, Joanna

Płock w wielkim skrócie

Joanna Krajtroter 70829 kilometrów
Płock > Zoo w Płocku > Wzgórze Tumskie w Płocku > Katedra w Płocku > Zamek książąt mazowieckich w Płocku > Ławeczka Jakuba Chojnackiego w Płocku > Ławeczka Tadeusza Mazowieckiego w Płocku > Bulwar widokowy w Płocku > Pomnik Bolesława Krzywoustego w Płocku > Kościół św. Bartłomieja w Płocku > Ratusz w Płocku > Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Płocku > Muzeum Mazowieckie w Płocku > Pomnik Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej > Ulica Tumska w Płocku

Wybraliśmy się na urlop na drugi koniec Polski. Długą podróż podzieliliśmy na dwa dni, żeby nie było zbyt długo i zbyt męcząco i żeby przy okazji coś zwiedzić. Zdecydowaliśmy się „po drodze” przenocować w Płocku. Pierwszy dzień jazdy był znacznie krótszy niż drugi. Dotarliśmy na porę obiadową, zjedliśmy i wyruszyliśmy na podbój Płocka.

W ZOO w Płocku byliśmy już kiedyś, przejazdem w drodze do Kruszwicy i tylko z jednym dzieckiem. Pozostał niedosyt i pozytywne wrażenia, więc teraz od tego miejsca zaczęliśmy zwiedzanie. Ogród zoologiczny w Płocku położony jest na skarpie nad Wisłą w pobliżu Mostu Legionów. Nie jest bardzo duży, ale prezentuje wiele ciekawych gatunków zwierząt.

ZOO Płock

Zaraz przy wejściu spotkaliśmy słonie. Tapir drzemał znudzony turystami, a renifer w ogóle nie miał ochoty nas oglądać i tylko przemknął między krzakami. Do zdjęć chętnie pozowały zebry, żyrafy i oryksy szablorogie wraz z urodzonym zaledwie miesiąc wcześniej najmłodszym członkiem rodziny. Weszliśmy też do budynków akwarium i herpetarium. Dużo zobaczyliśmy, ale i tak spacerowaliśmy dość chaotycznie, bo przegapiliśmy alejkę z kangurami i tygrysami. Później już tam nie wracaliśmy, bo nie chciałam zakończyć zwiedzania Płocka na ogrodzie zoologicznym i trochę czas gonił.

Pomimo zmęczenia i marudzenia niektórych członków wycieczki (nie mają ze mną lekko) poszliśmy w kierunku starówki.

Dotarliśmy na Wzgórze Tumskie i do płockiej katedry. Znajdują się tu drzwi płockie, a dokładniej pochodząca z 1982 roku kopia XII-wiecznych oryginalnych drzwi płockich, które obecnie umieszczone są w soborze św. Sofii w Nowogrodzie Wielkim w Rosji. Na drzwiach przedstawione są sceny z historii zbawienia. Do wnętrza katedry nie weszliśmy, bo akurat trwała Msza Święta.

Pospacerowaliśmy kawałek bulwarem widokowym wzdłuż Wisły. Chętnie spacerowałabym tak dalej i dalej z biegiem rzeki aż do morza, albo przynajmniej do zachodu słońca. Niestety czas gumowy nie jest i rozciągnąć się nie da, a i zmęczenie po podróży dawało się we znaki.

ZOO Płock - lampart

Przy pomniku Bolesława Krzywoustego skręciliśmy w stronę rynku. Szkoda, że ratusz był w remoncie i cały zasłonięty rusztowaniami, ale z drugiej strony to dobrze, że będzie odnowiony. Sanktuarium Bożego Miłosierdzia również zastaliśmy w remoncie. Jest ono o tyle ważne na tle innych sanktuariów Bożego Miłosierdzia, że właśnie tu, w Płocku, po raz pierwszy Pan Jezus ukazał się św. Faustynie.

Następnie dreptaliśmy deptakiem, czyli ulicą Grodzką i Tumską. Wkrótce później dotarliśmy na nocleg, bo już nie było daleko.

ZOO Płock - rodzina oryksów szablorogich

Rano wstaliśmy i po pysznym śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą drogę…

Informacje praktyczne:
Nocleg: Pokoje Hotelowe Figaro, ul. Dworcowa 6A, 09-402 Płock,
Bilety do ZOO w Płocku: normalny 25 zł, ulgowy 17 zł, można wcześniej kupić przez internet i ominąć kolejkę do kasy

ZOO Płock - oryks szablorogi
ZOO Płock - młody oryks szablorogi
ZOO Płock - tapir
ZOO Płock - tapir ZOO Płock ZOO Płock ZOO Płock ZOO Płock - jedna z najstarszych klatek, kiedyś trzymano w niej niedźwiedzie, wilki itp. ZOO Płock - dziś w tej klatce można zamknąć dzieci :) ZOO Płock ZOO Płock - pirania ZOO Płock - pirania ZOO Płock ZOO Płock ZOO Płock - surykatki ZOO Płock ZOO Płock ZOO Płock ZOO Płock ZOO Płock ZOO Płock - ibis ZOO Płock katedra w Płocku drzwi płockie w katedrze przy katedrze w Płocku Muzeum Diecezjalne w Płocku Most Legionów na Wiśle w Pocku ławeczka Jakuba Chojnackiego ławeczka Tadeusza Mazowieckiego widok na Wzgórze Tumskie molo w Płocku widok z bulwaru widokowego nad Wisłą widok z bulwaru widokowego nad Wisłą widok z bulwaru widokowego nad Wisłą pomnik Bolesława Krzywoustego pomnik Bolesława Krzywoustego kościół św. Bartłomieja w Płocku Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Płocku Płock Zamek książąt mazowieckich w Płocku Muzeum Mazowieckie w Płocku pomnik Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej ulica Tumska w Płocku