Ślęża

Widok ze Ślęży, Mirielka

Ślęża - Święta Góra i jeden z 28 szczytów Korony Gór Polskich.

Chyba nie ma mieszkańca Wrocławia i okolic, kto nie słyszałby o Świętej Górze - Ślęży. Kiedyś była górą druidów, następnie mnichów, zbuntowanych innowierców oraz rabusiów. Dzisiaj jest górą turystów. O Ślęży można pisać dużo i nieprzerwanie. Kronikarz i biskup Thietmar z Merseburga pisał o niej tak: "Owa góra wielkiej doznawała czci u wszystkich mieszkańców z powodu swego ogromu oraz przeznaczenia, jako że odprawiano na niej przeklęte pogańskie obrzędy"
Legenda głosi, że pod górą znajdują się wrota do piekieł. Razem z moim H. postanowiliśmy w poniedziałek 11 czerwca zdobyć Ślężę (ja po raz kolejny, on po raz pierwszy). Było świetnie!

, Mirielka

Szliśmy najpierw czarnym misiowym szlakiem od Sobótki, następnie weszliśmy na żółty szlak, którym przeszliśmy na szczyt Wieżycy (415m), a później drogą żółto-czerwoną (dwa szlaki łączą się w okolicach drewnianej wiaty) podchodząc pod górę, by zboczyć ze szlaku i wejść inaczej - różowym szlakiem na przełaj. Na szczycie spędziliśmy trochę czasu, weszliśmy na wieżę widokową, po czym postanowiliśmy zejść niebieskim szlakiem, ale w połowie po prostu zboczyliśmy z niego i idąc pięknymi leśnymi ścieżkami obeszliśmy górę, trafiając na czerwono-żółty szlak. Przy wiacie poszliśmy więc czerwonym, aż do samego końca. Przez chwilę rozważaliśmy też iść na Przełęcz Tąpadła, ale nie mielibyśmy za bardzo jak wrócić. Może następnym razem 🙂

Cała relacja na blogu http://odnajdesiebie.blogspot.com/2018/06/korona-gor-polskich-sleza-zdobyta.html

Wieżyca, Mirielka
Wieża Bismarcka, Wieżyca, Mirielka
2018-06-11

02 lipiec 2018 23:53

Fajna wycieczka.Znana mi góra i udało mi się ją zdobyć z różnych stron.Chętnie bym ponownie powędrował po tych szlakach.

19 czerwiec 2018 11:23

Ciekawa wycieczka; nie byłam nigdy na Ślęży. Ta Wieża Bismarcka nie wiedzieć czemu skojarzyła mi się z dawnymi budowlami sakralnymi w dżungli Ameryki Południowej.

18 czerwiec 2018 14:46

Góra mi nieznana, ale zachęcająca.

18 czerwiec 2018 11:21

Witaj, fajna wycieczka 🙂 Znana góra, ale dla nas jeszcze obca, choć z okien samochodu kiedyś ją widzieliśmy 🙂

Edytowano: 2018-06-18 11:21:32

17 czerwiec 2018 20:18

Podobno miejsce mocy. Też jeszcze nie byłam.

17 czerwiec 2018 14:06

Witaj :-). Fajna góra. W tej okolicy bez konkurencji: wybitna, charakterystyczna, owiana tajemnicami legend. Wiele razy mnie kusiła, nie trafiłem jeszcze na nią i troszkę czasem żałuję. Pozdrawiam