Jubileuszowy Krzyż, Łukasz

Rycerka Kolonia - Bendoszka Wielka - Przełęcz Przegibek

2009-08-18
2009-08-18 21:01:58
Łukasz Krajtroter 3788 kilometrów
Niedługa, choć dla mnie wyczerpująca wędrówka na przełęcz Przegibek czyli miejsce startowe na wiele szlaków Beskidu Żywieckiego. Znajduje się tam także najładniejsze Schronisko. Wybrałem się tam wraz z grupą KSM-owiczów podczas wakacji w 2008 roku...
Rycerka > Bendoszka Wielka > Schronisko na Przegibku

Zachęcomy przez kolegę zdobywaniem odznak GOT z wielką chęcią ruszyłem szlakiem na przełęcz Przegibek. Mogłoby się wydawać trasa szybka - trasa łatwa. Dla mnie jednak, co się później okazało, taka nie była...

Trasa wiedzie poprzez piękny krajobraz leśny, gdzieniegdzie można zobaczyć małe strumyczki i pozostałości po wycinkach drzew. Nie zakłóca to jednak tego pięknego krajobrazu.

Napis na Krzyżu

Widoko te rekompensowały zmęczenie, które dopadło mnie podczas drogi. Jak wspominamy, na Przełęcz Przegibek, z pozoru łatwej i krótkiej trasy, wchodzi się trudno, a droga ciągnię się, jakby nigdy nie miał nadejść koniec.

Podczas tej wyprawy pogoda sprzyjała pieszym wędrówkom, Było pochmurnie, lecz deszcz nie padał. Dodatkowo niesamowity klimat dodawała mgła, która "płynęła" przez beskidzkie lasy.

Panorama z Bendoszki
Za schroniskiem na Przegibku
Mgła

Podczas dojścia do schroniska zboczyliśmy z drogi wiodącej do niego, by wejść na Bendoszkę Wielką, gdzie znajduje się Jubileuszowy Krzyż Ziemie Żywieckiej.
Ze szczytu można w pogodny dzień podziwiać piękny widok na panoramę gór, jednak nam pozostała panorama ... ze zdjęć, gdzyż mgła i padający deszcz zasłoniły widok.

Po dojściu na Przełęcz mogłęm odpocząć po męczącej, jak dla mnie, trasie. Piękna okolica, dobre jedzenie, to jest to, dla czego warto podejmować taki wysiłek.

Schronisko na Przegibku

Aha, no i oczywiście pierwsza pieczątka i 8 punktów GOT wpisałem do mojej książeczki GOT PTTK.

Po odpoczynku, posileniu się i zrobieniu kilku zdjęć wyruszyliśmy tą samą drogą powrotną, która jest przyjemna. Zejście nie przysparza wielu kłopotów. Musieliśmy tylko uważać na śliską nawierzchnię i nierówny teren. Po dojściu do bazy noclegowej kolejne (5) punktów do GOT i uśmiech na twarzy 🙂

Mgła w lesie

Polecam tą trasę dla tych wszystkich, którzy chcą zobaczyć na prawdę wspaniały, leśny krajobraz, a takze dla tych, którzy dopiero co zaczynają swoją przygodę z górami.

Tą drogą szliśmy... Mglista trasa Mrocznie Kwiatuszek :) Rycerka Kolonia - Bendoszka Wielka - Przełęcz Przegibek
Łukasz Krajtroter 3788 kilometrów