Góry Opawskie-Biskupia Kopa zdobyta

, marian

Biskupia Kopa to najwyższy szczyt Gór Opawskich.Naszą wędrówkę rozpoczynamy z parkingu w Pokrzywnej. Idziemy zielonym szlakiem,mijamy Kaplice polową.Przechodzimy przez mostek,skąd rozpoczynamy wędrówke niebieskim szlakiem przez Gwarkową Perć.Jeden z ciekawszych odcinków.Z opisu wiedziałem że muszę na górę wdrapać się po drabince i przyznam że z moim lękiem nie byłem pewien czy dam rady.Na miejscu okazało się,że nie jest tak żle.Nawet można podejść omijając drabinkę.Żona stwierdziła że ta drabinka to fajna atrakcja i nie ma co się wymigiwać.Jak tak dalej pójdzie to nie będę wiedział co to lęk wysokości.Od Rozdroża pod Piekiełkiem idziemy już zółtym szlakiem aż do schroniska pod Biskupią Kopą.Na początku szlak prowadzi łagodną drogą ale w końcu to góry i niestety rozpoczęło się coraz to trudniejsze podejście.Parę małych odpoczynków i dochodzimy do schroniska.Bardzo spodobało nam się schronisko,takie z klimatem gór.Krótki odpoczynek i idziemy w dalszą wędrówke by zdobyć Biskupią Kopę,która znajduje się już po czeskiej stronie.Wielka radość gdy dochodzimy do pięknej kamiennej wieży znajdującej się na szczycie.Wejście na wieże jest płatne,o ile dobrze pamiętam to siedem złoty.Widoki z wieży wynagradzają trud który musieliśmy pokonać.Niepowiem że było łatwo,bo kondycji nie ma ale naprawdę warto było.Zdobyliśmy Biskupią Kopę należącą do  Korony Gór Polski.

2019-08-10

15 sierpień 2019 22:38

Bardzo fajna trasa, a drabinka super.

15 sierpień 2019 21:14

Pięknie powędrowaliście. Zupełnie nie znam tych terenów.

13 sierpień 2019 19:46

Super, piękna sprawa, gratuluję kondycji! Ciekawe miejsce, nigdy tam nie byłem.

PS. Piwko smakowało?

13 sierpień 2019 17:51

W górach opawskich jeszcze mnie niebyło a widzę że naprawdę warto się w nie wybrać.Brawo

13 sierpień 2019 08:39

Brawo, fajna góra.

Gratulacje za wejście, nawet nie wiedziałem, że tam takie drabinki i dodatkowe atrakcje.

Miałem raz okazję tam wejść dawno dawno temu i nie wykorzystałem jej.

Teraz żałuję bo to daleko ode mnie i prędko może się nie przydarzyć.

12 sierpień 2019 13:46

Pięknie, nie mogło Was tam zabraknąc, wszak wieża widokowa 🙂 A i szczyt z Korony zaliczony, więc super sprawa 🙂

12 sierpień 2019 09:36

[cytuj autor='Anja'] Aż musiałam zerknąć na mapę🙂 Wysokość może nie oszałamiająca ale warto ją zdobyć dla takich rozległych widoków. Zawsze coś ciekawego tu znajdę. [/cytuj]

To prawda,wysokość nie jest oszałamiająca.Mapa turystyczna pokazuje czas przejścia na górę dwie godziny i dziesięć minut nam zajęło to z odpoczynkiem w schronisku prawie trzy godziny.Przeszliśmy w obie strony około 12 km.ale warto było.