Dookoła Jeziora Czorsztyńskiego - Niedzica, Frydman, Dębno, Kluszkowce i Czorsztyn

Zamek w Niedzicy

Po Sokolicy, jako, że nam sprawnie poszło, pojechaliśmy do naszego Pensjonatu Skalny na obiadek i dalej w trasę na objazdówkę, dość spiesznie, bo zamek w Niedzicy czynny był tylko do 15.30, bo to jeszcze nie sezon. Zdążyliśmy na szczęście i spokojnie połaziliśmy po ciekawych wnętrzach starego zamczyska. Niedzicę odwiedzaliśmy już kilka razy, ale zamek od środka oglądaliśmy pierwszy raz, toteż nam zależało. Potem spacer na zaporę, skąd pięknie się zamek prezentuje wsród wód Jeziora Czorsztyńskiego. Od kilku lat na zaporze zobaczyć można malowidło 3D, fajny efekt. Od niedawna dostępny jest tu również park miniatur i park linowy.

Naszym kolejnym obiektem był kościół we Frydmanie, bardzo ciekawy, zarówno z zewnątrz, jak i w środku i stojący niedaleko kasztel. Dziś w rękach prywatnych stoi za zamkniętą bramą, więc tylko można go zobaczyć zza ogrodzenia. Makieta tego pięknego niegdyś obiektu z attykami dostępna jest na zamku w Niedzicy.

Niedzica widziana z trasy

Potem przyszła kolej na cudeńko - kościółek w Dębnie z listy UNESCO. Niestety już za późno na zwiedzanie, ale przez kratę zaglądnęliśmy do pięknego wnętrza. Szkoda, że nie udało się wejść na dłuższą chwilę do środka, bo to smaczek nad smaczkami!

Droga cudnie wije się nad Jeziorem Czorsztyńskim, raz dołem raz górą, pięknie jest. I jeszcze widoki na Tatry otwierają się tu i ówdzie. Dobrze pod tym względem jest w Kluszkowcach, pod pomnikiem Organy autorstwa Hasiora. Obok kupiliśmy w najprawdziwszej bacówce najprawdziwsze oscypki, zadymione konkretnie. Na koniec jeszcze zaszliśmy pod zamek Czorsztyn, ale ten też zamknięty już o tej porze, za bramą schowany, zdjęcie dołem cyknęłam i tyle w temacie. Na szczęście zwiedzaliśmy go parę lat temu, to tak żal nie było. Zmierzając do Szczawnicy na nocleg jeszcze zerknęlśmy z dołu na drewniany kościół w Grywałdzie. Pora na odpoczynek 🙂

Jezioro Sromowieckie

Kościół w Grywałdzie
2018-04-14

20 kwiecień 2018 20:42

Żelazny punkt programu podczas wycieczki w tamte rejony 🙂 Zamek w Nidzicy bardzo mi się podobał. Podobno jeden z jego historycznych właścicieli przegrał go w karty. Kiedyś to były czasy 😉

Aniu, jakim sprzętem fotografujesz? Jestem nieodmiennie pod wrażeniem Twoich zdjęć.

20 kwiecień 2018 08:41

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Dzięki 🙂 Joanno, znamy to a i przed nami znów 🙂 Szybko minie i ruszycie, zdrówka życzę! Marcinie, no trafiło, może jakieś chody są 😉 Chciałoby się, ale róznie to bywa, trza się cieszyć z każdej dobrej okazji, a sobota właśnie taką była, dlatego wcisnęliśmy tą objazdówkę, bo początkowo miała być w niedzielę 🙂[/cytuj]

Fajnie że wcisnęliście tą objazdówkę. Jeśli ktoś wybierze się autem w te okolice, to dla tych krajobrazów widocznych z drogi i ciągu atrakcji po drodze naprawdę warto poświęcić dzień.

19 kwiecień 2018 08:41

18 kwiecień 2018 22:09

Super, piękne fotki w piękną pogodę - to Wam się trafiło, macie jakieś układy tam u Szefa u góry?

Część z tych miejsc zwiedziliśmy, niestety sporo jeszcze przed nami, ale kiedyś tam jeszcze wrócimy!

18 kwiecień 2018 14:52

Przyjemnie się ogląda takie zdjęcia i aż chce się też gdzieś pojechać. Tymczasem ospa wietrzna przyniesiona z przedszkola trzyma nas w domu. Ech...

18 kwiecień 2018 08:28

[cytuj autor='marian']Fajną wycieczke sobie sprawiliście.Miejsca mi znane więc z ciekawością fotki pooglądałem.Fotki śliczne.[/cytuj]

Dziękuję Marianie 🙂

17 kwiecień 2018 22:56

17 kwiecień 2018 14:57

Dzięki 🙂 Pogoda dopisała to i wycieczka ifoty udane

17 kwiecień 2018 14:45

Troszkę pozwiedzane. Wiele ciekawych miejsc zwiedziliście, super. moja ulubiona arch. drewniana.

17 kwiecień 2018 11:43

Fajne foty, szczególnie ciekawe to robione zza krat i ponad dachami.