Rycerka Kolonia - Bendoszka Wielka - Przełęcz Przegibek

Jubileuszowy Krzyż, Łukasz

Zachęcomy przez kolegę zdobywaniem odznak GOT z wielką chęcią ruszyłem szlakiem na przełęcz Przegibek. Mogłoby się wydawać trasa szybka - trasa łatwa. Dla mnie jednak, co się później okazało, taka nie była...

Trasa wiedzie poprzez piękny krajobraz leśny, gdzieniegdzie można zobaczyć małe strumyczki i pozostałości po wycinkach drzew. Nie zakłóca to jednak tego pięknego krajobrazu.

Napis na Krzyżu, Łukasz

Widoko te rekompensowały zmęczenie, które dopadło mnie podczas drogi. Jak wspominamy, na Przełęcz Przegibek, z pozoru łatwej i krótkiej trasy, wchodzi się trudno, a droga ciągnię się, jakby nigdy nie miał nadejść koniec.

Podczas tej wyprawy pogoda sprzyjała pieszym wędrówkom, Było pochmurnie, lecz deszcz nie padał. Dodatkowo niesamowity klimat dodawała mgła, która "płynęła" przez beskidzkie lasy.

Panorama z Bendoszki, Łukasz

Podczas dojścia do schroniska zboczyliśmy z drogi wiodącej do niego, by wejść na Bendoszkę Wielką, gdzie znajduje się Jubileuszowy Krzyż Ziemie Żywieckiej.
Ze szczytu można w pogodny dzień podziwiać piękny widok na panoramę gór, jednak nam pozostała panorama ... ze zdjęć, gdzyż mgła i padający deszcz zasłoniły widok.

Po dojściu na Przełęcz mogłęm odpocząć po męczącej, jak dla mnie, trasie. Piękna okolica, dobre jedzenie, to jest to, dla czego warto podejmować taki wysiłek.

Za schroniskiem na Przegibku, Łukasz
Mgła, Łukasz
Schronisko na Przegibku, Łukasz

Aha, no i oczywiście pierwsza pieczątka i 8 punktów GOT wpisałem do mojej książeczki GOT PTTK.

Po odpoczynku, posileniu się i zrobieniu kilku zdjęć wyruszyliśmy tą samą drogą powrotną, która jest przyjemna. Zejście nie przysparza wielu kłopotów. Musieliśmy tylko uważać na śliską nawierzchnię i nierówny teren. Po dojściu do bazy noclegowej kolejne (5) punktów do GOT i uśmiech na twarzy 🙂

Mgła w lesie, Łukasz

Polecam tą trasę dla tych wszystkich, którzy chcą zobaczyć na prawdę wspaniały, leśny krajobraz, a takze dla tych, którzy dopiero co zaczynają swoją przygodę z górami.