latarnia morska Kikut, Joanna

Wisełka - między morzem a jeziorem

Wisełka > Jezioro Wisełka w Wisełce > Latarnia Morska Kikut w Wisełce

Noclegi w Wisełce zarezerwowałam na samym początku marca, jeszcze zanim koronawirus oficjalnie dotarł do Polski. W kwietniu byłam już pewna, że nic z tego wyjazdu nie wyjdzie, ale nie spieszyłam się z odwoływaniem rezerwacji. W maju myślałam, że nawet jak będzie można pojechać, to nie warto, jeśli nic nie da się zwiedzić i „całodobowo” trzeba będzie nosić maseczki. W czerwcu zaczęłam nieśmiało mieć nadzieję, że jednak wyjazd może się udać. W lipcu zadzwoniłam do miejsca, gdzie mieliśmy nocować, żeby uzyskać niektóre informacje z pierwszej ręki, a nie tylko z mediów. W sierpniu, trochę wbrew sytuacji, przyjechaliśmy do Wisełki na wakacje.

Wisełka jest niewielką turystyczną miejscowością położoną na wyspie Wolin, około 10 km na zachód od Międzywodzia i 10 km na wschód od Międzyzdrojów. Mnóstwo tu kwater prywatnych, domków, małych pensjonatów. Jednak nie ma dużych ośrodków wczasowych ani hoteli i w porównaniu do okolicznych bardziej znanych miejscowości, w Wisełce było cicho, spokojnie i bez wielkich tłumów.

Bałtyk w Wisełce

Wieczorem zaraz po przyjeździe na Wolin znaleźliśmy jeszcze czas i siły na powitanie z morzem. Pobyt w Wisełce zaczęliśmy od poznawania najbliższej okolicy. Do Bałtyku mieliśmy 1,5 km drogi, czyli około 15-20 minut spaceru przez las będący częścią Wolińskiego Parku Narodowego. Do jeziora Wisełka było jeszcze bliżej. Pierwszego dnia to nam wystarczyło.

Drugiego dnia nadal krążyliśmy wokół Wisełki, ale już odrobinę dalej. Wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do latarni morskiej Kikut. Latarnia Kikut znajduje się na terenie Wolińskiego Parku Narodowego. Ma wysokość 15 m, ale uwzględniając jej położenie na klifie, wysokość światła jest największa na Wybrzeżu Zachodnim i wynosi 91,5 m n.p.m. Latarnia Kikut jest w pełni zautomatyzowana i nie została udostępniona do zwiedzania. W pobliżu latarni zeszliśmy nad wodę i brzegiem morza doszliśmy do „naszej” plaży, a stamtąd trochę inną ścieżką niż zwykle wróciliśmy do domu.

Informacje praktyczne:
Noclegi: Pokoje gościnne „U Oli”, ul. Nowowiejska 31a, 72-513 Wisełka (można wykorzystać bon turystyczny)
Gastronomia: różne bary i smażalnie w Wisełce, najczęściej Karczma Na Wydmach (tuż przy wejściu na plażę, dorsz po kaszubsku – palce lizać)

Bałtyk w Wisełce mewy w Wisełce mewy w Wisełce mewy w Wisełce jezioro Wisełka w Wisełce jezioro Wisełka w Wisełce jezioro Wisełka w Wisełce droga do plaży w Wisełce droga do plaży w Wisełce droga do plaży w Wisełce plaża w Wisełce w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut w drodze do latarni Kikut przy latarni Kikut przy latarni Kikut latarnia morska Kikut latarnia morska Kikut wejście na plażę przy latarni Kikut wejście na plażę przy latarni Kikut wejście na plażę przy latarni Kikut plaża to nie pustynia brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym droga powrotna do Wisełki droga powrotna do Wisełki