Góry Żytawskie w Niemczech

2018-05-04
2018-05-10 09:22:49

Gory Żytawskie to niewysokie pasmo górskie w południowej części Saksonii na granicy z Czechami w niewielkiej odległości od Polski.Nawyższą górą tutaj jest graniczny szczyt Lausche,który udało nam się zdobyć.Szczególną cechą Gór Żytawskich są liczne grupy skalne z wieloma punktami widokowymi,do których prowadzą wyznaczone szlaki.Do napopularniejszych  miejscowości należy Kurort Oybin oraz kurort Jonsdorf.Wizytówką Kurortu Oybin jest piękna góra Oybin o pionowych ścianach skalnych z ruinami zamku i klasztoru.Wejście na górę  jest płatne.O ile dobrze pamiętam  to 6 euro ale naprawdę warto.Jak już wspomniałem jest tutaj wiele ciekawych szlaków które oprowadzają nas po cudownych formacjach skalnych więc my przeszliśmy pewien piękny odcinek i udało nam się między innymi wejść na szczyt Toppfer,Schanfernstein .Bardzo nam się podobała skała Kelchstein o czerwonej barwie i postaci grzyba.Natomiast w Jonsdorf weszliśmy na szczyt Nonnenfelsen oraz powędrowaliśmy zielonym szlakiem po skalnym mieście. Po Żytawie kursuje kolejka wąskotorowa która ułatwia turystą dotrzeć z Żittau do poszczególnych kurortów.Naszą bazą noclegową,że względu na koszty była Marenica po stronie Czeskiej,skąd mieliśmy blisko do wszystkich atrakcji.Nasz trzy dniowy pobyt w górach Żytawskich uważam za udany .Bardzo dużo zobaczyliśmy ale jestem świadomy że warto jeszcze tam wrócić bo dużo ciekawych miejsc omineliśmy.

Odwiedzone miejsca

piątek, 2018-05-04

Inne wycieczki użytkownika

2018-05-13 21:04:53

[cytuj autor='Marcin_Henioo']Świetne miejsca zwiedziłeś Marian, graluluję wyboru. Twoja wycieczka inspiruje. Dzięki![/cytuj]

Bardzo cieszę się że podobają Ci się moje wycieczki.

2018-05-13 21:02:33

[cytuj autor='allie']Te formy skalne nie przestają mnie zachwycać. Kolejna świetna wycieczka, Marianie - Wasza pasja do zwiedzania jest zaraźliwa :)[/cytuj

Fakt,bardzo lubimy podróżować i cieszę się że nasze wycieczki są inspiracją dla kogoś.

2018-05-13 20:45:12

2018-05-13 18:46:17

2018-05-11 07:21:55

[cytuj autor='Maciej A'] Kolejna wspaniała wycieczka do skalnego miasta. Od kiedy pierwszy raz znalazłem się w naszych Górach Stołowych pokochałem takie miejsca.A kopczyki, może taki artykuł choć uchyli rąbka tajemnicy ;-)  https://portaltatrzanski.pl/wiedza/kultura/kopczyki-w-tatrach,292Grzebałem też kiedyś na takim jednym forum górskim gdzie nie brakuje nudzących się filozofów:  - to nagrobki ( z dopiskiem: ciekawskich turystów)  - to kupy wspinaczy (tylko taki MEGATWARDZIEL potrafi zrobić taką kupę), którzy aby zdobyć poważanie na szanownym portalu muszą zrobić taką kupę jak największą  - kopczyki ziemniaczane, składniki 1 kg ziemniaków, 3 szt. jaja... itd. itp. - doradca smaku  - to piramidy - i tu następowała analiza występowania piramid na terenach naszego ukochanego krajuByło tego więcej, a niektórzy doktooorzy prostych nauk powinni zmienić leki ;-).Wygląda na to, że jednoznacznej odpowiedzi po prostu nie ma i tak jak kopczyki - może to prowadzić na manowce.Edytowano: 2018-05-11 01:46:21[/cytuj]

Jak widzę nie tylko mnie to nurtowało:);)

2018-05-11 01:18:43

[cytuj autor='Anja']Przepięknie...z dużą ciekawością przeczytałam relację i obejrzałam zdjęcia. Kolejne ciekawe miejsce wyszukałeś.A skoro już przy górskich wycieczkach jesteśmy to może mi ktoś wyjaśni co oznaczają piramidki układane z kamieni...spotkałam się w wielu miejscach na szlakach podczas tegorocznej majówki w czeskiej i saksońskiej Szwajcarii...to jakiś zwyczaj? (ich ilość raczej wykluczała przypadkowość:)[/cytuj]

- to nagrobki ( z dopiskiem: ciekawskich turystów)

Edytowano: 2018-05-11 01:46:21

2018-05-10 20:18:25

Rewelacyjna wycieczka! Też bym tam chciała pojechać :). Bardzo lubię takie "skalne miasta".

2018-05-10 13:25:53

Nie mam pojęcia co te piramidki oznaczają.Zawsze myślałem że to ktoś układa sobie dla relaksu.W Niemczech też widzieliśmy takie dzieła.