Weekend na Warmii. Dzień I – po drodze w Gniewie.

Gniew - zamek, Marcin_Henioo

Na Warmii nigdy nie byliśmy. Dlatego podjęliśmy decyzję by zrobić weekendowy wypad w te niezbadane przez nas rejony Polski.

Po drodze wstąpiliśmy do Gniewu, na zamek krzyżacki, który od zawsze był w naszych planach, ale nigdy nie było po drodze. Zamek, jak to zamek, ma ciekawą historię, o której nie będę pisał, gdyż na PSz dużo już zostało o tym powiedziane. Okolice zamku są piękne, jest on położony na zboczu, z którego widać po drugiej stronie Kwidzyn, i zamek tamtejszy. Jego też jeszcze nie zwiedziliśmy, może w 2018? Po zwiedzeniu zamku (oprowadzanie przez przewodnika, który bardzo ciekawie opowiadał), udaliśmy się na posiłek „na miasto”. Pochodziliśmy trochę po starówce, która jak widzieliśmy jest w rozkopach, czyli dużo się dzieje, miasto jest odnawiane i będzie z pewnością piękniejsze niż w lato 2017. Co ciekawe, jest tam małe muzeum kapsla, a ja, jako że kapsle zbieram, poszedłem zobaczyć. Koszt zwiedzania zerowy, muzeum w korytarzyku, kilka gablot, ktoś podzielił się swoją pasją. Ciekawostka. Oczywiście widzieliśmy Misia Maciusia, z którym też wiąże się ciekawa historia, odcisk niedźwiedziej łapy na kamieniu pod figurą. Byliśmy też w gniewskim Ogrodzie Historii, też ciekawa sprawa. Interesujący jest też gotycki kościół pw. św. Mikołaja, który jest tuż przy płd.-zach. narożniku Rynku, na którym to stoi inny ciekawy obiekt – a mianowicie pod numerem 14, kamienica, w której w 1928 roku mieszkał znany malarz, Leon Wyczółkowski. Inną znaną kamienicą na Rynku jest kamienica Marysieńki, w której rzekomo przebywała Maria Kazimiera, żona przyszłego króla Polski – Jana III Sobieskiego, który pełnił wówczas funkcję starosty gniewskiego.

Gniew - zamek, Marcin_Henioo

Z Gniewu pojechaliśmy już do Elbląga. Najpierw na naszą bazę, by rozpakować bambetle, po czym pojechaliśmy na Starówkę. Miasto Elbląg sprawiło na nas zaskakująco pozytywne wrażenie. Ale o tym innym razem, przy okazji opisywania następnych dni tego weekendu.

Gniew - Rynek i pompa miejska, Marcin_Henioo
Gniew - Kościół św.Mikołaja, Marcin_Henioo
2017-07-14

15 styczeń 2018 12:28

Zamek Gniew jest wspaniały, byliśmy dość dawno, ale Danusia nam odświeżała w zeszłym roku chyba 🙂 Super wycieczka!

11 styczeń 2018 15:47

Pięknie, ciekawie, historycznie. muszę się kiedyś wybrać i zobaczyć ów zamek w Gniewie! Tylko o nim czytałam na pSz 🙂

10 styczeń 2018 19:57

Gniew to wspaniałe, historyczne miasto z pięknym zamkiem 🙂. Krzyżacy, co by o nich nie mówić, to na architekturze i budownictwie się znali 🙂.

09 styczeń 2018 16:38

Milo zobaczyć zamek którego jeszcze nie tak dawno zwiedziliśmy.

08 styczeń 2018 21:25

Przepraszam wszystkich za wprowadzenie Was w błąd, gdyż Gniew znajduje się na Kociewiu, nie na Warmii. Celem naszej wycieczki była Warmia, zaś Gniew zwiedziliśmy po drodze.

Dziękuję wszystkim za miłe słowa :-)

08 styczeń 2018 09:18

Na Warmii byłam więcej niż raz, ale w samym Gniewie nigdy. Warto i tam kiedyś zawitać.

08 styczeń 2018 08:28

Też nigdy nie byłam na Warmi.. A widać, że miejsce ciekawe.

07 styczeń 2018 20:13

Warmia to ciekawe miejsce ,pewnie nie tylko na weekendowy wyskok. W Gniewie byłam,a muzeum kapsla nie widziałam. Zawsze mozna znaleźć jakąś nieznaną innym ciekawostkę turystyczną. Fajna sprawa.