Kaplica na Wodzie, Zwierzyniec, tomtur

2019-07-18
2020-11-11 22:56:07
Zwierzyniec > Krasnobród > Oseredek > Szumy nad Tanwią

Mieliśmy jechać za Lublin w okolice pałacu w Kozłówce ale w końcu wybraliśmy Roztocze. Naszą bazą było gospodarstwo agroturystyczne w Obroczy. Przy bocznej gruntowej drodze, w sąsiedztwie z 3 domy. Cicho, kameralnie. Tak jak lubimy. Do Zwierzyńca na zakupy 5 km dobrą drogą, częściowo przez las. Blisko wjazdu do Zwierzyńca uroczy Borek. To kilkanaście drewnianych domów z pocz. XX wieku stojących przy 3 uliczkach. Kawałek drogi od słynnej kaplicy Na Wodzi przy której zawsze trochę turystów. Jedziemy zobaczyć Szumy nad Tanwią, jedną z atrakcji Roztocza. Po drodze parę razy pojawiają się tabliczki z zaproszeniem do Muzeum Pożarnictwa w Oseredku.

Oseredek

Muzeum powstało z inicjatywy wieloletniego prezesa miejscowej Ochotniczej Straży Pożarnej st. ogniomistrza Jana Łasochy. Zmobilizowani młodsi druhowie napisali wniosek o grant i tak po lewej jest remiza OSP a po prawej muzeum. Jest w nim parę samochodów strażackich ze Starem z pocz. lat 60-tych na czele oraz mnóstwo najprzeróżniejszych eksponatów. Kombinezony, hełmy. toporki, no po prostu cuda wianki jak to się kiedyś mówiło. Fajna jest też kolekcja miniaturek-zabawek różnych samochodów strażackich. Kolejna ciekawostka to fakt, że część eksponatów pochodzi z zaprzyjaźnionej małej mieściny z Niemiec. Tam nie udało się zdobyć kasy na muzeum to wzięli i przekazali do Oseredka. Na zapleczu jest mini plac dla dzieci oraz kolejny stary Star czekający na odnowienie. Żegnamy się z bardzo miłą Panią kierownik i zarazem przewodnikiem po Muzeum. Gdy docieramy na płatny parking to już samochodów dużo stoi. A gdy docieramy nad Tanew w poszukiwaniu mini wodospadów- progów na rzece zwanych szumami to okazuje się, że trafiamy na taką małą namiastkę zakopiańskich Krupówek bądź sopockiego mola.

sanktuarium w Radecznicy

Chodzi rzecz jasna o ilość publiki. Ale jest lipcowa sobota z ładną pogodą to nie ma się co dziwić. Wszak jako młodsi inaczej wiemy, że życie to nie bajka. Również podczas uprawiania turystyki. Nasyciliśmy wzrok szumami, nasłuchaliśmy się delikatnego szumu wody i udaliśmy się w drogę powrotną.  A innego dnia byliśmy w Krasnobrodzie, w którym jest jedno z sanktuariów maryjnych Lubelszczyzny - kościół pw. Matki Boskiej Krasnobrodzkiej Szafarki Łask. Bardzo Ładny.  Natomiast w galerii pokazałem Sanktuarium Św. Antoniego w Radecznicy., które też duże wrażenie zrobiło. Tym bardziej, że tuż

Kaplica na Wodzie, Zwierzyniec

obok jest ... Wojewódzki Szpital Psychiatryczny.   Jadąc na ten pobyt od strony Sandomierza i tak samo wracając, za Niskiem, przed i za Biłgorajem droga wiodła przez lasy wielce urokliwe. I kto każe ludziskom jechać czy lecieć do dalekich Hiszpanii,  Grecji, czy innych Tunezji jak u nas na miejscu tak pięknie i po prostu swojsko.

Zwierzyniec W tle Borek, Zwierzyniec Muzeum Pożarnictwa w Oseredku Pani Przewodnik w Oseredku Oseredek Oseredek Oseredek Oseredek Oseredek Oseredek Oseredek Szumy nad Tanwią Szumy nad Tanwią Szumy nad Tanwią Szumy nad Tanwią Borek, Zwierzyniec Borek, Zwierzyniec Sanktuarium w Radecznicy Piękny las pod Biłgorajem
tomtur Uzależniony od podróży 1717 kilometrów

Joanna Krajtroter 72312 kilometrów
2020-11-15 14:08:39

Roztocze należy do moich ulubionych kierunków wycieczkowych. A jednak sporo lat minęło od ostatniego naszego pobytu w tych stronach. Na razie odświeżam wspomnienia oglądając zdjęcia.

Maciej A Krajtroter 19183 kilometrów
2020-11-13 20:20:53

Piękna kraina, ma swój wyjątkowy charakter

2020-11-13 09:08:14

[cytuj autor='marian'] Sama prawda, byłem w zeszłym roku, ale mam nadzieję że jeszcze tam wrócę.  [/cytuj]

Zgadzam się z Wami absolutnie i całkowicie.  Jeśli da radę to my też na Roztocze wrócimy.

2020-11-12 22:44:28

[cytuj autor='mirosław'] Roztocze ma to coś w sobie,że przyciąga ludzi jak magnez. [/cytuj]

Sama prawda, byłem w zeszłym roku, ale mam nadzieję że jeszcze tam wrócę.

mirosław Krajtroter 49499 kilometrów
2020-11-12 18:03:59

Roztocze ma to coś w sobie,że przyciąga ludzi jak magnez.

2020-11-12 09:45:39

[cytuj autor='tomtur'] No właśnie. Od lat mądrzy ludzie mówią cudze chwalicie, swego nie znacie.Roztoczem żona zauroczona. to muzeum w Oseredku bardzo fajne ale Kozłówki to mi moja pałacowa turystka nie odpuści:) [/cytuj]

Warto i do Kozłówki pojechać :)

2020-11-12 08:55:14

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] hehe i mi to w duszy gra, po co za każdym razem obierać kierunki europejskie albo i dalsze, jak się najpierw Polski pięknej nie pozna !!!Kozłowka super, ale też nie wybrałabym jej gdyby Roztocze wchodziło w grę :) Piękna kraina, szumy bardzo ciekawe :) [/cytuj]

No właśnie. Od lat mądrzy ludzie mówią cudze chwalicie, swego nie znacie.