Weekend majowy 2018 – dzień III. Dwa razy K, czyli Kołobrzeg i Koszalin jednego dnia.

Kołobrzeg, Marcin_Henioo

Po śniadanku zjedzonym na bazie, ruszyliśmy bez ociągania w stronę Kołobrzegu. Był to niestety dzień powrotu do domu, bo praca…

Niestety, może się komuś narażę, ale ani Kołobrzeg, ani Koszalin, nie urzekły nas jakoś mega specjalnie. Kołobrzeg dlatego, że tłumy turystów, że masa tandety, jakieś budki, śmierdzący stary tłuszcz, i zero miejsc do zaparkowania. Koszalin dlatego, że stwierdziłem, iż jest to „najbrzydsze miasto w Polsce”, gdzie nic ciekawego do zwiedzenia nie ma…

Kołobrzeg, Marcin_Henioo

W Kołobrzegu pospacerowaliśmy nad morzem, byliśmy na molo, potem pojechaliśmy na Stare Miasto, które nawet nam się podobało. Ale nic poza tym.

Następnie pojechaliśmy już do domu, po drodze wstępując do Koszalina, gdzie zjedliśmy dobrą pizzę, posmakowaliśmy dobre lody. I tyle… Szkoda, bo ja się nastawiałem na Koszalin, a tu taki zawód.

Muszę tu napisać kilka refleksji na temat Sarbinowa, gdzie mieliśmy nocleg w bardzo fajnym miejscu, ale nie będę robił kryptoreklamy, jeśli ktoś chciałby namiary, to proszę pisać do mnie prywatnie. Sarbinowo – bardzo ciche, spokojne, ustronne miejsce, gdzie mało turystów, gdzie morze bliziutko, na wyciągnięcie ręki wręcz. Nas również zauroczyła nadmorska promenada, która powstała na bazie muru, jaki został postawiony już w 1910 roku, by umocnić brzeg przed niszczejącym działaniem fal morskich. Promenada została oddana do użytku oficjalnie w dniu 27 września 2013 roku.

Obecnie promenada w Sarbinowie stanowi jeden z piękniejszych obiektów spacerowy nad polskim morzem. Można z niej podziwiać wspaniałe wschody oraz zachody słońca. Wzdłuż promenady usytuowane są liczne kawiarnie, bary i ogródki gastronomiczne, a także hotele i pensjonaty. Jest ona doceniana zarówno przez turystów odwiedzających Sarbinowo, jak i przez mieszkańców miejscowości, ponieważ o każdej porze roku pozwala zachwycać się pięknym widokiem morza. No i tak nas to miejsce zauroczyło, że w 2019 tam wróciliśmy…

2018-05-03

26 lipiec 2019 20:40

Nie znam ani Koszalina ani Kołobrzegu...

26 lipiec 2019 15:49

A ja znów lubię klimat nadmorskich miejscowości i czuję się w nich dobrze (no, na tandetę trzeba trochę przymknąć oko). Na zdjęciach Koszalin i Kołobrzeg nie wyglądają źle, a raczej zachęcająco.

Tłumów też nie lubię, ale tak jak Anja pisze, nad naszym morzem to raczej norma.

Tak czy tak, z każdej wycieczki coś tam można dla siebie znaleźć, choćby dobre jedzenie :-)

26 lipiec 2019 12:31

Co do Koszalina to się zgodzę. Natomiast wg mnie Kołobrzeg to jedna z fajniejszych miejscówek nad morzem, choć oczywiście w sezonie trudno uniknąć tłumów, ale to jak w większości nadmorskich miejscowości.

24 lipiec 2019 12:18

Piękne  miasta, my z rzadka bywamy nad morzem, a w dużych tamtejszych miastach jeszcze rzadziej 🙂 Naklepiej to znamy Gdańsk. Koszalin i Kołobrzeg to białe plamy...

24 lipiec 2019 09:14

W Koszalinie nigdy nie byłem to nie mogę ocenić,ale Kołobrzeg znam i mi się podoba.Wiadomo jak na wypoczynek to wole małe miejscowości ale tak na wypad jednodniowy to jest co w Kołobrzegu zobaczyć.Fajnie urlopowaliście,ja nie byłem w tym roku nad Bałtykiem i tak bardzo mnie tam ciągnie,ale chyba się nie uda.