Lazurowe Wybrzeże-Francja

Monaco, marian

Lazurowe Wybrzeże położone jest w południowo-wschodniej części Francji.Bajeczna kraina,pachnąca lawendą i jaśminem,z turkusowym wybrzeżem,skalistymi urwiskami,znane z filmów i opowiadań klimatyczne miasteczka z przepięknymi plażami,jak Nicea,Cannes,Saint Tropez,Antibes......Ulubione miejsce celebrytów,milionerów i milionów turystów odwiedzających corocznie te magiczne miejsce.Cieszę się,że i nam udało się chociaż przez tydzień nacieszyć się tymi niezapomnianymi widokami,poznać niektóre miasteczka oraz zachwycić się przepięknym,luksusowym księstwem Monaco.Każde poznane miasteczko przez nas wprowadzało nas coraz większy zachwyt. Antibes-ze starym miastem,portem i śliczną plażą.Zwiedziliśmy tutaj Muzeum Picassa.Cannes-ze słynnym Pałacem Festiwalowym,gdzie corocznie odbywaja się festiwal filmowy i rozdawane jest Grand Prix oraz Złote Palmy.Znajduje się tutaj również Aleja Gwiazd z odciskami dłoni słynnych gwiazd.Ze wzgórza,gdzie znajduje się dzielnica Le Suguet rozpościera się przepiękny widok na całe miasto,plażę,port i przystań jachtową.Z tej przystani odbył się nasz rejs statkiem na Wyspy Leryńskie.Nicea-przepiękny kurort turystyczny położony nad malowniczą,błękitną Zatoką Aniołów.Urokliwe Stare Miasto z wąskimi uliczkami i malowniczymi fasadami domów.Niezapomniany spacer promenadą Anglików,wśród licznych palm,skąd podziwialiśmy lazurowe morze.Jednak najpiękniejszy widok na miasto i zatokę rozpościerał się ze wzgórza zamkowego.Grasse- tutaj zwiedziliśmy wytwórnię perfum.Poznaliśmy proces powstawania tych róznorodnych zapachów.Saint Tropez-przepiękny kurort słynny dla miłośników kina.To tutaj na plaży Pampelonne nakręcono między innymi film ,,Żandarm z Saint-Tropez'' z postacią zagraną przez Louisa de Funes.Odwiedziliśmy Muzeum Żandarmeni,mieszczącego się w budynku posterunku filmowego żandarma.Port Grimaud-miasteczko wybudowane na lagunie z drogami wodnymi,licznymi mosteczkami i jachtami.Tutaj poczuliśmy się jak w  mini Wenecji.Niezapomniany rejs łódkami po mieście.Monaco- dla nas to taka wiśieńka na torcie,podczas naszej wycieczki.Maleńkie państwo,gdzie możemy poczuć atmosfere luksusu.Żyją tu sławy i bogacze z całego świata.Monte Carlo z najsławniejszym,prześlicznym kasynem.Ulice miasta znane z słynnych wyścigów o Gran Prix Monaco Formuła1.Wzgórze Rocher- najstarsza i najbardziej zabytkowa część księstwa.Tutaj znajduje się Pałac Książęcy,Katedra św. Mikołaja,Muzeum Ocenograficzne,na wzboczach wzgórza rozciąga się piękny ogród egzotyczny.Poprostu wszędzie cudownie i bajecznie.Tydzień na Lazurowym Wybrzeżu szybko nam minął ale wspomniena zostaną na długie lata.

2019-06-01

17 czerwiec 2019 21:45

Przepiękna wycieczka, na pewno pozostanie w pamięci na długie lata.

17 czerwiec 2019 14:21

[cytuj autor='marian'] Oj nie dziwię sie że kara odwrotnie podziałała.Nas straszono że za karę spóżniena pięciominutową trzeba będzie zaśpiewać a za pietnastominutową zatańczyć w miejscu gdzie autokar stał.   [/cytuj]

Miny turystów na postojach gdy rozlewaliśmy wino do plastikowych kubeczków bezcenne🙂 I tak się upowszechniają stereotypy😉 ....jak kto nie dostrzegł rejestracji to brał Nas za grupę z Rosji🙂

17 czerwiec 2019 13:02

[cytuj autor='Anja'] Tropiki podobnie jak u Nas? Ja na majówkę się kiedyś wybrałam tylko na 10-dniówkę jeszcze z Alpami połączoną, było wesoło - pilotka wymyśliła, że spóźnialscy fundują karton wina...kara jakoś tak odwrotnie podziałała🙂😉 [/cytuj]

17 czerwiec 2019 12:58

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] No Marianie, ale szalejecie w tym roku 🙂 Cudownie! Ale Wam zazdraszczam, widoki fantastyczne, wspomnienia na całe życie. Ja z wycieczki do Paryża do dziś mam perfumy z takiej fabryki i tylko na specjalne okazje używam 😉 [/cytuj]

Pamiętam Twoją wycieczkę do Paryża połączoną z zamkami.Na mnie Paryż jeszcze musi trochę poczekać.