, marian

Zakopane-kaplica na Jaszczurówce oraz ranne spacery po mieście

2017-11-26
2017-11-29 09:48:08
Zakopane

Kaplica Najświętszego Serca Pana Jezusa na Jaszczurówce stanowi obiekt zabytkowy.Wystawiona w 1908 roku w stylu zakopiańskim według projektu Stanisława Witkiewicza.Bardzo chciałem zobaczyć ten piękny,zabytkowy,drewniany kościółek.Wstajemy z żona i jeszcze przed śniadaniem udajemy się w kierunku Jaszczurówek.Po drodze mijamy stok narciarski na Nosalu.Byłem pewien że zobaczymy tylko kaplice z zewnątrz ale mieliśmy szczęście bo miły pan którego tam zastaliśmy chętnie nam otworzył kościółek.Pokazał nam wnętrza oraz dużo nam przekazał wiadomości o historii powstania kaplicy i o stylu jakim została zbudowana.Nasz pobyt w Zakopanem zawsze rozpoczynaliśmy rannym spacerem.Śniadanko jeszcze lepiej smakowało a my cieszyliśmy się  urokiem górskiego miasta.

Joanna Krajtroter 68768 kilometrów
2017-12-01 13:18:29

Kolejny ciekawy zimowy dzień w górach.

2017-11-30 16:58:00

[cytuj autor='mokunka']Piękna kapliczka na Jaszczurówce ! Położona tuż przy bardzo ostrym zakręcie. niebezpieczne miejsce....ale sama kapliczka to typowo podhalańskie budownictwo sakralne. Architektura drewniana, ma ten swój niepowtarzalny urok. Fajnie zwiedzasz Marianie :)Edytowano: 2017-11-30 15:51:14[/cytuj]

Kaplica dobrze  Ci znana i ja się cieszę że udało mi się ją zobaczyć.

mokunka Krajtroter 220037 kilometrów
2017-11-30 15:50:04

Edytowano: 2017-11-30 15:51:14

Maciej A Krajtroter 18703 kilometrów
2017-11-29 21:21:11

Należę do leniwców, ale jak jestem w górach, to nie mogę długo spać,

nie mogę... poprostu coś mnie gna ;-)

super spacer, zima w górach to istny cud

Marcin_Henioo Krajtroter 50913 kilometrów
2017-11-29 21:14:20

Super, fajnie, że ten pan Wam otworzył i tyle poopowiadał. A śniadanie po takim spacerze smakowało o wiele bardziej, niż normalnie. Co do wstawania, to ja też jestem raczej ranny ptaszek, zwłaszcza na jakichś wyjazdach, gdy mamy coś do zwiedzania, to jestem bezlitosny.

2017-11-29 14:19:46

[cytuj autor='marian'] Ja rano spać nie umiem więc to dla mnie nie problem ale jestem nieznośny i żone też budzę.Wdomu może się wyspać a tu szkoda każdej chwili.Potem jest mi wdzięczna że ją obudziłem bo to są chwile niezapomniane i zawsze coś nowego zobaczymy. [/cytuj]

My się też wszyscy wcześnie budzimy, ale ja lubię jeszcze poleżakować chwilę :) Tak czy owak i w tygodniu i w weekend po 7.00 najpóźniej przed 8.00 jesteśmy na nogach :) Jak mamy śniadanie w noclegu, to zwykle musimy na nie czekać :)

Anja Krajtroter 14965 kilometrów
2017-11-29 14:16:03

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ale super :) Zazdraszczam tego rannego spacerku przed śniadaniem w górskich okolicznościach :) Mi się ciężko czasem wygrzebać, ale jak już jestem na dworze i idę to jest super! Bardzo fajny pomysł na taką wycieczkę zimową a Tatrach, z grupą :)[/cytuj]