Krynica Zdrój aktywnie - wieża widokowa i rowery

Wieża widokowa i ścieżka

Krynicy Zdroju chyba nikomu zachwalać specjalnie nie trzeba, to cudowne miasteczko o unikatowej, drewnianej architekturze (którą przybliżę Wam w innej relacji), leżące w urokliwym Beskidzie Sądeckim. Niemal z każdego miejsca w Krynicy Zdroju dosłownie w momencie możecie znaleźć się w lesie, na szlaku, napisałabym z dala od tłumów, ale tych w Krynicy też nie ma za bardzo i to właśnie zachwyca tutaj 🙂

Widok z wieży

Wieża widokowa i spacer w koronach drzew w Krynicy

W czasie naszych kilku dni w Krynicy Zdroju aktywnie przemierzaliśmy magiczną okolicę, którą będę Wam pokazywać w kilku kolejnych relacjach. Rozpocznę od wieży widokowej, to hit ostatniego roku i moje marzenie, odkąd tylko się o niej dowiedziałam 🙂 A było to już rok temu, wtedy bowiem zrealizowano ten odważny projekt! Wieża stoi na stoku Drabiakówki, na wysokości około 890 m n.p.m, na szczycie stacji narciarskiej Słotwiny Arena

Wieża stanęła między nami :)
Wieża widokowa i wyciąg

Sama wieża ma 49,5 metra wysokości i wygląda fantastycznie, takież same widoki z góry oferując 🙂 Do wieży natomiast prowadzi pierwsza w Polsce ścieżka w koronie drzew, o długości 1030 m. Całość zbudowana jest z drewna akacji robiniowej, przez co prezentuje się wybornie.

Wieża widokowa

Wieża i ścieżka dla każdego

Zarówno wieża, jak i ścieżka są dla każdego, bo to obiekt dostępny dla wózków, zarówno dziecięcych, jak i osób niepełnosprawnych. Nie ma tutaj ani jednego schodka, a lekkie nachylenie pozwala na przyjemny spacerek aż na szczyt samej wieży. Podest zbudowany jest w ten sposób, że nie ma żadnych wolnych przestrzeni, więc nie tylko dla wózków jest to wygodne i bezpieczne, ale też osoby z lękiem wysokości czują się tutaj całkiem dobrze, sprawdziłam na sobie 🙂 A widoki z góry są fantastyczne, dookólne, zobaczysz stąd Krynicę i okoliczne szczyty, w tym popularną Jaworzynę Krynicką.

Ciekawe rozwiązania

Na ścieżce w koronach drzew zaskoczyły mnie pewne ciekawostki i autorskie pomysły, które warto by wdrożyć w innych miejscach w Polsce 🙂 Po pierwsze są to instalacje i tablice opowiadające o bogactwie przyrodniczym i kulturowym Krynicy-Zdrój i okolic. Mają na celu aktywizację, głównie dzieci, co jest super pomysłem, bo zainteresowanie maluchów podczas zwiedzania to podstawowa sprawa rodzinnych podróży 🙂 Do tego na małe dzieci czekają tu wózki przypominające rowerki, którymi mogą wjechać na szczyt wieży (pchane przez rodziców). Jeszcze bardziej unikalnym rozwiązaniem są hotele dla psów czyli drewniane klatki, gdzie można zostawić swojego czworonożnego towarzysza podróży, ponieważ wieża nie jest dla nich dostępna. Świetny pomysł!

Instalacje na ścieżce
Hotel dla psów
Wózki dla dzieci

Jak dostać się na wieżę?

Można iść pieszo, ścieżką spacerową wiodącą spod wyciągu, to łatwa i niedaleka trasa, tylko pierwszy fragment jest bardziej stromy. Można również podjechać nowoczesnym wyciągiem krzesełkowym (kanapa 6-osobowa), który zabiera nie tylko osoby, ale i wózki czy rowery. My na wieżę wjechaliśmy wyciągiem, ale kolejnego dnia zmierzając na Jaworzynę Krynicką podchodziliśmy właśnie tą ścieżką pod wieżę. Widok na wyciąg i wieżę mieliśmy z okna Chaty na stoku, gdzie zaprosiła nas większą ekipą Krynicka Organizacja Turystyczna.

wracamy kolejką
Nasza ekipa na wieży
Na wieży

Rowery i trasy rowerowe w Krynicy

Właśnie z Danielem z Krynickiej Organizacji Turystycznej zwiedzaliśmy całe miasto i wybraliśmy się po wieży widokowej na rowerki. To mega wprawny rowerzysta, który normalnie pomyka po tych trasach na zwykłym rowerze, bez wspomagaczy 🙂 My dostaliśmy na szczęście elektryki, które co prawda same nie jadą, ale mocno pomagają, żeby dostać się nawet na szczyty po bardziej wymagających podjazdach.

Na rowerkach

Rowery wypożyczone były od Turbobikes.pl, oferują zarówno elektryki, jak i normalne rowery, można je odebrać w stacjonarnym punkcie albo zamówić telefonicznie do wybranego przez Ciebie punktu w okolicy. Koszt wypożyczenia roweru na cały dzień (do 7 godzin) to 120 zł. Na miejscu dostępne są też foteliki dziecięce oraz przyczepki (osobno płatne).

Krynica to fantastyczne miejsce dla rowerzystów, pewnie wkrótce polska mekka rowerzystów 🙂 W tym roku powstały nowe trasy, jest ich tutaj aż 8, o łącznej długości blisko 125 km. Prowadzą dookoła Krynicy i mają nazwy tutejszych wód mineralnych. Są wśród nich łatwiejsze i trudniejsze, krótsze czy dłuższe. Każdy znajdzie coś dla siebie. Sporo z nich krąży wokół Góry Parkowej, np. Słotwinka. Warto ściągnąć sobie aplikację, np. z tablicy w Krynicy i podążać zgodnie z nią.

Góra Krzyżowa

My nie poruszaliśmy się jedną konkretną trasą, tylko zrobiliśmy sobie mieszankę 🙂 Ruszyliśmy spod wyciągu Słotwiny Arena (707 m. n.p.m.), skąd wjechaliśmy na Górę Krzyżową (812 m n.p.m.), zjechaliśmy do Krynicy (560 m n.p.m.), wyjechaliśmy na Górę Parkową (742 m n.p.m.) i z niej ponownie zjechaliśmy do Krynicy, na deptak. Na koniec nadal na rowerach podjechaliśmy do niezwykle klimatycznej Karczmy Cichy Kącik (730 m n.p.m.), gdzie w nagrodę czekała na nas uczta smakowa - obiad i deser niebo w gębie 🙂

W sumie pokonaliśmy około 15 km, jakieś 700 metrów przewyższenia, może nie aż tak dużo, ale były emocje na trasie, strome zjazdy i podjazdy oraz fajne widoki. W grupie ciekawiej się jeździ, z 10 osób do końca wytrwało 6 🙂

Na rowerkach, Góra Parkowa
Na stoku Góry Parkowej

Muzeum Łuczakówka

Na trasie odwiedziliśmy unikatowe, Prywatne Muzeum Przyrodniczo-Łowieckie Łuczakówka, czynne od wtorku do niedzieli. To niezwykłe miejsce, może dla niektórych kontrowersyjne, za to prowadzone z wielką pasją przez Pana Józefa, który sam to miejsce wybudował i pielęgnuje. Coraz mniej przestrzeni ma dla siebie, bo pomieszczenia zajęte są przez liczne zwierzęta, spreparowane, zarówno pochodzące z Polski, jak i Afryki, zbierane tu przez 30 lat!

Poza okazami z polowań, zobaczysz tu wiele zwierząt przejechanych na drogach, inne nosiły ślady kazirodztwa, jeszcze inne przynieśli ludzie ze swych strychów. Na pewno jest to ciekawe i pozwala na bliskie spojrzenie na przyrodę, która zwykle jest niedostępna z tej odległości. Sarny, dziki, wilki, mnóstwo ptaków, a nawet węże, żyrafa czy struś. Spod Muzeum rozciąga się fantastyczny widok na Krynicę, a za ogrodzeniem chadzają daniele Pana Józefa. Ciekawe miejsce.

A wieczorem, po wysiłku zasłużony odpoczynek, ognisko i fantastyczna gra na gitarze Daniela, dzięki 🙂
I choć w dzień było upalnie, to wczesnym rankiem i wieczorną porą, na ognisku, przydała się ciepła kurtka Fjord Nansen, z kapucą, choć nawet i czapka wyskoczyła, bo jednak jesienne góry potrafią o sobie dać znać 🙂 Warto do torby zapakować cieplejsze ubrania, szczególnie, gdy zabierasz ze sobą dzieci.

Informacje praktyczne

Wieża widokowa - ścieżka w koronach drzew
ul. Słotwińska 51A, Krynica Zdrój

V-VI: weekendy i dni wolne 10.00-17.00
VII–VIII: codziennie 10.00-18.00
IX: weekendy i dni wolne 10.00-16.00
Wypożyczyć rowery można na parkingu przy dolnej stacji gondoli na Jaworzynę
Lub zamówić  na dojazd w dowolnym punkcie w okolicy
Rowery elektryczne, normalne, dodatkowo płatne foteliki dla dzieci, przyczepki
Koszt wypożyczenia rowera na 7 godzin - 120 zł

Pysznie i pięknie

Cichy Kącik
Wieża widokowa i ścieżka
Nasza ekipa - Daniel Grzesiu i Albin :)
Wieża
Aga i Mirek
Na wieży
Zjazd spod wieży

23 listopad 2020 08:31

[cytuj autor='tomtur'] Galeria dla mej żony, bywalczyni i wielbicielki Krynicy. Widoki bardzo fajne. Co góry, to góry. Przy czym, jak dla nas byle nie Tatry. Może w 2021 na Dolny Śląsk się udamy. [/cytuj]

Cieszę się, polecam i Krynicę i Dolny Śląsk 🙂 Tatry,,, dla nas nieosiągalne marzenie teraz, właśnie dlatego że nie chcemy być razem z tłumem w miejscach popularnych i tych najłatwiejszych. Choć nie miałabym nic przeciwko spacerowi Doliną Kościeliską, ale nie w sezonie 😉 No i dojazd też odstrasza

22 listopad 2020 00:38

17 październik 2020 20:30

[cytuj autor='Anja'] Wieża zaliczona w tym roku. Jak dla mnie atrakcja na 5+ 🙂 Szkoda tylko, że cała Krynica rozkopana była. Spacer między koparkami nie przypadł mi do gustu🙂 [/cytuj]

Wieża super 🙂 Koparki, u nas coś tam też akurat było ale nie za dużo, za to będzie jeszcze ładnie 🙂

17 październik 2020 17:04

21 wrzesień 2020 08:17

[cytuj autor='marian'] Oj,kusiła mnie w tym roku ta wieża ale niestety musi jeszcze trochę poczekać. [/cytuj]

Poczeka na Was Marianie, a wtedy na pewno będziecie zachwyceni 🙂

20 wrzesień 2020 19:48

Oj,kusiła mnie w tym roku ta wieża ale niestety musi jeszcze trochę poczekać.

15 wrzesień 2020 08:35

[cytuj autor='Maciej A'] Aniu, mam w głowie sporo już miejsc, także dzięki Tobie :-)Krynica faktycznie wydaje się skrojona dla nas. I zima i lato wydaje się tam kuszące... [/cytuj]

Polecam się Macieju 😉 Mnie to strasznie cieszy, jak najpierw ja mam radochę zwiedzania jakiegoś miejsca, a potem jeszcze jak inni się na to skuszą 🙂

15 wrzesień 2020 08:02

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Polecam, Krynica była dotąd zimowa, ale teraz staje się coraz bardziej letnia i właśnie rodzinna, aktywna, w sam raz dla Was 🙂 [/cytuj]

Aniu, mam w głowie sporo już miejsc, także dzięki Tobie :-)

15 wrzesień 2020 07:25

[cytuj autor='Maciej A'] Rewelacja dla mnie i koniecznie muszę się kiedyś wybrać z dziewczynami do Krynicy :-) [/cytuj]

15 wrzesień 2020 07:16

14 wrzesień 2020 14:03

[cytuj autor='MaciejW'] No ten spacer w chmurach mnie przekonuje i kusi. U mnie w okolicach też są takie spacerniaki, ale jeszcze nie bylem. Będzie można porównać te atrakcje. Do wycieczki powinien być dopisek "Uwaga lokowanie produktów" 🙂🙂Świetna wyprawa, piękne widoki i super foty. A rowerem w góry to wspaniała sprawa, ale ja muszę poczekać na elektryka 🙂   [/cytuj]

Dzięki, tak i rower i wieża i widoki super 🙂
Lokowanie produktu, to znów wdzięczność za to, że tam byliśmy i możemy Wam to wszystko pokazać 🙂
Z własnej kabzi niestety nie byłoby na te wszystkie podróże, nie ma się co oszukiwać 😉

14 wrzesień 2020 14:01

[cytuj autor='Joanna'] Też chciałabym kiedyś znaleźć się na tej wieży w koronach drzew. [/cytuj]

Joanno warto i jak widzisz, udało mi się 🙂 Nawet nie było strasznie 🙂 Super sprawa, rodzinny bilet mocno się opłaca 🙂

14 wrzesień 2020 13:59

Też chciałabym kiedyś znaleźć się na tej wieży w koronach drzew.