Warszawa-Jarmark Bożonarodzeniowy

, marian

Zwiedzanie Warszawy w świątecznym nastroju.Do stolicy wybraliśmy się z biurem podrórzy,dzięki czemu mieliśmy okazje z przewodnikiem zobaczyć Warszawe w pigułce oraz nacieszyć się Jarmarkiem Bożonarodzeniowym.Na miejscu już czekała na nas pani przewodnik,na parkingu obok zamku królewskiego.Zabrała nas na trzygodzinny spacer po mieście.Między innmi zobaczyliśmy Plac Piłsudskiego,gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza,pomnik Piłsudskiego,niedawno postawiony pomnik Lecha Kaczyńskiego,ogród Saski,Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej.Kolejno zobaczyliśmy Pałac Prezydencki,Pałac Kultury,Zamek Królewski oraz jego dziedziniec,Plac Zamkowy z kolumną Zygmunta z którego pięknie widać stadion narodowy,Katedrę św. Jana Chrzciciela,Rynek Starego Miasta z pięknymi kamienicami.W czasie zwiedzania pani przewodnik dzieliła się z nami różnymi ciekawostkami o Warszawie.Dalsze zakątki stolicy pokazała nam podczas przejazdu autokarem po mieście.Przed godziną szesnastą wróciliśmy ponownie na Plac Zamkowy,na uroczyste zapalenie nawiększej choinki w mieście.Na placu zgromadziło się tłumy ludzi, których przywitał prezydent miasta pan Trzaskowski.W tym dniu rozpoczeła się również świąteczna iluminacja świetlna na ulicach stolicy.Wspaniale mieć okazje zobaczyć to wszystko ale też były minusy.Wyobrażcie sobie jak po zapaleniu choinki wszyscy udali się na Jarmark Bożonarodzeniowy,który nie znajduje się jak to przeważnie bywa na rynku,tylko na Międzymurzu Starego Miasta.Ciężko było się przecisnąc do stoiska i sam zastanawiam się jak żonie udało się kupić parę pamiątek.Zapragnieni spokojnie wypić tradycyjnego grzanca udaliśmy się na rynek,gdzie również w tym dniu zaplanowane jest na osiemnastą otwarcie lodowiska.Lodowisko znajduje się pośrodku rynku,nad którym góruje warszawska Syrenka.Na rynku nie ma jak to zwykle bywa ratusza,co mnie bardzo zdziwiło,ale pomimo tego uważam że rynek na Starym Mieście w Warszawie ma swój urok.Bardzo spodobała nam się Warszawa,cały wystrój świąteczny na rynku,jarmarku i ulicach warszawskich.Jeśli chodzi o sam Jarmar Bożonarodzeniowy to jednak dla mnie  najpiękniejszy jest w Wrocławiu.To była nasza pierwsza wycieczka do stolicy ale mam nadzieje że jeszcze tu wrócimy by bardziej poznać miasto.  .

2018-12-08

15 grudzień 2018 20:37

Obiecuję jutro jarmarkowy wpis...jak się publicznie zdeklaruję to może wreszcie się zmobilzuję żeby coś wrzucić🙂😉

[cytuj autor='marian'] Prześlicznie.Szczecin jeszcze mi wogóle nie znany.   [/cytuj]

15 grudzień 2018 14:42

[cytuj autor='Anja'] A tak w Szczecinie🙂 [/cytuj]

Prześlicznie.Szczecin jeszcze mi wogóle nie znany.

15 grudzień 2018 08:50

A tak w Szczecinie🙂

11 grudzień 2018 14:21

Jarmark połączony ze zwiedzaniem - fajna sprawa.

11 grudzień 2018 13:27

Super, że się udało 🙂 Pięknie na Waszych zdjęciach, macie co wspominac, to pewnie jeden z ciekawszych jarmarków w Polsce 🙂

11 grudzień 2018 09:39

Jak kolorowo i świetliście. I Warszawa taka odświętna. Nastrojowo się zrobiło.

Edytowano: 2018-12-11 09:40:18

10 grudzień 2018 12:35

[cytuj autor='Anja'] Czekałam na tą rozświetloną Warszawę i jest🙂 Mnie przed jamarkową wyprawą deszcz odstraszyl w ten weekend, ale co się odwlecze...Zamiast tego poświęciłam się przygotowywaniu prezentów pod chonikę i już mam wszystko gotowe. [/cytuj]

Bardzo się bałem o pogodę ale okazała się dla nas łaskawa.Przygotowanie prezentów to nie łatwa sprawa.Ciężko utrafić czym sprawimy komuś radość.Dawniej dzieci nie miały tyle zabawków i nie było tyle problemów.Dzisiaj to człowiek zastanawia się czego jeszcze nie mają.Pamiętam jak niedawno pisałaś o albumach więc zaraz mi się przypomniało jak niedawno żona obchodziła urodziny i dostała na  prezent od dzieci szejść dużych albumów i dwa tysiące wywołanych zdjęć z naszych wycieczek.Oj nie jeden wieczór siedzieliśmy by je posegregować. Zdjęcia w albumach to świetna sprawa.