Sprawdź nasz projekt Jurajskie Szlaki Jesienne

Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, Muzeum Górnicze oraz Skansen Maszyn Parowych

2009-06-03
2009-06-03 18:14:42
Avatar użytkownika
MM Krajtroter 4080 kilometrów
Kopalnia jest unikatowym w Europie skansenem górnictwa kruszcowego. Zabytkową Kopalnię Srebra można zwiedzać: - codziennie od poniedziałku do niedzieli w godz. od 9:00 do 15:00 - czerwiec, lipiec, sierpień od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 15:00, a w soboty i niedziele od 9:00 do 17:00 Kopalnia jest nieczynna: 1 stycznia, pierwsze święto Wielkanocne, Święto Bożego Ciała, 1 i 11 listopada, 24-26 grudnia, 31 grudnia. Trasa dostępna dla osób niepełnosprawnych.
 Ten parowóz to najcenniejszy eksponat w skansenie. Austriacki tendrzak z roku 1910 o bardzo archaicznej konstrukcji. Walec drogowy parowy, rok budowy 1928. 27o metrowy odcinek pokonuje się na łodziach. Wagon cysterna 1884 r. Głębokość koryta chodnika wodnego wynosi około 80 cm Szybu„Szczęść Boże” zachowany w starej oryginalnej szacie, z zawieszonym kubłem wyciągowym. Narzędzia pracy górników z XVIII wieku. W zachowanych w pierwotnym stanie wyrobiskach można zobaczyć dawne stanowiska robocze gwarków, wyposażone w oryginalne urządzenia i narzędzia pracy. fragment podziemi dawnych kopalni ołowiu i srebra (XVI-XIX w.) Parowóz wąskotorowy- typ Ryś. Długość trasy turystycznej to 1700 m Komora \ Maszyna parowa napędzająca ekshaustor - rok budowy 1900. Maszyna wyciągowa typ bębnowy, rok budowy 1887. W głębi komory znajduje się unikalne małe jeziorko oraz resztki galeny. Ekspozycji komorowej towarzyszą pozostawione narzędzia oraz sterta urobionej rudy ołowiowej. Skansen Maszyn Parowychi gromadzi przykłady maszyn parowych stosowanych jako napęd w zakładach przemysłowych jak i poczciwe ciuchcie. Kocioł parowy stojący, rok budowy 1926. . W celu wzmocnienia warstw stropowych zastosowano obudowę kotwową. Komora „Srebrna” o powierzchni 500 metrów kwadratowych jest zachowana w stanie pierwotnym z odtworzonym stanowiskiem pracy gwarków. Ekspozycja przybliżająca historię górnictwa. Kocioł lokomobilowy, rok budowy 1910. Szyb Anioł  Chodnikiem transportowym podążamy aż do podszybia szybu „Anioł” Parowóz wąskotorowy z wagonem platformą z 1953r wyprodukowany przez Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie. Parowóz wąskotorowy z wagonem, rok budowy 1953. Staranne wykonanie podsadzki zapewniało zachowanie jej w stanie nieuszkodzonym do dnia dzisiejszego. Resztki kopalnianych maszyn wyciągowych. Zjazd w głab kopalni- 40 m pod ziemię. Kaszty ułożone z drewna podtrzymujące strop.
Avatar użytkownika
MM Krajtroter 4080 kilometrów

Komentarze

Nie znalazłem żadnych postów w tym temacie. Kliknij tutaj by dodać pierwszy
Newsletter Wypisz się z newslettera
Znajdziesz nas na:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 15 lat przez aktywną rodzinkę złożoną z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami. Na przyjaznym Forum mamy 48 tys. postów. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy blisko 25 000 polubień, a na Instagramie ponad 2 300 Obserwujących.
Dreptamy.pl - wszystkie nasze wycieczki po Polsce
Copyright 2005-2020