Wodospad Szklarki, Zakręt Śmierci

, Ania

Jest to dość łatwa wycieczka na którą można się wybrać nawet z małymi dziećmi. Spacer zaczynamy w centrum Szklarskiej Poręby na skrzyżowaniu ul. 1 Maja z ul. Turystyczną. Możemy iść szlakiem zielonym, który poprowadzi nas wzdłuż rzeki Kamiennej lub szlakiem czarnym. Ja wybrałam szlak czarny ponieważ po drodze można zwiedzić Leśna Hutę Szkła. Można w niej uczestniczyć w wyrobie szklanych figurek, wazonów itp. Na szlaku znajduje się również Stara Chata Walońska, miejsce dość ciekawe i warte zwiedzenia. Po około pół godzinnym marszu dochodzimy do połączenia naszego szlaku ze szlakiem czerwonym. Odtąd szlak prowadzi wzdłuż rzeki Szklarka aż do samego wodospadu. Przy wodospadzie znajduje się urokliwe schronisko Kochanówka. Po odpoczynku udajemy się czarnym szlakiem w stronę głównej drogi pomiędzy Szklarską a Jelenią Górą. Warto dodać iż szlak na tym odcinku jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Przechodząc koło kasy KPN mamy możliwość skrócenia wycieczki i dotarcia do szklarskiej wspomnianym już wcześniej szlakiem zielonym. My jednak idziemy dalej szlakiem czarnym. Idąc tym szlakiem możemy zejść z niego na wydeptaną ścieżką, dojść do szlaku niebieskiego i następnie zwiedzić Dom Wlastimila Hofmana. Muzeum to jest o tyle ciekawe iż prowadzi je starszy Pan znający malarza i potrafiący opowiedzieć w interesujący sposób jak on żył i co chciał przedstawić na każdym obrazie. Następnie wracamy na nasz szlak i udajemy się w stronę Zakrętu Śmierci. Po drodze mijamy Dolną Szklarską Porębę i sztolnie dawnej kopalni pirytu z XVIII w. Sztonie nie znajdują się bezpośrednio przy szlaku ale prowadzi do nich drogowskaz. Po dojściu na Zakręt Śmierci możemy podziwiać panoramę Karkonoszy. Dalej szlak prowadzi w dół ul. Armii Krajowej. Po jakimś czasie szlak skręca wprawo i prowadzi poprzez Białą Dolinę do Wodospadu Kamieńczyka. Jednak ja zostawiłam sobie tą atrakcję na inny dzień i powoli schodziłam drogą do centrum Szklarskiej Poręby.