W Kruszwicy, czyli co ma wspólnego Popiel i Rusałka.

, Marcin_Henioo

Człowiek ma tak blisko, a nigdy nie był w takim miejscu, jak Kruszwica. A warto przecież.

Przecież Kruszwica słynie na całą Polskę z Mysiej Wieży, znanej z legendy o Popielu. Tam też się udaliśmy, po zaparkowaniu na pobliskim parkingu. Akurat na Gople odbywały się zawody wioślarskie, więc tłumy były dość duże. Dość wysoka była też tego dnia temperatura, co i tak nas nie zniechęciło od tego, by na samą górę wieży wejść, i podziwiać okoliczne krajobrazy, włącznie z samym miastem tak pięknie położonym nad Gopłem. Wieża, jak to wieża, atrakcja fajna. Po zejściu na dół obeszliśmy ją dookoła, po czym udaliśmy się na rejs statkiem Rusałką, który był bardzo przyjemny z uwagi na powiew wiatru od jeziora, jak i z uwagi na piękne widoki.

, Marcin_Henioo

Spod wieży udaliśmy się pieszo na pobliski Rynek, gdzie widzieliśmy ładny kościół - pw. św. Teresy od Dzieciątka Jezus. Rynek, jak to rynek w takim miasteczku, dość ładny, zadbany, ale nic specjalnego. Na rynku zjedliśmy lody, po czym wróciliśmy na parking i pojechaliśmy jeszcze obejrzeć piękną, romańską kolegiatę, która niestety była zamknięta na cztery spusty, więc zadowoliliśmy się obejrzeniem jej z zewnątrz tylko.

Spod kolegiaty pojechaliśmy już do domu, po drodze chcieliśmy wstąpić jeszcze do pobliskiego pałacu w Kobylnikach, ale okazało się, że jest tam akurat jakaś impreza prywatna, więc zrobiliśmy kółko wokół, i ruszyliśmy już w drogę powrotną.

2018-05-27

15 sierpień 2019 22:15

Kilka razy przymierzałam się do Kruszwicy, ale jakoś nigdy nie udało mi się tam dotrzeć, a szkoda. Fajna wycieczka, a rejs statkiem w upalną pogode to super sprawa.

11 sierpień 2019 19:14

Pieknie, mamy też za sobą Kruszwicę choć bez Rusałki 🙂 Za to kolegiatę zwiedzilismy i tez dziwię się ze zwykle zamknięta. Teraz sobie przypominam, że akureat wychodziła wycieczka stamtąd więc mieliśmy po prostu szczęście 🙂

09 sierpień 2019 08:26

Tak znane miejsce, aż trochę wstyd się przyznać że się nie było.

Fajnie na Twoich fotkach wygląda

08 sierpień 2019 19:32

Nam udało się obejrzeć wnętrze kolegiaty w niedzielę bezpośrednio po Mszy. Nawet nie wiedziałam, że w zwykły dzień jest pozamykana na cztery spusty.

08 sierpień 2019 11:05

Ciekawa wycieczka.Miejsca mi znane tylko z Psz.Warto by się tam wybrać.

07 sierpień 2019 21:02

Dzięki Mariuszu 😉

Co do Strzelna, to fakt, warto się tam udać. Ja byłem, jeśli chce ktoś poczytać, tu jest relacja: https://www.polskieszlaki.pl/wycieczki/relacja,8870,dlugi-weekend-sierpniowy-2016-w-poznaniu-dzien-i.html