, Tomasz Sładkowski

2011-05-16
2011-05-16 22:19:54
Tomasz Sładkowski Krajtroter 2820 kilometrów

z Jurgowa na Górków Wierch.

Jurgów > szałasy > Górków Wierch

Jurgów wieś w województwie małopolskim gmina Bukowina Tatrzańska. Jest to niewielka miejscowość na południu Polski, na Spiszu położona w dolinie rzeki Białki.

Na polanie "Pod Okólne" nad rzeką Białką w pobliżu granicy państwa jest gdzie indziej niespotykany w takiej ilości zespół szałasów pasterskich. Aktualnie rzadko wykorzystywanych. Na przeciwko szałasów po drugiej stronie drogi powstaje kompleks wyciągów narciarskich oraz innej infrastruktury turystycznej Hawrań. Tam właśnie zaczęliśmy swoją wycieczkę. Czteroosobowym wyciągiem wjechaliśmy, a następnie podeszliśmy na szczyt Górków Wierch 1046 npm. Następnie dotarliśmy do granicy polsko-słowackiej i będąc już w Słowackim Tatrzańskim Parku Narodowym podeszliśmy na szczyt Suchy Wierch 1126 npm i jeszcze trochę dalej na wierzchołek na mapie zaznaczony tylko wysokością 1146 m n.p.m. Piękna słoneczna pogoda sprawiła, że przez całą drogę tam i z powrotem mieliśmy przepiękne widoki na Tatry Bielskie, które są najbliżej Jurgowa, ale także na Tatry Wysokie i Zachodnie.

Jurgów
Tomasz Sładkowski Krajtroter 2820 kilometrów

mokunka Krajtroter 219837 kilometrów
2011-11-29 18:40:49

[cytuj autor=' monika'] Drogi Tomaszu ! Lubię czytać o wyprawach w polskie góry . Dzięki zdjęciom podziwiać ich piękno . Pozdrawiam Monika B. [/cytuj]

Dokłanie to co mówi Monia. Podpisuję się obiema rekami.Polskie góry są piękne.pozdrawiam:)))

Edward Krężel Krajtroter 3044 kilometrów
2011-11-29 16:02:42

Piękne zdjęcia. Aż bierze ochota żeby się tam wybrać. Nigdy nie byłem w Jurgowie choć po okolicy się kręciłem. Po Tatrach i Pieninach. Może się kiedyś wybiorę i do Jurgowa. Zaciekawłeś mnie tą miejscowością a szczególnie widokami.

Pozdrawiam.

2011-05-18 19:45:54

cieszę się że radość niosę :-)

pozdrawiam     Tomek

monika Krajtroter 17658 kilometrów