Z Przegibka na Magurkę

2010-08-08
2010-08-09 11:35:07
Beskid Niski ,część zachodnia

W niedzielny poranek pogoda nie zapowiadała się obiecująco,ale mimo to wybrałam się z koleżanką na zaplanowaną wcześniej wycieczkę.Około 9.00 przejechałyśmy Straconkę aż na Przełęcz Przegibek,gdzie zostawiłyśmy samochód tuż pod barem Gawra. Przeszłyśmy na drugą stronę ulicy i skierowałyśmy się na niebieski szlak obok kapliczki z 1858 roku i krzyża inwalidów wojennych z 1996 roku. Trasa choć mokra i błotnista po ostatnich deszczach była dość prosta do przejścia,bez specjalnego wysiłku pokonywałyśmy drogę.Po kilkuset metrach szlak stopniowo piął się w górę,dość kamieniście.Widoki po lewej stronie niesamowite,a niebo wciąż zachmurzone.W końcu słoneczko wyszło zza chmur,ale jednocześnie z nim zaczęło drobno siąpić deszczem.Było to akurat w miejscu łączenia się niebieskiego szlaku z czerwonym.Po drodze widać polany z borowiną,gdzie wciąż jest pełno owoców oraz ich amatorów.Stąd piękne widoki na Międzybrodznie Bialskie z Jeziorem Międzybrodzkim oraz Góra Żar .Znów chmury zachodzą,a my już prawie pod schroniskiemna Magurce,kilka kolejnych pamiątkowych zdjęć pod nim i schodzimy nieco niżej na ławeczkę,gdzie zasiadamy do późnego śniadania.Słońce znów pięknie praży,jednak jak to w górach wiadomo z pogodą różnie bywa. Nagle góry spowiła mgła,niemalże jak dym,chwilę temu piękne widoki,a teraz nic prawie nie widać. Na szczęście nie padało,ale zdecydowałyśmy się wracać,choć planowo miałyśmy iść dalej na Czupel.Gdy wracałyśmy na szczęście nie padało,ale zachmurzenie było poważne,znów potem pięknie słoneczko przygrzewało i tak co chwilę zmiana.

Miejsce warte odwiedzenia,widoki piękne ,okolica ciekawa,jednak trzeba brać pod uwagę zmiany pogodowe,a w obecnych czasach z tą aurą różnie bywa.