Kapliczka Chrystusa Frasobliwego, Monika Pawlak

Z Przegibka na Magurkę

2010-08-08
2010-08-09 11:35:07
Monika Pawlak Krajtroter 9349 kilometrów
Beskid Niski ,część zachodnia
Straconka > Przełęcz Przegibek > Magurka > Bar Gawra > Schronisko na Magurce

W niedzielny poranek pogoda nie zapowiadała się obiecująco,ale mimo to wybrałam się z koleżanką na zaplanowaną wcześniej wycieczkę.Około 9.00 przejechałyśmy Straconkę aż na Przełęcz Przegibek,gdzie zostawiłyśmy samochód tuż pod barem Gawra. Przeszłyśmy na drugą stronę ulicy i skierowałyśmy się na niebieski szlak obok kapliczki z 1858 roku i krzyża inwalidów wojennych z 1996 roku. Trasa choć mokra i błotnista po ostatnich deszczach była dość prosta do przejścia,bez specjalnego wysiłku pokonywałyśmy drogę.Po kilkuset metrach szlak stopniowo piął się w górę,dość kamieniście.Widoki po lewej stronie niesamowite,a niebo wciąż zachmurzone.W końcu słoneczko wyszło zza chmur,ale jednocześnie z nim zaczęło drobno siąpić deszczem.Było to akurat w miejscu łączenia się niebieskiego szlaku z czerwonym.Po drodze widać polany z borowiną,gdzie wciąż jest pełno owoców oraz ich amatorów.Stąd piękne widoki na Międzybrodznie Bialskie z Jeziorem Międzybrodzkim oraz Góra Żar .Znów chmury zachodzą,a my już prawie pod schroniskiemna Magurce,kilka kolejnych pamiątkowych zdjęć pod nim i schodzimy nieco niżej na ławeczkę,gdzie zasiadamy do późnego śniadania.Słońce znów pięknie praży,jednak jak to w górach wiadomo z pogodą różnie bywa. Nagle góry spowiła mgła,niemalże jak dym,chwilę temu piękne widoki,a teraz nic prawie nie widać. Na szczęście nie padało,ale zdecydowałyśmy się wracać,choć planowo miałyśmy iść dalej na Czupel.Gdy wracałyśmy na szczęście nie padało,ale zachmurzenie było poważne,znów potem pięknie słoneczko przygrzewało i tak co chwilę zmiana.

Miejsce warte odwiedzenia,widoki piękne ,okolica ciekawa,jednak trzeba brać pod uwagę zmiany pogodowe,a w obecnych czasach z tą aurą różnie bywa.

Data na Kapliczce
Szlak na Magurkę Parking na Przegibku Mapa Beskidu Małego Pierwsze widoki Krzyż postawiony przez inwalidów wojennych Pod krzyżem Pod krzyżem Na szlaku strome zbocza Po lewej stronie wzógrza Beskidu Małego Na szlaku Krzyż na szlaku Polecam wyprawy z kijami Baskid Mały Drogowskaz Beskid Mały Beskid Mały Beskid Mały Beskid Mały Beskid Mały Góra Żar,Jezioro Międzybrodzkie i w dolinie Międzybrodzie Bialskie Beskid Mały Beskid Mały Beskid Mały Słup tuż przed schroniskiem Schronisko na Magurce Magurka Groźne niebo nad Magurką Schronisko Odpoczynek Łąka,polana na Magurce Mgła,opary spowijające góry Zmienna pogoda górska Oznaka zbliżających się deszczów Zamglone okolice Dolina prawie niewidoczna Schronisko na Magurce Drogowzkazy pod schroniskiem Drogowskazy pod schroniskiem Jak na safari Dolina w mgle Dolina w mgle Droga powrotna Leśne runo Słoneczko wśród drzew Powrót w słońcu Przygrzewało zdrowo ;) W stronę Przełęczy Przegibek Z koleżanką raźniej ;) Znów zachmurzenie Winkiel narciarki ;)-po śląsku! Wśród drzew W stronę Przegibka Szlak niebieski Jeszcze trochę do Przegibka Strome zbocza Strome,niebezpieczne zbocza Ostro w dół Wyżłobione po powodziach strumienie Muchomorek Ostatnie zdjecia Góra Żar w oddali Bar Gawra na Przegibku Z Przegibka na Magurkę
Monika Pawlak Krajtroter 9349 kilometrów