Korona Gór Polskich-Czupel

2.Czupel 05/09/2020r.
Szczyt w beskidzie małym (930m n.p.m)-znajdujący się w jego zachodniej części położonej na zachód od doliny Soły . Jest to tzw. Grupa Magurki Wilkowickiej.
Jest to mój drugi szczyt który mogę zaliczyć do Korony Gór Polskich.
Wspinaczkę na ten szczyt rozpocząlem w wilkowicach na dworcu PKP skąd ruszyłem najpierw szlakiem zielonym,a po krótkiej chwili szlakiem czarnym.Szlak czarny prowadził mnie przez całą miejscowość,aż w końcu skręcił w las.Na szlaku towarzyszył mi szum rzeki,oraz miejscami kamieniste odcinki wąwozu,a także ciemny las,w takich warunkach dotarłem do skały czarownicy gdzie zrobiłem pierwszy postój.Niestety widoków brak,więc idę dalej szlakiem czarnym i docieram do punktu widokowego gdzie robię kilka zdjęć.Na drugim punkcie widokowym już się niezatrzymuję idę dalej szlakiem aż docieram do niebieskiego szlaku,który prowadzi na Czupel,ruszam w tym kierunku i po półgodzinie marszu melduję się na Czuplu,pamiątkowe zdjęcie i ruszam w drogę powrotną do schroniska gdzie robię dłuższą przerwę.Po odpoczynku ruszam szlakiem zielonym w kierunku straconki,początek trasy mija szybko,niestety końcówka szlaku niemiłosiernie się mi dłuży(muszę iść parkiem i pokonywać trzykrotnie przecinającą szlak drogę).Wkońcu docieram do głównej drogi,skąd idę w kierunku kościoła gdzie zatrzymuje się autobus miejski którym odjeżdzam ze straconki.