Bytów, Marcin_Henioo

Bytów i Kościerzyna, czyli dwa miasta na szybko.

miejska, łatwa, rodzinna, tania
2018-08-05
2020-01-12 19:00:15
Marcin_Henioo Krajtroter 50945 kilometrów
Bytów > Kościerzyna

W roku 2018 z uwagi na sprawy zawodowe, nie mogliśmy pozwolić sobie na jakieś dalsze wyjazdy wakacyjne. W związku z tym, postanowiliśmy pojeździć sobie wakacyjnie „wkoło komina”. Czyli do miejsc najczęściej bardzo blisko nas, a nigdy przez nas nie odwiedzonych.

Tym razem wyjechaliśmy na weekend do Chojnic, Człuchowa, Bytowa i Kościerzyny. Drugi dzień weekendu to najpierw Bytów, i w drodze powrotnej do domu – Kościerzyna. Po zjedzeniu sycącego śniadania, i wymeldowaniu się, pojechaliśmy w stronę Bytowa. Bytów, to jak wiadomo – zamek. Zamek w Bytowie jest to gotycki zamek krzyżacki z XIV i XV wieku będący początkowo siedzibą prokuratora krzyżackiego, a następnie własnością książąt pomorskich.

Bytów

Pierwsze prace konserwatorskie przeprowadzono w latach 1930–1939. Odbudowano wówczas od podstaw Wieżę Prochową, przebudowano Wieżę Bramną, zrekonstruowano sklepienia w „Domu Zakonnym” oraz przeprowadzono remont „Domu Książęcego” i „Domu Wdów”. Po zakończeniu II wojny światowej w 1945 mieściło się w nim więzienie (obóz przejściowy) NKWD, w którym przetrzymywano mieszkańców okolicy. Ostatecznie zamek odbudowano z przerwami w latach 1957–1962 i 1969–1990, umieszczając w nim Muzeum Zachodniokaszubskie (w „Domu Zakonnym&rdquo😉 oraz hotel z restauracją (w „Domu Książęcym&rdquo😉 i bibliotekę (w „Domu Wdów&rdquo😉. Zamek w Bytowie jest bardzo dobrze utrzymany, jest w nim mnóstwo ciekawych rzeczy do zobaczenia, i pięknie wygląda położony na skarpie. Jak dobrze pamiętam, w drodze z parkingu na zamek, deszcz zmoczył nas niemiłosiernie. Całe szczęście, że to był środek lata…

Z zamku poszliśmy do pobliskiej restauracji „Młyn”, która jak się okazało jest po niejakich rewolucjach, jedzenie było bardzo dobre. Swoją drogą, stało się to naszą taką tradycją, by w odwiedzanych miejscach szukać restauracji po rewolucjach…

Z restauracji poszliśmy na miasto, gdzie na Rynku był jakiś festyn, więc nie za wiele mogliśmy zobaczyć, natomiast poszliśmy do gotycko-barokowej wieży, pozostałość dawnego kościoła św. Katarzyny z XIV w. W drodze powrotnej do domu, chcieliśmy podjechać pod most, o którym gdzieś w Internecie przeczytaliśmy, ale niestety…GPS nas zawiódł. Jest to ponoć piękny most, po którym nigdy nie przejechał żaden pociąg.

Za to pojechaliśmy do Kościerzyny, ale ledwie na chwilę. Niestety w tym mieście odbywała się jakaś sportowa impreza strongmanów, na Rynku… W związku z tym, pospacerowaliśmy po Starówce, i wsiedliśmy w auto, by już wrócić prosto do domu. Na pewno Kościerzyna to miasto, które należy zwiedzić bardziej szczegółowo,  itego będziemy się trzymać ;-)

Bytów

To był bardzo udany wycieczkowo weekend, spędzony w miejscach, w których nigdy nie byliśmy, mimo, że są stosunkowo blisko nas.

Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Bytów Kościerzyna Kościerzyna Kościerzyna Kościerzyna Kościerzyna Kościerzyna Kościerzyna
Marcin_Henioo Krajtroter 50945 kilometrów