Szyndzielnia, Ania

2008-08-05
2008-08-05 11:20:53
Ania Krajtroter 3819 kilometrów
Plecaki spakowane, aparat i lornetka zabrana no to jedziemy, tym razem w góry. Pierwszy przystanek Szyndzielnia. Z parkingu do dolnej stacji kolejki trzeba przejść i ta droga zmęczyła nasze maluchy ale gdy tylko dotarliśmy do stacji nasi utrudzeni podróżnicy ożyli nie dopoznania. Na górę wyjechaliśmy nowoczesną kolejką gondolową. Na początku dzieci się trochę bały ale później z ciekawością się rozglądały. A widoki z kolejki i szczytu są przepiękne i nie sposób je opisać to trzeba samemu zobaczyć.Na górze kawałek podeszliśmy w kierunku schroniska i podjedliśmy borówek. Krótki postój na drugie śniadanie i zjechaliśmy kolejką z powrotem. Kolejny przystanek Góra Żar. Tam również wyjechaliśmy na górę ale już w mniej komfortowych warunkach bo w strasznym ścisku ale było warto. Widoki z Góry Żar są wspaniałe, z każdej strony można podziwiać malownicze położenie tego terenu. Swoje miejsce mają tu paralotniarze, podziwialiśmy starty i loty tych śmiałków. Można również podziwiać akrobacje szybowców. Fajną atrakcją nawet dla trzylatka ( oczywiście pod opieką taty ) jest tor saneczkowy. Syn był zachwycony jazdą. Obok stacji znajduje się zbiornik wodny elektrowni szczytowo- pompowej o powierzchni 14 h. Zmęczone dzieci zasypiają w samochodzie a my podziwiamy wspaniałe krajobrazy w drodze do Żywca. Niestety w Żywcu nie udało nam się już zwiedzić zamku ale poznaliśmy kolejne ciekawe miejsce które na pewno odwiedzimy. Ostatni przystanek Milówka a dokładniej Leśny Gród. Niestety nie zrobiliśmy sobie z tego miejsca zdjęć gdyż zafascynowani atrakcjami i pochłonięci zabawę zapomnieliśmy o fotografowaniu. A miejsce jest ciekawe. Można tu zobaczyć żółwie, króliki, żaby, pawie i wiele innych zwierząt a wszystko wkomponowane w bujną roślinność. Są i miejsca do zabawy ( trampolina, ślizgawka, huśtawki) ,grillowania czy widokowe. Po pełnym dniu atrakcji czas wracać do domu. Z okien samochodu z rozżaleniem pozostawialiśmy uciekające, przepiękne krajobrazy.
Szyndzielnia Szyndzielnia Szyndzielnia Góra Żar Góra Żar Góra Żar Góra Żar Góra Żar Góra Żar Góra Żar Góra Żar Góra Żar Góra Żar Żywiec Żywiec Milówka Milówka Milówka Szyndzielnia Szyndzielnia, Góra Żar, Żywiec, Milówka