Smreczyński Staw

, Marek Weber

Z parkingu w Kirach udajemy się do punktu opłat i bramy wstępu na teren Tatrzańskiego Parku Narodowego. Dolina Kościeliska – można powiedzieć, że to duży deptak, ale bez którego nie da się dojść do innych bardziej ciekawych i ekstremalnych szlaków w Tatrach.

Na drugi dzień po przejściu przez Przełęcz Zawrat wybraliśmy właśnie ten szlak dla odpoczynku – no i trzeba było tego dnia wracać do domu.

Ruszamy szlakiem w Dolinie Kościeliskiej – szlakiem znanym przez nas i opisanym w innych, wcześniejszych wycieczkach w tatry – idziemy i podziwiamy oraz dyskutujemy o tym, gdzie i jakim szlakiem już szliśmy, co widzieliśmy i zwiedziliśmy. Tutaj jest szlak na Czerwone Wierchy – nie udało się nam teraz tam pójść przez złą pogodę, Kapliczka Zbójecka, dalej szlak do Jaskini Lodowej, później do Wąwozu Kraków i Jaskini Smocza Jama. Troszkę dalej strome wejście do jaskiń: Raptawickiej, Obłazkowej i Mylnej. Tuż przed schroniskiem na Hali Ornak, na skrzyżowaniu szlaków idziemy teraz czarnym szlakiem z początku lekko pod górę, a później dość stromo w górę po ścieżce ułożonych kamieni. Po lekkim wypłaszczeniu, gdzie po lewej stronie są bagna, mamy następne dość ostre podejście i po nim wychodzimy na punkt widokowy nad Smreczyńskim Stawem. Stąd rozpościera się wspaniały widok na okalające staw góry i szczyty Tomanowy Wierch (teraz zakryty niskimi chmurami), Smreczyński Wierch i Kamienista. Jak się dobrze przyjrzeć widać tam daleko u góry małe punkciki – to turyści, którzy wędrują wysoko w górach i mają na pewno piękny widok z góry.

, Marek Weber

Po krótkim odpoczynku i sesji zdjęciowej wracamy tą samą drogą do parkingu w Kirach, skąd ruszamy do domu.