Rezerwat Grojec w Psarach, Anna Piernikarczyk

Poszukiwania wiosny w Rezerwacie Grojec

piesza, z dzieckiem, tania, #polakiNaSzlaki, las, rezerwat
2020-03-08
2020-03-09 08:55:06

To miał być nasz zwyczajny, cotygodniowy spacer w ramach akcji #Polakinaszlaki" a tutaj, w rezerwacie Góra Grojec w Psarach, zaskoczyła nas Pani Wiosna, przybrana jeszcze bardzo skromnie, choć już kolorowo ;) Witamy i zapraszamy, rozgość się u nas na dobre, wszyscy czekamy!

Psary

Miał to być mój wyjazd urodzinowy w inne miejsce, ale pogoda była kiepska, już w sobotę, więc odpuściliśmy i przenieśliśmy na niedzielę, a w niedzielę do południa nic lepiej :) Więc zmieniliśmy plany i pojechaliśmy na obiadek do Karczmy u Basieńki, którą znamy z trasy na Jurę. Potem chcieliśmy jakiś spacerek, padło na Koszęcin, ale w trakcie obiadku jeszcze zmieniliśmy plany i skończyło się na pobliskim rezerwacie Góra Grojec w Psarach.

Nie wiem czy ktoś tutaj kiedyś trafi :) To góra zalesiona, widoczna nawe z drogi. Na pierwszy rzut oka nic wielce ciekawego, ale nam się podobało, szliśmy na zwykły, cotygodniowy spacer "polakinaszlaki", a tu... przywitała nas wiosna i nagle z takiego nic specjalnego zrobilo się super, nos przy ziemi i szukamy kwiatków i wszelkich śladów wiosny ! Człowiek tak spragniony zieleni, że cokolwiek znalazł to już WOW. A było tego sporo pod nogami :) I znów okazało się, że "wkoło komina" nas może pozytywnie zaskoczyć ;)

Rezerwat Grojec w Psarach

Góra Grojec to element i zarazem najwyższa kulminacja Garbu Woźnickiego, ciągnącego się od okolic Kluczborka po Zawiercie. Góra ma wysokość 365 m n.p.m., jest to wapienne wzgórze, z kilkoma widocznymi wychodniami, a bogata rzeźba jest dodatkowo wzbogacona przez działalność człowieka. Rezerwat obejmuje las mieszany, rosną tu m.in. graby, dęby, lipy, buki, jawory, a ponadto sosny i jodły. Niektóre okazy mają 200 lat! W runie porasta kruszczyk rdzawoczerwony, wawrzynek wilczełyko czy lilia złotogłów. Ponoć stał tu kiedyś zamek, który zapadł się pod ziemię, chyba ze wstydu, bo w latach 30. XX wieku na wzgórzu wówczas Grojecberg, odbywały się wiece Hitlerjugend.

Dziś obszar jest przyjazny, a w dole widać owieczki i jakieś inne zwierzątka gospodarskie. A nasz mały piechór też pierwszy raz był na spacerku tylko na nóżkach (no i trochę na barana), bez wózka i bez nosidła :) I tak to się nam wiosna zaczęła, teraz już poleci i ogarnie wszystkich ten szał ;)

Marcin_Henioo Krajtroter 50913 kilometrów
2020-03-13 11:39:32

Ładnie, śliczne fotki, widać pani Wiosna coraz bliżej.

A epidemia nam nie przeszkodzi w niczym, prawda? Trzeba tylko przestrzegać te podstawowe zasady, i będzi dobrze!

Dzięki, no teraz szykuje się zwiedzanie bez obiadków :) Tylko przyroda !

Edytowano: 2020-03-13 12:17:16

allie Krajtroter 6897 kilometrów
2020-03-12 10:27:06

Oj, o tej porze roku cieszy każda ilość zielonego, nawet pojedynczy listek. Fajnie, że ruszacie się z domu i podtrzymujecie krajtroterskie zwyczaje :)

Maciej A Krajtroter 18668 kilometrów
2020-03-12 08:01:10

Ładnie zaczyna się robić w przyrodzie, co widać na Waszych fotkach .

Za oknem z rana ptaszki mi pięknie śpiewają,

gdyby nie epidemia, to można by się tylko cieszyć

2020-03-10 08:02:48

[cytuj autor='marian'] Wspaniałe fotki.Fajnie że wytrwale nie odpuszczacie i realizujecie,,polaki na szlaki''.Mam nadzieję że wiosna nas bardziej zachęci i żadna korona wirus  planów nam nie pokrzyżuje. [/cytuj]

Dzięki :) No my też teraz bardziej planujemy wycieczki na świeżym powietrzu niz pod dachem :) Dobrze, że wiosna idzie ;)

2020-03-09 19:24:14

2020-03-09 12:40:34

[cytuj autor='Joanna'] Piękna ta wiosna... [/cytuj]

No początki zawsze fascynują, choć co roku to samo, zawsze na człowieka działa :) po tej jesienno-zimowej, burej rzeczywistości :)

Joanna Krajtroter 68189 kilometrów
2020-03-09 10:44:44

Piękna ta wiosna...

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 15 lat przez aktywną rodzinkę złożoną z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami. Na przyjaznym Forum mamy 48 tys. postów. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy blisko 20 000 polubień, a na Instagramie ponad 2 000 Obserwujących.