Urokliwy Kazimierz Dolny

, marian

Kazimierz Dolny to urocze miasto w województwie lubelskim,położone nad prawym brzegiem Wisły.Kolejne prześliczne miasto,które udało nam się zwiedzić podczas naszego zwiedzania lubelszczyźny.Uroczy rynek,gdzie możemy podziwiać zespół renesansowych kamienic.Szczególną uwagę przyciągają kamienice Przybyłów z cudownymi,zdobionymi fasadami.Pośrodku rynku stoi studnia,która nadaje niepowtarzalny klimat tego miejsca,a nad całością góruje kościół farny św.Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja.Malownicze położenie miasta możemy podziwiać z Góry Trzech Krzyży,zamku i Baszty.Widoki niesamowite,aż nie chce się te miejsca opuszczać.Ciekawym miejscem do spaceru jest również Bulwar Nadwiślański,a z przystani możemy się wybrać na rejs statkiem po Wiśle.Bardzo miło będziemy wspominać chwile spędzone w tym mieście.

Tagi łatwa
2019-08-17

18 wrzesień 2019 15:15

[cytuj autor='Anja'] https://kurierlubelski.pl/kazimierz-dolny-chca-zabetonowac-jeden-z-najpiekniejszych-wawozow/ar/c7-14401093   [/cytuj]

No to czarno to widzę.

18 wrzesień 2019 13:04

[cytuj autor='marian'] Tego nie słyszałem,ale to już byłaby przesada.   [/cytuj]

18 wrzesień 2019 12:18

[cytuj autor='Anja'] Słyszeliście pewnie o pomyśle wyłożenia Wąwozu Czarnego w Kazimierzu betonowymi płytkami. Proponuję jeszcze szlaki górskie zabetonować żeby sobie butków nie ubłocić🙂 [/cytuj]

Tego nie słyszałem,ale to już byłaby przesada.

18 wrzesień 2019 10:03

05 wrzesień 2019 20:32

[cytuj autor='Magdalena'] Podobne zwiedzanie zaliczyliśmy już dawno temu, bo w 2013 roku: Kazimierz Dolny, Nałęczów, Janowiec, Kozłówka, Lublin, Puławy. To był niezapomniany tydzień. [/cytuj]

Ja też wróciłam do starych wycieczek żeby sprawdzić kiedy to było i bardzo podobne zwiedzanie mieliśmy w 2011 roku 🙂 Ale czas pędzi 🙂

05 wrzesień 2019 18:13

05 wrzesień 2019 10:08

Super sprawa.

Wycieczkę do Kazimierza mam z dawien zaplanowaną, tylko ciągle nie mogę jej zrealizować.

Pięknie to na Waszych fotkach wygląda

05 wrzesień 2019 08:48

Piękny Kazimierz na Waszych zdjęciach, my nie mieliśmy nigdy szczęścia do zamku, zawsze zamknięty podczas naszej wizyty i nie znam tych widoków 🙂 Miasteczko w dole oczywiście sam urok, uwielbiam 🙂

04 wrzesień 2019 22:19

Mieszkając w Lublinie jeździło się przynajmniej raz w roku do Kazimierza, ale raczej po sezonie, kiedy tłumy turystów mniejsze. Na prom jakoś nigdy się nie załapaliśmy, bo albo nie kursował albo nie było czasu. Janowiec widziałam przy innej okazji.

02 wrzesień 2019 12:57

[cytuj autor='Anja'] Do Janowca też zawitaliście przy okazji czy czasu nie starczyło?   [/cytuj]

Tak byliśmy.Pierwszy raz promem przez Wisłe,dodatkowa atrakcja.

02 wrzesień 2019 12:42

[cytuj autor='marian'] Marzenie się spełniło,to był nas pierwszy wyjazd w te strony.   [/cytuj]

Do Janowca też zawitaliście przy okazji czy czasu nie starczyło?

02 wrzesień 2019 12:28

[cytuj autor='Anja'] I w lubelskie zawędrowaliście, super🙂 [/cytuj]

Marzenie się spełniło,to był nas pierwszy wyjazd w te strony.

02 wrzesień 2019 12:26

[cytuj autor='Marcin_Henioo'] Miło powspominać sobie. Też tam byliśmy, ale przyznam szczerze, że nas Kazimierz aż tak bardzo nie przekonał do siebie. Może się narażę, ale trochę przereklamowane to miasteczko... [/cytuj]

Nam się Kazimierz bardzo podobał.Żona była zachwycona widokami z zamku,baszty i z Góry Trzech Krzyży.

02 wrzesień 2019 08:14

I w lubelskie zawędrowaliście, super🙂

01 wrzesień 2019 22:09

Miło powspominać sobie.

01 wrzesień 2019 20:06

[cytuj autor='mirosław'] jak miło powspominać te wspaniałe zakontki urokliwego kazimierza.Ale nie widzę zdjęć z korzeniowego dołu czyżby melexy z rynku już tam nie jezdziły. [/cytuj]

Melexy dalej jeźdzą ale my nie skorzystaliśmy.Piękny wąwóz już widzieliśmy w Sandomierzu.My jednak w tym dniu jeszcze promem udaliśmy się na drugą strone Wisły by zobaczyć zamek w Janowcu.Niestety czas tak szybko leci a my jak zawsze chcemy jak najwięcej zobaczyć.