, Tomasz Sładkowski

2011-05-15
2011-05-15 12:23:09
Tomasz Sładkowski Krajtroter 2820 kilometrów

Piesza wędrówka na odcinku Mirów - Bobolice.

Szlak Orlich Gniazd to szlak turystyczny w Polsce, przebiegający przez województwa małopolskie i śląskie. Rozpoczyna bieg w Krakowie, kończy w Częstochowie. Ma długość 163,9 km. Nazwę zawdzięcza leżącym na jego trasie ruinom zamków i warowni, nazywanych Orlimi Gniazdami ze względu na ich usytuowanie na skałach dochodzących do 30 metrów wysokości.

Tego dnia odwiedziliśmy dwa zamki, jeden we wsi Mirów, a drugi oddalony o 20 minut drogi pieszo we wsi Bobolice.

Szlakiem Orlich Gniazd (Mirów - Bobolice)

Zapraszamy do relacyjki dla niepewnych czy warto się tam wybrać

2011-05-18 20:46:50

koniecznie ! moje zapasy z tych terenów się jak narazie wykończyly, ale mam nadzieję, że niedługo znów się gdzieś wybiorę i odkryję coś nowego :)

owszem dyskusja co lepsze jest ciężka, dlatego właśnie przy wszystkich tych miejscach pisze, że są warte odwiedzenia i nie żałuje, że sama tam dotarłam ;)

pozdrawiam juromaniaków ;)

2011-05-18 19:44:29

Witam!

ano na całym szlaku jest co oglądać i każdy znajdzie dla siebie coś fajnego, trudno tu dyskutować co jest leprze jak dla mnie ;-) mam zamiar tutaj pokazać też jak widze Olsztyńskie ruiny i otoczenie czyli górę Biakło moim okiem niedługo.

pozdrawiam serdecznie     Tomek.

monika Krajtroter 17658 kilometrów
2011-05-17 18:49:10

Kasiu !

Masz rację , że  zamek Mirów stoi samotniczo na tej dumnej skale . Co się tyczy zamku w Rudnie , to rzeczywiście zaczęli coś robić . Teraz wstęp do niego jest zakazany . Mam tylko cichą nadzieję , że kiedyś będzie można do niego wejść nie myśląc , że spadanie nam na głowę jakiś kamień . Pozdrawiam Monika B.

2011-05-17 18:06:09

oj tak zamków wiele wartych uwagi. Olsztyn to obok mnie :) i jeśli już się jest tam na zamku to warto zajść na skałkę z krzyżem którą z niego widać - Biakło się nazywa. zwłaszcza jesienią jest świetny widok na sokole góry

poza wymienionymi zamkami odwiedziłam też Rabsztyn i Smoleń i wcale nie żałowałam ;)

a zamek Tenczyn w Rudnie powala na kolana, jak ja  byłam to wisiała tabliczka że wstęp na własną odpowiedzialność, ale teraz podobno zaczęli coś z nim robić i dobrze bo to naprawdę potężny zamek z bardzo malowniczym położeniem

jeśli chodzi o tą całą trasę, to owszem, zgadzam się, że nie trzeba wielkich wyczynó a 20 km dziennie po takim terenie to nie problem, tylko jak do tej pory każdy komu proponowałam stwierdzał że jeszcze nie oszalał, żeby się na coś takiego porywać.;) przede wszystkim wędrowanie trzeba mieć we krwi, trzeba mieć pasję i zainteresowanie tym, co się spotyka na drodze, bo inaczej to się nikogo nie przekona.

Kasia Borek Zapaleniec 657 kilometrów
2011-05-17 16:43:08

Tak, Olsztyn i Ogrodzieniec są fajne- Ogrodzieniec jest jedym z bardziej zaaranżowanych zamków z mnóstwem atrakcji dla każdego, w każdym wieku. Mi jednak chyba najbardziej podobał się zamek w Mirowie- samotnie stojący na wzgórzu, praktycznie nie ruszany i nie odnawiany (a nadal w dobrej formie!), wbudowany dosłownie w skałę. Z resztą, zobaczcie sami :)

A jeśli chodzi o przejście całego Szlaku, to osobiście uważam, że nie potrzeba grupy zapaleńców :) teren jest w miarę łatwy, niewielkie różnice wysokości. Odległości pomiędzy zamkami różne, ale 20 km dziennie naprawdę wystarczy, aby go przejść :) Czytałam gdzieś o wycieczkach konnych, które są tam bardzo popularne- to zapewne zajmuje jeszcze mniej czasu, więc na koń! :) Możliwości jest wiele, tylko czasu na podróżowanie zawsze za mało! A jeśli chodzi o sam OPN, chciałam sprostować, że ani przez sekundę nie myślałam że jest tam nudno! Park jest śliczny i ciekawy jak i cała tamtejsza okolica, ale warto zobaczyć coś poza nim:)

monika Krajtroter 17658 kilometrów
2011-05-16 16:31:40

Na szlaku Orlich Gniazd jest jeszcze kilka innych zamków lub ich ruin godnych polecenia . Polecam Zamek Olsztyn k/ Częstochowy lub Zamek Ogrodzieniec .

2011-05-16 11:42:32

oj marzy mi się przejście całości, ale do tego to juz trzeba mieć tak samo zapalone towarzystwo ....

jeśli chodzi o OPN, to byłam tam 8 dni kiedyś (mam nawet u siebie w wycieczkach to) i nie nudziliśmy się absolutnie, tylko do wędrówek dołożyliśmy jeszcze dolinki podkrakowskie, dlatego było ciekawiej.

jak dla mnie też są bardziej atrakcyjne miejsca niż sam OPN, ale i tak warto się tam wybrać, jeśli jest się tam, tak jak my wtedy, przez tydzień, to można znaleźć trochę ciekawych rzeczy

Kasia Borek Zapaleniec 657 kilometrów
2011-05-16 11:32:12

Ja osobiście byłam kilka dobrych lat temu na Szlaku, ale do teraz dla mnie jest to jeden z najpiękniejszych, najciekawszych i najlepiej wspominanych szlaków. Całość przeszliśmy pieszo w chyba 11 czy 12 dni (w Ogrodzieńcu mieliśmy 2 dniowy postój) ale naprawdę było warto! Okazało się, że OPN jako najbardziej znany i najczęściej odwiedzany przez turystów, w skali całego szlaku wypadł blado :) Ponadto z racji cięcia kosztów spaliśmy często u ludzi na trawie lub w stodole na sianie. Tak miłych ludzi jak na wyżynie, jeszcze nie znalazłam. Śmiem twierdzić, że jest to region z najmilszymi ludźmi, którzy w miarę możliwości zawsze starają się pomóc.

2011-05-15 15:23:43

oj warto !! jeśli ktoś ma wątpliwości to niech ich nie ma ;)

to jedna z moich ulubionych tras. a zamki też, a raczej zwłaszcza są warte zobaczenia. jeszcze teraz ten odnowiony w Bobolicach tobi duuuże wrażenie patrząc już na same mury zewnętrzne (bo tylko tyle miałam okazją jak do tej pory zobaczyć). oficjalne otwarcie zamku ma być w czerwcu, a zamek w Mirowie ma być bardziej dostępny dla turystów od 2012.