Bielsko jak na dłoni, Monika Pawlak

2008-06-28
2008-06-29 10:07:49
Monika Pawlak Krajtroter 9349 kilometrów
Na górskich stokach robi się czarno od borówek,mam takie miejsce gdzie lubię chodzić za tymi smacznymi i zdrowymi owocami.
Wybraliśmy się we czwórkę na rowerach,obładowani pudełkami na borówki. Z domu super się jechało asfaltem,kończył się dopiero pod lasem. Oczywiście cel-stoki Błatniej,ale tym razem innym szlakiem,tzn drogą dla traktorów ciągnących ścięte drzewa, kończącą się przed stromą górą,którą musieliśmy przejść żeby wyjść na konkretny szlak żółty.To było straszne ,spod nóg uciekały kamielnie,ślizgaliśmy się na starych liściach-jednym słowem załatwiliśmy się na całego :-)do tego trzeba było ciągnąć za sobą rowery:-)ale był ubaw!W końcu udało się wyjśc na szlak prowadzący na Błatnią,wyszliśmy na przeciw pomnika z napisem H.Richter 5.06.1921,kiedyś słyszałam że to miejsce w którym umarł turysta.Jeszcze kilka zakrętów i tuż przed nami ukazały się pola pełne borowiny.Zbieraliśmy aż głód nie dał znać o sobie,więc poszliśmy do schroniska na Błatniej na obiadzik. Chwila relaksu i znów na borówki,teraz w inne miejsce prowadzące na Klimczok i Szyndzielnię.Nie mogliśmy zapmnieć o robieniu ciekawych zdjęć podczas zbierania :-)
Idąc drogą w górą mieliśmy z lewej strony wąwóz z zaschniętym potokiem Głęboko w lesie Tak się wychodziło Ciekawy korzeń drzewa nad strumykiem Pomnik turysty H.Richtera zmarłego 5 czerwca 1921r Tak wysoko już wyszliśmy Wycięte drzewa dają pole widzenia na dolinę Naparstnica Szyszki puszczają żywicę Górska chatka tuż obok pola z borówkami Bielsko i zapora w Wapienicy Krzyż W dole Brenna Borówkowa wyprawa :-) Dowód na to,że też zbierałam :-) Droga powrotna Słodkie borówcie :-)

2008-09-20 12:51:32
Nie miałam okazji jeść żurawin prosto z krzaka,nawet nie wiem czy tu gdzieś rosną :-)w moich okolicach.Owoce te znam tylko w postaci soku i kisielu,ale na pewno nie oddają prawdziwego smaku tych owoców. Jeszcze tydzień temu,będąc na przejażdżce po górach można było najeść się borówek,a ludzie zbierali do baniek. Już nie wspomnę,jak wspaniałe w smaku są jeżyny w Beskidach,o mało nie pękłam z przejedzenia:-)
Konto usunięte
2008-09-20 12:31:01
Katarzyna Jamrozik Krajtroter 23752 kilometrów
2008-06-30 21:56:19
Powodzenia w nowym miejscu pracy.
2008-06-30 13:44:03
W piątek miałam jeszcze drugą zmianę,widoczki podziwiałam z okien od dziś byłej mojej fabryki :-) Od jutra zaczynam w nowym miejscu pracować,ale na wycieczki na pewno znajdę czas :-)
Katarzyna Jamrozik Krajtroter 23752 kilometrów
2008-06-30 10:27:43
No to się minęłyśmy o jeden dzień, bo my w schronisku na Błatniej byliśmy w piątek tylko że szliśmy tam od strony Brennej. A idąc z powrotem też zbieraliśmy jagody. Widoki stamtąd są cudowne. Szkoda że nie byłyśmy tam w tym samym czasie, a tak mało brakowało. Dzieciom tam bardzo spodobało się też Ranczo które jest poniżej i koniki.