Zamek w Dobczycach

Mury obronne w Dobczycach

Wracając z Pienin, wstąpiliśmy jeszcze w drodze powrotnej do Dobczyc, o czym trochę zapomniałam 🙂 To była już nasza druga wizyta w tej miejscowości, a że trafiliśmy na jakiś festyn, zadziwiła nas spora liczba osób na zamku i w centrum. Początkowo myśleliśmy że to tyle turystów i że się miejsce tak spopularyzowało ale to głównie byli chyba okoliczni mieszkańcy. Najbardziej zszokowały nas mega długie kolejki po lody w centrum, to chyba efekt zamkniętych sklepów w niedziele 🙂

Najważniejsza zmiana w Dobczycach od naszej ostatniej wizyty to zrewitalizowane i zrekonstruowane częściowo mury miejskie, które powstały w średniowieczu, w XIV i XV stuleciu. Można na nie wejść i pooglądać widoki na jezioro i miasto. Bardzo ciekawie to wygląda. Na zamku niewiele się zmieniło, nadal istnieje tu muzeum regionalne PTTK, dostępne za parę złotówek. Fajnie połazić po wiekowych murach, to zamek królewski Kazimierza Wielkiego, choć jego początki sięgają jeszcze wcześniej, prawdopodobnie XII wieku. Dziś to ruina, ale trwale zachowana i ładnie wkomponowana w okolicę. Widać stąd koronę zapory na Jeziorze Dobczyckim oraz rzekę Rabę. Przy zamku istnieje też niewielki skansen, czynny w ramach tego samego biletu. Zwiedzaliśmy go ostatnim razem. Blisko stąd również do ciekawego kościołą Św. Jana, a w centrum dodatkowo wznosi się kościół MB Wspomożenia Wiernych. Warto pieszo przejść spod zamku do centrum, bo prowadzi tu zaciszna uliczka Kazimierza Wielkiego.

Brama
Muzeum zamkowe
2018-04-15

26 maj 2018 22:42

Świetne miejsce, niedawno nawet zainteresowałam się nim przez jakiś artykuł w gazecie, a tu proszę: relacja na PSz 🙂

No i wiosną wszystko tak pięknie wygląda 🙂

22 maj 2018 08:45

Dziękuję Wam 🙂

21 maj 2018 11:33

Ciekawe, słyszałem, a nie widziałem.

Pomijając, że na Ani zdjęciach wszystko pięknie wygląda, to bardzo ładne miejsce.

19 maj 2018 17:56

Miałem okazję być i nie żałuje mimo że to nie prawdziwe mury tylko rekonstrukcja i praca wspaniałych ludzi, Ciekawe wystawy, zbiory a i widoki na zapore i jeziore warte zobaczenia.

18 maj 2018 10:21

Jeszcze jedno ciekawe miejsce warte odwiedzenia, którego nie znam.

17 maj 2018 22:54

Nie miałem pojęcia o istnieniu takiego miasteczka, i tego zamku, super miejsce do zwiedzenia!

17 maj 2018 22:13

Byliśmy 🙂 bardzo miło wspominam ten zamek 🙂

17 maj 2018 18:59

[cytuj autor='EmiZtg']Nad Jeziorem Dobczyckim byłam, ale na boulderach w Borzęcie. Jakbym wcześniej wiedziała, że tam blisko jest taki fajny zamek, to na pewno bym tam podjechała. Następnym razem sobie zaplanuję tak, żeby oprócz wspinanka było tez zwiedzanko 😁.[/cytuj]

Wspinanko i zwiedzanko to najlepszy zestaw 🙂

17 maj 2018 16:26

17 maj 2018 14:50

Miejsce bardzo ładne.Ruiny,woda- ślicznie to wygląda.