Wieża na Polczakówce w Rabce

2019-06-22
2019-06-26 15:04:35

Dzięki podpowiedzi naszego Macieja z Polskich Szlaków dowiedzieliśmy się o wieży widokowej na Polczakówce w Rabce. Od razu pomysł jej zdobycia bardzo mi się spodobał. Niedaleka trasa, od dawna upragnione góry no i pewne widoki z wieży, bo po co by powstawała wieża widokowa bez widoków ;) Wydawał się to pewniak i zaplanowalismy go od razu na pierwszy dzień w Gorcach, jednak coś poszło nie tak.

Zaplanowałam trasę niebieskim szlakiem z Rabki, spod Parku Zdrojowego, od ul. Kościuszki i tam też pojechaliśmy i tu zonk, miejsce na 1 samochód i jest zajęte. Może zostawić auto na drodze, ale trochę niepewnie, wąsko. A do tego chmury wiszą dookoła ciężkie, a my mamy wszystko zostawić i tylko z nosidłem ruszyć z maluszkiem... Rozsądek a może strach matki wygrywa, zaplanujemy to inaczej popytamy, pogoda się poprawi i zaatakujemy wieżę jeszcze raz, choć prognozy na cały weekend nieciekawe i morale spada, jak to wcale wieży nie będzie?

Nie ma takiej opcji, następnego dnia wybraliśmy krótszą i szybszą trasę po stoku narciarskim na Polczkówce i instalujemy dokładną aplikację pogodową, bo mamy pełno planów - muzea, Rabkoland no i wieża, więc trzeba to dobrze z pogodą dograć. Po śniadaniu w WySpie Mszanka w Mszanie ruszamy do Rabki i po drodze sprawdzamy pogodę - przez 120 minut ma nie padać, więc zjeżdżamy na Polczakówkę. Tam ładujemy Amelkę do nosidła, ubieramy pełne buty i do góry. Jest stromo, bo to stok, więc troche jest ciężko, Natalia na początku taka chętna na Amelkę, teraz przekazuje ją tacie :) Ale za to szybko zbliżamy się do góry i na szczycie wyłania się nam wieża z lewej strony :) Z prawej natomiast widać pod drzewami kapliczkę. My ruszamy pod wieżę i po podobno 100 schodach do góry, na sam szczyt, Pogoda nie jest żyleta, ale widoczki mimo wszystko ładne, cieszymy nimi oczy i robimy foty. Dawno nie byliśmy na żadnym szczycie, więc nawet ten nasz cieszy mimo, że to zaledwie ponad 500 m n.p.m. Wieża stoi na Górze Królewskiej, a Polczakówka wzięła się od nazwy wyciągu narciarskiego "Polczakówka" w Rabce Zarytem.

Z góry wieży widać Gorce, Beskid Wyspowy, pięknie Babią Górę i podobno Tatry, ale to już bardziej sobie wyobrażamy niż widać :) Coś tam majaczy w dali, może chmury, może Tatry a może zwykłe majaki :) Amelia śpi w najlepsze, słodkie dziecko, pozwoliło mamie spełnić małe marzenie. Schodzimy w dół, Natalia nieco na miękkich nogach, mi wyjątkowo nie pojawił się lęk wysokości, bo i wysokość nie jest zabójcza ;) Schodzimy ze stoku i ruszamy dalej do Rabki...

Odwiedzone miejsca

sobota, 2019-06-22

Ostatnie wycieczki użytkownika

2019-07-18 21:08:36

Super wycieczka. Ja też żadnej wieży widokowej nie minę obojętnie.

2019-07-13 18:36:14

[cytuj autor='marian'] Brawo Wy.Wspaniała rodzinka Krajtroterska.Żona też by mi nie podarowała tych widoków z wieży.Rabka i jej okolice nie znane mi. [/cytuj]

Dziękuję Marianie :) Wiem, że Twoja żona uwielbia i się jej nie dziwię, podziwiam tylko za odwagę. W tym roku powinna powstać ta ścieżka w koronach drzew w Krynicy, może powinniście zaplanować tam wyjazd :)

2019-07-13 17:02:22

2019-06-27 13:41:33

[cytuj autor='Maciej A'] Ważne, że zrobiliście to razem. Fajna trasa na rodzinne spacery. Niedaleko jest szczyt Grzebień. Nie ma tam szlaku, ale spacerowe dróżki tam przebiegają. Z Rabki często tam chodziliśmy  [/cytuj]

No w tym dniu to mielismy tyle planów, że cudem udało się to wszystko zrealizować, jeszcze z ulewą w Rabkolandzie ;)

2019-06-27 13:20:01

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Dziękuję Wam, no ile się dało to wycisnęliśmy z tej wycieczki :) [/cytuj]

2019-06-27 12:35:13

Dziękuję Wam, no ile się dało to wycisnęliśmy z tej wycieczki :)

2019-06-27 11:29:56

B.ładne widoczki. Uwielbiam takie atrakcje.

2019-06-27 10:30:35

Pamiętam tą wieże. Odwiedziliśmy ja przy okazji wędrując na Luboń Wielki. Jak widze troszkę połaziikowaliście

2019-06-26 20:01:40

[cytuj autor='mirosław'] Widok z wieży ładny,ale szlak z centrum rabki masakra(my będąc w rabce o mało co przeoczylismy tą wieżę). [/cytuj]

No Mirku będąc w Rabce czytałam właśnie Twoją relację i szczerze mówiąc skłoniłes mnie zeby wybrać stok :) Bo tak wracaliście z tego co pamiętam :)