Ogrody na Rozstajach, tomtur

2018-08-26
2018-09-01 10:50:31
Młodzawy > Wełecz > Busko-Zdrój

Z żoną wybraliśmy się z Łodzi do Widuchowej pod Busko Zdrój.

Pierwszy postój to OGRODY NA ROZSTAJACH w Młodzawach pod Pińczowem. Potwierdzę relacje innych osób piszących tu o Ogrodach, że są bardzo ciekawe. Mieliśmy pecha bo w ostatnia niedziele sierpnia padał deszcz i można było spacerować tylko na dwóch z trzech poziomów (układ tarasowy). Jeszcze większe wrażenie musi być na przełomie wiosny i lata gdy rośliny, a jest tu dwa tysiące gatunków roslin. Może pójdziemy w ślady turystki z Wrocławia, która na stronie www Ogrodów na Rozstajach napisała, że była juz tu dziesięć razy.  Urozmaiceniem jest i mini wodospad i rzeźby oraz czarny bocian, papugi i inne ptaki. Oraz sympatyczny kot-gospodarz.

Ogrody na Rozstajach

Pod Buskiem Zdrojem skręciliśmy w Wełeczu, zgodnie z drogowskazem, by zobaczyć KROCZĄCĄ SOSNĘ. Oczy jak spodki się robia widząc najpierw korzenie ponad ziemią do wysokości 3 metrów i dopiero powyżej w powietrzu ponad korzeniami pień sosny majestatycznie ku niebu się wspina. A szczęka mocno człekowi opada gdy na małym parkingu zobaczy dużo smieci. Kiedy niektórzy kultury się nauczą?

WIDUCHOWA to urocza wioska z lasem ale juz bez kroczących drzew. Agrogospodarze częstowali nas pomidorami z ogrodu a sami mogliśmy zrywać w sadzie jabłka i śliwki, które chemiA nie były pryskane. Niebo w gębie. smaki dzieciństwa. Prawie prehistoria! Z Widuchowej ok. 20 km do SZYDŁOWA z pozostałościami murów obronnych i bardzo ciekawą bramą widoczną z przelotowej drogi do Staszowa wiodącej. Parę kilometrów dalej w KUROZWĘKACH z prywatnym pałacem i hodowlą bizonów.

Grota w Ogrodach na Rozstajach
Ogrody na Rozstajach

Kolejnego dnia pojechaliśmy do SOLCA ZDROJU. Małe, urocze uzdrowisko tylko, niestety, aktualnie mcno rozkopane bo pieniądze na drogi pozyskali. Za 35 - 50 zł można nocleg znaleźć. A w eleganckim hotelu to i za 500 a taki ful wypas apartament to stoi tysiąć złociszy. Ludzie, ludziska. Za tysiaka to my z Anią na parę dni w agroturystyce za 50 zł max od łba i do tego z jedzeniem i do tego z paliwem na 600-700 km od Łodzi się wypuścimy.

W Solcu jest mini ogród botaniczny w którym posiedzieliśmy z kanapkami i mini arboretum do którego nie dotarliśmy. W starym tramwaju, który już po którymś tam niemieckim mieście przestał jeździć, bar obecnie

Popołudnie spędziliśmy w Busku ale o tym osobna relacja.

Jeszcze tylko ważna uwaga. Jadąc bocznymi drogami uważajcie na oznakowanie. W którymś z miasteczek na trasie Ania w ostatniej  chwili spostrzegła mały drogowskaz nakazujący skręcić w lewo. A przed i za tą mieściną nr drogi był ten sam. Ale to przeciez Polska właśnie (niestety)

Widok na okolice Ogrodów
Ogrody na Rozstajach Ogrody na Rozstajach Altana na posiłki i grilla Ogrody na Rozstajach Ogrody na Rozstajach Ogrody na Rozstajach Sufit w altanie Oczko wodne z kwieciem A może ten kwiat dla Pani mego serca Ogrody na Rozstajach Nad mini wodospadem Jeden z ptaków Papugi Jedyny kot - gospodarz Krocząca Sosna - Wełecz Krocząca Sosna - Wełecz Tramwaj - solec Zdrój Psze wsiadać zaraz odjazd Mini ogród botaniczny - Solec Solec Zdrój Solec Zdrój

2018-09-05 20:53:08

Dzięki. O mieścinie Swornegacie słyszałem ale być nie byłem.

2018-09-05 09:06:15

[cytuj autor='tomtur'] Odpozdrawiam.Wracając do okolic Buska Zdroju to tę Kroczącą Sosnę oglądaliśmy w WEŁECZU. Nazwa oryginalna. Kiedyś komentując parę osób wspomniało, że kiedyś na forum wpisywaliście śmieszne nazwy miejscowości i wiosek. Pamiętasz/pamiętacie może nazwę tego wątku bo z chęcią bym zerknął?[/cytuj]

Tak pamiętam.Musisz wejść na Pogaduchy Krajtroterów i chyba na czwartej stronie są Dziwne Nazwy.Ostatnio właśnie byłem w takiej miejscowości co Danusia dodała-Swornegacie

Edytowano: 2018-09-05 09:06:54

2018-09-05 08:33:46

[cytuj autor='marian'] Dobry pomysł.Pozdrawiam. [/cytuj]

Odpozdrawiam.

2018-09-05 08:13:38

[cytuj autor='tomtur'] Albo latający dywan lub chociażby najzwyklejsza czarodziejska różdżka.Ze współczesnych pomagaczy to helikopter, ewentualnie balon z logo Polskich Szlaków. A może by nam użyczono na parę krajowych wycieczek tutejszych najwytrwalszych pozytywnych podróżników któryś z wycofanych Concordów![/cytuj]

Dobry pomysł.Pozdrawiam.

2018-09-05 07:55:44

[cytuj autor='marian'] To prawda,Polska jest piękna.Już kiedyś pisałem na Psz.- przydałyby mi się buty siedmiomilowe. [/cytuj]

Albo latający dywan lub chociażby najzwyklejsza czarodziejska różdżka.

2018-09-04 22:43:57

[cytuj autor='tomtur'] Marian, wielkie dzięki za te podpowiedzi. A przybliżając sobie dolnośląskie Wojsławice, przeczytałem też o byłym miasteczku Wojsławice w lubelskim (okolice Chełma) w którym i stary kościół katolicki, cerkiew prawosławna i cmentarz żydowski. Tyle mamy do zobaczenia w Polsce[/cytuj]

2018-09-04 22:20:43

[cytuj autor='marian']Piękne te ogrody.Mi jeszcze nie znane.Jak bym miał Ci polecić ogrody to jedne z bliższych dla Ciebie to Wojsławice.Rewalizują z Dobrzycą.Niedaleko mnie w Stradomi koło Sycowa też jest piękne arboretum.Na Śląsku podobały mi sie ogrody w Goczałkowicach.[/cytuj]

Marian, wielkie dzięki za te podpowiedzi.

2018-09-04 21:37:38

2018-09-03 21:38:24

[cytuj autor='Anja']Jeśli lubisz takie zielone klimaty to Dobrzyca obowiązkowo:) Połączysz z wizytą nad Baltykiem i żona będzie też zadowolona;)  [/cytuj]

Dobrzyca jest w planach mimo, że morze to ja tak średnio... Ale zielone klimaty to super sprawa

Anja Krajtroter 15945 kilometrów
2018-09-03 15:20:13

[cytuj autor='tomtur'] Najwięcej pochwał zbierają Ogrody Hortulus w Dobrzycy o których tutaj Danusia  relację zaprezentowała.(Ogrody w Dobrzycy)Bardzo ciekawe są też  arboreta. Z uwagi na bliskość Łodzi dość często bywamy w Rogowie. Na PSz znalazłem też informacje o arboretum w Lipnie pod Niemodlinem na Opolszczyźnie.Edytowano: 2018-09-03 13:41:35[/cytuj]

2018-09-03 13:23:45

[cytuj autor='Maciej A']Ogrody mi się przydażają czasem. Relaksują i są wizualnie piękne, co przykleja aparat do moich rąk ;-)W tym akurat nie byłem, ale wygląda to bardzo fajnie[/cytuj]

Edytowano: 2018-09-03 13:41:35

2018-09-03 13:06:25

[cytuj autor='Angelika Krajewska']w ogrodach byłam bardzo mi  się tam podobało w Busko również :) :) [/cytuj]

Ogrody na Rozstajach robią bardzo duże wrażenie i inne osoby tu na PSz przy okazji wcześniejszych relacji też bardzo chwaliły. Z żoną mieliśmy pecha bo trafiliśmy po paru godzinach deszczu.

Odnośnie Buska to mamy mieszane uczucia. Ale o Busku w osobnej relacji.

Maciej A Krajtroter 19194 kilometrów
2018-09-03 10:21:33

W tym akurat nie byłem, ale wygląda to bardzo fajnie

Angelika Krajewska Krajtroter 10053 kilometrów
2018-09-02 00:08:23

w ogrodach byłam bardzo mi  się tam podobało w Busko również :) :)

2018-09-01 21:36:26

[cytuj autor='kristofhetvenharom']Piękna relacja :) Do kilku atrakcji, które ciekawią mnie w tej okolicy, dodałeś jeszcze nieznane mi dotąd Ogrody - dzięki :)[/cytuj]

Dzięki. Ja dowiedziałem się o Ogrodach na Rozstajach, tak jak wspomniałem w swej relacji,  tu na PSz. Wcześniej były 2 czy 3 relacje z Młodzaw.

kristofhetvenharom Krajtroter 3952 kilometrów