Punkt widokowy na lotnisku w Pyrzowicach

platforma widokowa na lotnisku w Pyrzowicach

Jest sobota, pierwsza taka wiosenna w tym roku. A my już ogłosiliśmy światu naszą akcję #Polakinaszlaki, więc mimo tego, że idziemy po południu na urodziny, pakujemy się całą szóstką w auto i ruszamy na szybką wycieczkę, nasz pies może z nami jeździć w dzikie miejsca, w mieście nie najlepiej się zachowuje, bo to, jak ją nazywamy "dzikus z lasu", wychowany na wsi, na polach i w lesie właśnie 🙂

Naszym celem musi być coś szybkiego, no ale jednak chcemy troche połazić, bo przecież bez łazikowania nie ma fanu. To miejsce więc będzie idealne na początek sezonu - punkt widokowy na lotnisku w Pyrzowicach. Jest niewielka platforma, lotnisko i samoloty jak na dłoni, a blisko las... 🙂 Punkt widokowy jest oznakowany, więc łatwo tu dojechać, parking darmowy. Samoloty startują i lądują dość często, ale jednak warto sobie sprawdzić rozkład. My zrobiliśmy ten błąd, że sprawdziliśmy bardziej odloty, a samoloty odlatują w drugim kierunku, nie w stronę platformy, atrakcyjniejsze są więc przyloty, a tu jest trochę trudniej, bo nie zawsze idealnie o czasie 🙂 Ale oglądaliśmy 3 odloty i 2 lądowania (na pierwszy nie zdążylismy wejść na platformę), między którymi zrobiliśmy sobie przyjemny spacerek do lasu.

Punkt widokowy Pyrzowice

Mieliśmy ze sobą nosidło, ale nasza najmłodsza już na własnych nóżkach pokonała tą trasę. Niby ledwo jeszcze chodzi, w tych strojach zimowych niewygodnie, ale ambicja każe jej przeć do przodu i jak nasz pies, nie lubi zawracania, wielki opór za każdym razem 🙂 No ale zawracamy jednak bo mamy zobaczyć to lądowanie z platformy. Pies boi się wszystkiego, czego nie zna, schodów nie cierpi, trzeba ją nosić, a na platformie piska, bo podłoże niepewne 🙂 I nagle pojawia się ta kropeczka błyszcząca na niebie. Jest słonecznie, o dziwo, bo ostatnio to ciągle szaruga i samolot dosłownie świeci jak błyskotka, coraz większa, aż widzimy kształt samolotu i nagle wyrasta przed oczami cała wielka maszyna i po chwili dosłownie już jest na pasie. Szybko to wszystko, ale dla nas nie latających (raptem raz lecieliśmy samolotem), bo po Polsce to nie trzeba, jest to jednak atrakcyjny i rzadki widok 🙂 Tak to nam przyjemnie minęło sobotnie południe, wreszcie w terenie, dobry początek, mam nadzieję dobrego sezonu!

No i teraz dopiero doczytałam, że w pobliżu lotniska w Pyrzowicach nie istnieje jedna platforma, a dwie. My byliśmy na platformie 27, zaś po drugie stronie lotniska, w Ożarowicach przy ulicy Bocznej usytuowany jest drugi punkt widokowy z platformą widokową. Ten ponoć o tyle gorszy, że większość czasu usytuowany jest pod słońce, tylko późnym popołudniem i zimą jest tam widok ok. Takie dogodności dla fanów lotnictwa przygotował Międzynarodowy Port Lotniczy w Pyrzowicach, platformy nazywane są spotterskimi. Mają 9 metrów długości, 2,5 metra szerokości i 2,5 metra wysokości, mogą pomieścić 25 osób.

lotnisko Pyrzowice
spacer w lesie
lądujący samolot
2020-02-01

06 luty 2020 18:41

Bardzo fajnie, świetna z Was rodzinka. Co do latania, to w związku z pracą, trochę się nalatałem na przełomie 2017/2018, i mam trochę wycieczek z UK do wrzucenia na PSz 😉

03 luty 2020 13:32

[cytuj autor='marian'] Ja dołączam do klubu jeszcze nie latających.Fajna sprawa z tymi platformami.Chętnie  byśmy poobserwowali te samoloty.           [/cytuj]

Marianie, platforma dla Was to niska, ale zawsze to jakieś doznania, bliskość wielkiej maszyny dodaje kopa 🙂

03 luty 2020 13:08

03 luty 2020 13:05

[cytuj autor='Joanna'] Fajna lokalizacja punktu widokowego, samoloty z bliska robią wrażenie. My też z tych nielatających. 🙂 [/cytuj]

My nie latamy i dlatego, że w Polsce zwiedzanie nam służy, ale też i ze strachu, jak tylko te samoloty zaczynały grzmieć przed startem, to od razu niepokój, to jak burza tylko z wydłużonym hukiem 🙂 Jak lecielismy to start dla mnie trudny, każde skręcanie, a potem jeszcze lądowanie, ale to już z radością w sercu że to koniec hehe

03 luty 2020 13:03

[cytuj autor='Maciej A'] Na samoloty też zawsze chętnie popatrzę. Latanie od zawsze mnie pociągało. Oczywiście nigdy nie latałem (:-)), ale moją wyobranię od zawsze pobudzała literatura. Z racji zainteresowań dużo czytałem o walkach powietrznych w trakcie II Wojny Światowej i późniejszych. Najbardziej jednak pamiętam książkę z dzieciństwa: "Trzy diamenty" Janusza Meissnera o szybownictwie. Ech, wtedy zaczytywałem się tym z wypiekami na twarzy. [/cytuj]

To ta platforma dla Ciebie 🙂 Ja byłam zdziwiona ile tam chętnych i to paru z lunetami obiektywami, dopiero teraz doczytałam, że przy lotnisku działa grupa zapaleńców fotografów którzy chętnie tam sie spelniają 🙂

03 luty 2020 12:15

Na samoloty też zawsze chętnie popatrzę. Latanie od zawsze mnie pociągało.