Na koniec znów dolnośląskie - zamek Kliczków i Bolesławiec

Zamek Kliczków

Wszystko się kończy, tak więc i nasza wyprawa w lubuskie dobiegła końca, ale w drodze powrotnej jeszcze zrobiliśmy sobie dwa przystanki, z tym że już na Dolnym Śląsku. Jednym z nich to piekny zamek Kliczków. Nie mieliśmy okazji jeszcze nigdy go oglądać, bo też jego położenie jest dość odległe od "naszych rejonów". Tym bardziej skorzystalismy z okazji, że przejeżdżalismy niedaleko. Zamek jest zacny, jego początki to ponoć XIII wiek i czuć tutaj ten powiew historii i dawnych dziejów. Pod koniec XX stulecia zamek po wielu zawieruchach wojennych był w rozsypce i wtedy powstanowiono go ratować. Od kilku lat mieści Hotel i Spa, ale jest też udostępniony dla turystów. Wnętrza sobie podarowaliśmy bo podróż do domu zawsze rządzi sie swoimi prawami, ale pochodzilismy sobie po dziedzińcu zaglądając tam i siam 🙂

Ostatni punkt całej wyprawy to dolnosląski Bolesławiec - miasto ceramiki. To też dla nas nowość, znaliśmy to miasto tylko z internetu. Bardzo ładne zresztą, z bogatą i interesującą starówką, wielkim rynkiem, okazałym ratuszem z wysoką wieżą, murami miejskimi i starą farą. Doszliśmy też do sądu, który przypomina mi nieco angielskie budowle kamienne. Na rynku akurat odbywały się targi staroci, dość często spotykamy to w dolnośląskich miastach, u nas to jeszcze mało popularny zwyczaj. Jeszcze dwie inne fajne sprawy na rynku - mnóstwo cudnego kwiecia, te miasta teraz szaleją w tym temacie i trzeba powiedzieć, zo to cudowne 🙂 Druga sprawa to świetne ławki i fontanna - nawiązujące do miejscowej, tradycyjnej ceramiki z niebieskimi wzorami. Zjadamy smaczne naleśniki na rynku, słoneczko zaczyna nam przyświecać po porannej ulewie i tak miło kończymy ten piękny czas, pora do domu.

Bolesławiec sąd
Bolesławiec
Bolesławiec fara
Bolesławiec Ratusz
Bolesławiec Rynek
2019-07-21

09 październik 2019 19:20

Nie wiedziałem, że te miejsca są tak prześliczne! Widzę, że trzeba zaplanować kolejną wycieczkę na Dolny Śląsk...

06 październik 2019 22:55

Kliczków  też jest jeszcze na mojej liście.Fajnie pozwiedzaliście.

04 październik 2019 10:49

[cytuj autor='Maciej A'] Że ja w tym zamku Kliczków nie byłem? Bardzo ładny, a i ten Bolesławiec pozytywnie wygląda. Dolnośląskie ma mnóstwo niewątpliwych zalet. [/cytuj]

Kliczków warty odwiedzenia, na pewno, a Bolesławiec też niczego sobie, my uwielbiamy Dolny Sląsk, wszerz i w poprzek ma wspaniałe atrakcje 🙂

04 październik 2019 09:34

Dolnośląskie ma mnóstwo niewątpliwych zalet.

04 październik 2019 08:49

Kliczków chętnie odwiedzę. Podczas krótkiego zwiedzania Bolesławca mi pogoda nie dopisała, więc jeszcze kiedys pewnie wrócę, ale miasteczko sympatyczne.

03 październik 2019 18:51

Kolejny ciekawy zamek na liście do odwiedzenia.

02 październik 2019 18:29

Kliczków zaliczony,ale tylko z zewnącz zwidzianie w soboty i niedziele.

02 październik 2019 13:11

Bolesławiec to wciąż nasz niezrealizowany cel