Studencki wyjazd nad morze

Gdańsk, Katarzyna Joanna Bućko Paulina Gardocka

Nasza wycieczka rozpoczyna się od dotarcia na stację kolejową w Sopocie, skąd udajemy się do wynajętego na ten czas mieszkania. Tam zostawiamy wszystkie bagaże i mimo zmęczenia po kilkugodzinnej podróży kierujemy się na Sopocką Promenadę. Kuszeni niesamowitymi zapachami ze znajdujących się na niej restauracji decydujemy się na obiad w jednej z nich. Po zaspokojeniu głodu wracamy na Monciak, czyli główny deptak miasta. Spacerując po nim podziwiamy ulicznych artystów, a także różne ciekawe obiekty jak np. Krzywy Dom, czy Fontannę Rybaka. Naszą uwagę przykuwają również liczne restauracje, bary i kluby zlokalizowane przy tej ulicy. Kierując się przed siebie Promenadą dochodzimy na reszcie do mola, którego okazały wygląd wywiera na nas ogromne wrażenie. Przechadzając się po nim obserwujemy motorówki pływające po morzu, a także statki przycumowane do niego. Następnie siadamy na jednej z ławek znajdujących się na molo i stamtąd podziwiamy brzeg. Po zejściu z mola spacerujemy jeszcze po plaży i z powrotem przez Monciak wracamy do mieszkania. W ten sposób mija nam pierwszy dzień naszej wycieczki.

Drugiego dnia wstajemy wcześnie rano i udajemy się na molo skąd tramwajem wodnym płyniemy na Hel. Po dotarciu na miejsce zaczynamy nasze zwiedzanie od portu skąd udajemy się do latarni morskiej, a następnie na ulicę Wiejską, gdzie nabywamy pamiątki. Po zakupach z powrotem wracamy na przystań, gdzie czeka już na nas tramwaj wodny, którym wracamy do Sopotu. Po dotarciu na miejsce przechadzamy się jeszcze po molo i plaży, gdzie robimy liczne zdjęcia. Po drodze do mieszkania odwiedzamy jeszcze jeden z barów znajdujących się na Promenadzie.

Gdańsk, Katarzyna Joanna Bućko Paulina Gardocka

Trzeciego dnia szybką koleją miejską docieramy do Gdańska. Zwiedzanie rozpoczynamy od Drogi Królewskiej, na trasie, której znajdują się liczne atrakcje. Następnie z przystani , usytuowanej koło Zielonej Bramy płyniemy rejsem na Westerplatte. Po powrocie z wodnej wycieczki podziwiamy jeszcze Żuraw i wracamy do Sopotu. Zmęczeni całodziennym zwiedzaniem wracamy do mieszkania.

Czwartego dnia zwiedzamy Operę Leśną i ostatni raz udajemy się na plażę, gdzie zbieramy muszelki, które będą nam przypominały ten wyjazd. Po czterech niezwykłych dniach spędzonych nad pięknym polskim morzem kończymy naszą podróż dokładnie w tym samym miejscu, w którym się rozpoczęła, czyli na stacji kolejowej w Sopocie.