, Roman Świątkowski

Jura - zamek w Mirowie i Bobolicach

2011-10-08 - 2011-10-09
2011-11-17 21:48:39
Avatar użytkownika
Roman Świątkowski Krajtroter 70913 kilometrów

Wyprawa na zamki w Mirowie i Bobolicach położonych na skalistych wapiennych wzgórzach i w malowniczej okolicy.

Dlaczego opisuję wycieczkę na Zamki Mirów i Bobolice. Chociaż moja wyprawa na jurę z rodzinką odbyła się latem chciałbym tym opisem zachęcić innych zapaleńców do odwiedzenia tych zamków - czy to porą zimową, lub znalazła się w Waszych zaplanowanych wyprawach na przyszły rok. Po jurze jak i inni fanatycy :-) tych okolic nie jednokrotnie odwiedzaliśmy je – a to w młodości należąc np. tak ja do ZHP i wędrowałem dość często, lub jakiś rajd czy to w obecnych czasach odwiedzamy co jakiś czas : weekend, wolne od innych zajęć(praca), czy znajdą się fundusze na wycieczkę. Obecnie zamek Bobolice po ponad 12 latach prac rekonstrukcyjnych został dzięki pasji dwóch braci 3 września oficjalnie otwarty dla turystów. Chociaż dlatego by warto obejrzeć wnętrza lub sam zamek Bobolice zapewne jest to bardzo fajna ciekawostka, wiele można się dowiedzieć. Ja na tej wyprawie akurat byłem przed samym otwarciem (10.08.2011r.) ale i tak nie żałuję to co zobaczyłem , czy się dowiedziałem np. że do odbudowy zamku wykorzystano kamienie z murów ogrodzeń pobliskich zabudowań ( wcześniej kamienie były zabierane z ruin na budowę tych murów) itp. Zresztą sam spacer pomiędzy tymi dwoma zamkami które powstały za panowania króla Kazimierza Wielkiego jest samą przyjemnością, idąc po drodze podziwiamy wspaniały krajobraz mijamy również wiele fajnych skałek wapiennych itd. Okolice i te budowle są warte aby o nich pisać i zachęcać do odwiedzenia.



Zwiedzanie zamku Bobolice w sezonie zimowym w soboty i niedziele w godz 10 – 16.



Poniżej podaję str. www na których znajdują się Historie Zamków lub ich ciekawe legendy oraz inne informacje jak fajne galerie zdjęć.

ZAMEK BOBOLICE:

http://www.zamekbobolice.pl/



http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_Bobolice

http://zamki.res.pl/bobolice.htm

OBRAZY:https://www.google.com/search?q=bobolice+zamek&hl=pl&rlz=1G1GGLQ_PLPL306&biw=1360&bih=605&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zPTEToGdIuj24QSAwPSzDQ&sqi=2&ved=0CFIQsAQ

ZAMEK MIRÓW:

http://www.zamkipolskie.com/mirow/mirow.html

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_w_Mirowie

OBRAZY:https://www.google.com/search?q=zamek+mir%C3%B3w&hl=pl&rlz=1G1GGLQ_PLPL306&biw=1360&bih=605&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pvbETtKUOu6Q4gTqs-yyDQ&sqi=2&ved=0CDwQsAQ

Avatar użytkownika
Roman Świątkowski Krajtroter 70913 kilometrów

Komentarze

Avatar użytkownika
Vincci Krajtroter 11266 kilometrów
2012-05-13 21:50:30

Romku mnie również podobają mi się Twoje zdjęcia.Fajnie że zaszczepiasz swoje pasje  rodzinie a w szczególności dzieciom.

Avatar użytkownika
Tadeusz Walkowicz Krajtroter 68331 kilometrów
2012-04-29 11:58:24

Będąc w sobotę na strażnicy Łutowiec widzałem w oddali ruiny Mirowa.

Pozdrawiam Tadek

Gość
2011-11-20 18:48:34

Już mnie zachęciłaś, ja na swoim zdjęciu wychodzę z malutkiej jaskini.

Pozdrawiam,

Avatar użytkownika
mokunka Krajtroter 220037 kilometrów
2011-11-20 18:31:19

Stasiu racja oba miejsca ciekawe i fajnie je Romek opisal. Ja natomiast patrze, na twoja fotke ,jak między skałami sie przedzierasz i wiesz co? -w Mirowie bedziesz miał okazję pod podobnymi skałkami przechodzic.Poniższe info fotą potwierdzam. pozdrawiam:)

Ostatnio edytowany: 2011-11-20 18:32

Gość
2011-11-20 12:57:14

Kolejne bardzo ciekawe miejsce do odwiedzenie. Dzięki za propozycję. Pozdrawiam, Staś

Avatar użytkownika
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów
2011-11-19 18:17:09

Romku! Dzięki serdeczne.

Pozdrawiam

Avatar użytkownika
Roman Świątkowski Krajtroter 70913 kilometrów
2011-11-19 11:58:58

Witam

Droga Makunku – masz rację jak najbardziej obóz ZHP w Centurii, prowadziliśmy z fajną zgraną ekipą „OBS” (Obóz Brązowych Sznurów). Oj dawno, dawno temu ale super było.

 Toju – ja również nie podróżuję autkiem i jeśli mógłbym Ci doradzić to jeśli będziesz chciała się wybrać na te zameczki to z Myszkowa . Spod samego dworca PKP odjeżdża BUS również PKS. Ja w obie strony podróżowałem BUSem – rozkład : http://www.mat-bus.com.pl/

Pozdrawiam Wszystkich .

Avatar użytkownika
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów
2011-11-19 09:05:23

Dzięki Aniu. Widzę na mapie, że to są niewielkie odległości do pokonania, z Częstochowy na pewno gdzieś dojadę, a dalej nóżkami :))) Szkoda, że muszę czekać do wiosny !

Avatar użytkownika
mokunka Krajtroter 220037 kilometrów
2011-11-18 20:26:42

Romku, Mirów i Bobolice fajne zamki jurajskie,.Tak blisko położone więc spacerek fajny akurat z ruin w Mirowie , na ślicznie odnowiony zamek w Bobolicach.Byłam latem ubiegłego roku.W Mirowie jeszcze trwały prace rekonstrukcyjne ale już zamek prezentował sie pięknie.

  A tak na marginesie zapytam, gdzie ty jeździłeś z ZHP na obozy?  Coś mi podpowiada, że może  na Centurię:) bo tam była wówczas baza Hufca Sosnowiec  dla  "Szlaku orlich gniazd ":))) alez to było dawno temu! pozdrawiam:)))

Toja, chcialabym podpowiedziec, czym i jak dojechać lecz niestety, pojęcia nie mam.Ja autkiem podrożuję. Tym bardziej dla Ciebie wielki plus , że niezmotoryzowana a tyle już zwiedziłas!I nadal planujesz :). pozdrawiam:)

Oj tyle razy modyfikowany post, i za kazdym razem wiecej fot jakoś nie udało sie umieścic.Trudno, niech bedzie ta jedna i tez oki. :)

Ostatnio edytowany: 2011-11-18 20:28

Ostatnio edytowany: 2011-11-18 21:28

Ostatnio edytowany: 2011-11-19 11:23

Ostatnio edytowany: 2011-11-19 11:25

Avatar użytkownika
Anna Piernikarczyk Krajtroter 1121217 kilometrów
2011-11-18 17:16:41

Nie chce wprowadzać w błąd niech się wypowie ktoś lepiej zorientowany, wydaje mi się że w pobliskich Kotowicach jest autobus, to blisko od Mirowa, ale generalnie chyba trochę kuleje tansport na Jurze, najlepiej to rower albo koń :) Ale pewnie ktoś Ci w szczegółach napisze.

Avatar użytkownika
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów
2011-11-18 17:13:06

Piękne zamczyska. Mam w planie spędzić na Jurze kilka majowych dni. Kiedyś byłam tylko w Olsztynie, ale to było ho...ho...ho...albo jeszcze dawnej :)))

Jak tam wygląda komunikacja, bo ja nie zmotoryzowana?

Ostatnio edytowany: 2011-11-18 17:13

Avatar użytkownika
Anna Piernikarczyk Krajtroter 1121217 kilometrów
2011-11-18 12:43:51

O pierwszy raz widzę wnętrza zamku! Marzyły mi się jeszcze Bobolice w tym roku, ale bliśmy niedawno i zawsze głód nowego bardziej doskwiera :)

Ale pewnie w przyszłym roku się wybierzemy

Avatar użytkownika
Adam Prończuk Krajtroter 16443 kilometrów
2011-11-18 11:48:19

Bobolice - wielka zmiana. Pozdrowienia dla wszystkich miłośników Jury! 

Newsletter Wypisz się z newslettera
Znajdziesz nas na:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 15 lat przez aktywną rodzinkę złożoną z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami. Na przyjaznym Forum mamy 48 tys. postów. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy blisko 25 000 polubień, a na Instagramie ponad 2 300 Obserwujących.
Dreptamy.pl - wszystkie nasze wycieczki po Polsce
Copyright 2005-2020