Ogrody światła Zamek Książ

Zamek Książ i palmiarnia w Wałbrzychu zaprasza do Ogrodów światła

Taką karetą się przyjeżdża , MaciejW

Tak pięknie wita nas Książ i palmiarnia w Wałbrzychu. Do palmiarni się nie wybraliśmy bo z pewnego źródła wiedzieliśmy, że jest tam dużo mniej światełek niż w ogrodach Książa. To czy warto tam iść? Zdecydowaliśmy, że nie warto. A i tak mamy plan przyjechać tu na wiosnę i wtedy na luzie można podejść do palmiarni.

Zatem skupmy się na Książu.

, MaciejW

Wjechaliśmy do ogrodów taką oto karetą. Pod samą bramę. A, że jest zima to zamiast pantofelków na stopach ciepłe buciki. A one tak szybko nie spadają ze stopy 🙂🙂. Więc księcia nie było 😉 Dalej schodzimy do ogrodów i zaczyna się spektakl świateł.

Bajkowy ogród, MaciejW

Maga świateł błyszczy się i mruga ukazując baśniowy świat pełen magii i czarów.

, MaciejW

Ogród podzielony jest na dwie części. W pierwszej są udekorowane fontanny, ramki i wodospad. Z góry można podziwiać pięknie udekorowany taras.

A w drugiej części jest piękne widowisko walca, które odbywa się za pomocą świateł i muzyki. Jest to naprawdę jedyna bardzo fajna atrakcja. Można wejść na taras i podziwiać cały spektakl z górnej loży. Minusem jest to, że nie ma informacji co ile odbywa się pokaz i szybcy turyści mogą go przegapić. A naprawdę szkoda go przegapić.

Można by było się tak rozpisywać i  zachwycać się jak pięknie jak pięknie. No ale ja spodziewałem się czegoś innego.

Podsumowując.

Czy warto przyjeżdżać na ogrody światła??? Jeśli jesteś na miejscu, to tak. Tylko cena moim zdaniem jest zbyt wysoka za 30 minutowy spacer. A jeśli masz przyjechać z daleka specjalnie na spektakl światła, to moim zdaniem nie warto. Większość czasu spędzisz w podróży niż na zwiedzanie ogrodów. Gdyby było połączone to ze zwiedzaniem zamku, to owszem była by to ciekawa atrakcja.

Chciałem jeszcze podjechać do Topacza ale dostałem informację, że jest tam mniej światełek i atrakcji niż w Książu. Dlatego odpuszczam sobie tą atrakcję 🙂🙂

Przydatne informacje:

Informacje o miejscu i możliwość kupna biletu online: https://www.ksiaz.walbrzych.pl/turystyka/ogrody-swiatla

Lokalizacja GPS: 50.84316613173783, 16.294489778085232

Cena biletów:

Ogrody Zamek i Palmiarnia bilet normalny/ulgowy  - 40/30 zł

Ogrody Zamek bilet normalny/ulgowy – 25/20 zł

Ogrody Palmiarnia bilet normalny - 20/15 zł

Dzieci do lat 4 – wstęp bezpłatny

Parking 10 zł

Toalety na dziedzińcu zamku bezpłatne

Możliwość wypicia czegoś ciepłego, zjedzenia - wyłącznie na wynos

Piękny zachód słońca , MaciejW
Zamek Książ , MaciejW
2021-01-11

15 styczeń 2021 11:19

[cytuj autor='Maciej A'] Spróbuj jeszcze raz, po zejściu na dół przez mostek i pod górę mając z prawej wierzchołek z starym zamkiem. Jak się trochę zaakceptuje zimno i warunki terenowe, to widoki jak z bajki wynagrodzą niedogodności :-) [/cytuj]

Tak zrobię, dzięki 🙂🙂

15 styczeń 2021 11:00

[cytuj autor='MaciejW'] Dzięki,kiedyś schodziłem właśnie od punktu widokowego ale się nie udało 🙂🙂Zimą ładnie, ale ślisko i zimno 🙂🙂 [/cytuj]

15 styczeń 2021 10:30

[cytuj autor='Maciej A'] Z rysowaniem słabo, tu masz gotowcehttp://sudeckieprzechadzki.blogspot.com/2016/09/przeomy-pod-ksiazem.htmlhttps://www.traseo.pl/trasa/dolina-pelcznicy-wawoz-ksiazSam najczęściej zaczynałem od strony nowego zamku przez punkt widokowy, a później różnie.Dróżek i ścieżek różnych jest multum. Po ponad 25 latach to już się tak dobrze wszystkiego nie pamięta.Zimą też jest ładnie, zwłaszcza jak jest biało :-)  [/cytuj]

Dzięki,

kiedyś schodziłem właśnie od punktu widokowego ale się nie udało 🙂🙂

Zimą ładnie, ale ślisko i zimno 🙂🙂

15 styczeń 2021 10:00

[cytuj autor='MaciejW'] No to mógłbyś mi narysować mapę jak dotrzeć do Starego Książa 🙂🙂 Ale do wiosny to jeszcze trochę 🙂   [/cytuj]

Z rysowaniem słabo, tu masz gotowce

Zimą też jest ładnie, zwłaszcza jak jest biało :-)

15 styczeń 2021 09:42

[cytuj autor='Maciej A'] Dodatkowa atrakcja, w i tak super miejscu :-). Tak jak napisałeśW ogóle Zamek bardzo mnie przyciągał, kształt i położenie. Plus stadnina koni, wystawy i koncerty.Na Starym Książu też byłem wielokrotnie, raz nawet w Sylwestra o północy. Jak ktoś lubi pochodzić, to jest jeszcze spacer wąwozem Pełcznicy.Dawno nie byłem i przy pierwszej możliwej okazji chętnie odwiedzę.  [/cytuj]

15 styczeń 2021 09:08

Dodatkowa atrakcja, w i tak super miejscu :-). Tak jak napisałeś

Dawno nie byłem i przy pierwszej możliwej okazji chętnie odwiedzę.

13 styczeń 2021 20:49

Pięknie ozdobiony zamek. Szkoda  tylko że sam zamek niedostępny do zwiedzania. Minęło już 10 lat jak tam byłem. Fajnie że chociaż  dzięki Tobie możemy podziwiać oświetlone ogrody.

13 styczeń 2021 09:40

[cytuj autor='MaciejW'] Dobrze piszesz 🙂Powstaje tez wieża widokowa Ścieżka w Chmurach, taka jak w Czechach czy Krynicy Zdrój. Ma być otwarta na wiosnę. [/cytuj]

No w Świeradowie, szkoda że na samym końcu Polski, ale też mam oczywiście na nią już smaka 🙂

13 styczeń 2021 09:38

[cytuj autor='tomtur'] Popieram Macieja i innych, którzy o Dolnym Śląsku tu pisali. Są tu i pałace (Kamieniec Ząbkowicki) i ruiny zamków, są kościoły tak ciekawe jak w Krzeszowie, Wambierzycach, Henrykowie, kościoły pokoju w Jaworze i Świdnicy. Twierdza w Kłodzku. Muzeum Filumenistyczne (etykiet zapałczanych) w Bystrzycy Kłodzkiej, Muzeum Papiernictwa w Dusznikach (dobrze piszę), skansen w Kudowie, droga stu zakrętów i góry, góry, góry. Warto przez całą Polskę przyjechać na dwa tygodnie i tylko apetytu sobie narobicie na jeszcze. [/cytuj]

Dobrze piszesz 🙂

13 styczeń 2021 09:16

[cytuj autor='Joanna'] A ja jeszcze Książa nie widziałam o żadnej porze roku, tylko na zdjęciach. [/cytuj]

13 styczeń 2021 08:37

No to jak będziesz w rejonach dolnego śląska to musisz zaliczyć Zamek Książ, na pewni żałować nie będziesz. Spokojnie można spędzić tam calutki dzionek. Jest zamek, są ogrody, jest stadnina ogierów. W maju jest wystawa kwiatów i jest cudownie. Jest piękny park, stary Książ, palmiarnia.

Ja osobiście polecam zwiedzanie zamku nocą. Jest taka atrakcja i nutką dreszczu 🙂 bardzo fajne zwiedzanie.

13 styczeń 2021 08:05

A ja jeszcze Książa nie widziałam o żadnej porze roku, tylko na zdjęciach.

13 styczeń 2021 06:36

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] My w tym roku byliśmy na zamku i szliśmy już na Stary Książ, ale nas burza złapała i musieliśmy zrezygnować. Żal [/cytuj]

No, miejmy nadzieję, że mi się uda w tym roku, to przedstawię galerię 🙂🙂

12 styczeń 2021 23:54

W Książu byłem trzy razy i każdorazowo robił bardzo duże wrażenie. A ogród świateł to na pewno ciekawa atrakcja.

12 styczeń 2021 21:04

[cytuj autor='MaciejW'] Tak, zamek jest fajowski. Ma wiele atutów, sam sobie skrywa wiele atrakcji no i ta przestrzeń parkowa. Można spokojnie tam spędzić cały dzień. Ja mam plany na wiosnę pokręcić się tam właśnie w parku i udać się do tzw. "Starego Książa". Mimo, że już byłem w Książu kilka naście razy to nigdy nie odkryłem właśnie Starego Książa.Jak ktoś już pisał, w koło komina można odkryć wiele atrakcji 🙂🙂 [/cytuj]

12 styczeń 2021 21:02

Na Twoich zdjęciach wygląda to bardzo ładnie, fajnie, że jest pokaz 🙂 I super, że mogłam zobaczyć wreszcie ten ogród świateł 🙂 Topacz jednak wydaje mi się, że ma więcej światełek i raczej godzina chodzenia niż pół 🙂

12 styczeń 2021 20:07

[cytuj autor='Mariusz'] Widoki piękne. Jak widać zamek Książ warto odwiedzić o każdej porze roku. Ja byłem raz, mam nadzieję, że jeszcze kiedyś wrócę, ale odległość powoduje, że jest to bardzo trudne. Fajnie mieć tuż obok taką atrakcję 🙂 [/cytuj]

Jak ktoś już pisał, w koło komina można odkryć wiele atrakcji 🙂🙂