecznie i stawiam "piątaka" 🙂

30 listopad 2011 08:34

Podobała mi się Twoja relacja Krzysztofie! Miejsce nie tak bardzo odległe, a ciekawe. Zachodnie Tatry mają w sobie dużo uroku, a przy tym nie są tak bardzo zatłoczone. Pozdrawiam :-)