, Joanna

2017-08-17 - 2017-08-18
2017-10-08 16:48:03
Joanna Krajtroter 70623 kilometrów
Tolkmicko > Krynica Morska > kościół św. Jakuba w Tolkmicku > Wielbłądzi Garb w Krynicy Morskiej > Latarnia w Krynicy Morskiej

Pogoda taka sobie. Chłodno, pochmurno, ale przynajmniej nie pada. Rezerwuję bilety na rejs tramwajem wodnym z Tolkmicka do Krynicy Morskiej.

Jedziemy do Tolkmicka. Mamy trochę czasu do odpłynięcia, więc idziemy na krótki spacer i oglądamy rynek, fontannę i kościół św. Jakuba Apostoła.

św. Florian przy OSP w Tolkmicku

Płyniemy tramwajem wodnym Generał Kutrzeba do Krynicy Morskiej. Właściwie nie wiem dlaczego jednostkę pływającą nazywa się tramwajem, ale skoro poprzedniego dnia w Buczyńcu statkiem podróżowaliśmy po torach na suchym lądzie, to widać wszystko jest możliwe. Rejs trwa niewiele ponad pół godziny i upływa nam bardzo przyjemnie głównie na oglądaniu widoków. Po drodze 3 dziewczynki, w tym jedna moja, próbują zagłaskać psa, który z kolei próbuje przespać podróż.

W Krynicy kierujemy się na Wielbłądzi Garb, gdzie z punktu widokowego podziwiamy Zalew Wiślany i Zatokę Gdańską. Następnie zmierzamy do latarni morskiej jako obowiązkowego punktu programu. Wstęp na latarnię mają osoby powyżej 4 lat, więc niektórzy zostają na dole. Kolejka po bilety jest dość długa, ale widoki z góry wynagradzają czekanie.

na rynku w Tolkmicku
fontanna w Tolkmicku

Zjadamy rybkę w jednej z pobliskich smażalni i udajemy się na plażę. Pogoda zrobiła się jak najbardziej plażowa, choć wcześniej nic tego nie zapowiadało. Nie chce się wracać, ale musimy zdążyć na powrotny tramwaj wodny do Tolkmicka. Stamtąd pozostaje tylko dojechać do Fromborka i obejrzeć zachód słońca po ciekawym dniu.

kościół św. Jakuba w Tolkmicku wnętrze kościoła św. Jakuba port w Tolkmicku na Zalewie Wiślanym widok na Krynicę Morską stojak na rowery przy Wielbłądzim Garbie widok z Wielbłądziego Garbu na Zatokę Gdańską widok z Wielbłądziego Garbu na Zatokę Gdańską widok z Wielbłądziego Garbu na Zalew Wiślany w latarni morskiej widok z latarni na Zalew widok z latarni na Zatokę widok z latarni na Zatokę latarnia morska w Krynicy Morskiej w oddali Frombork port w Tolkmicku od strony wody najprzyjemniejsza część zwiedzania
Joanna Krajtroter 70623 kilometrów

allie Krajtroter 7733 kilometrów
2017-10-21 17:08:33

Super wycieczka, bardzo lubię takie atrakcje :) A Krynica, jak wiele kurortów, jest zdecydowanie przyjaźniejsza po szczycie sezonu turystycznego :)

2017-10-18 13:00:42

[cytuj autor='Danusia']Frombork poznałam,ale do Krynicy Morskiej nie dotarłam choć bardzo chciałam. Fajnie,że wybrałas się na taka "tramwajową" wycieczke:-)[/cytuj]

Polecam "tramwaj" i całą wycieczkę, ale cieszę się, że to był tylko jeden dzień. Na dłużej nie chciałabym się tam zatrzymać, bo gdy idzie się z dziećmi, to ciężko przejść wśród straganów, automatów i różnych budek z lodami, goframi, frytkami, zabawkami i co kto jeszcze sobie wymyśli. We Fromborku niczego nie brakowało, a jakoś spokojniej było.

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2017-10-17 10:58:30

mokunka Krajtroter 219837 kilometrów
2017-10-11 22:22:32

[cytuj autor='marian']Fajna wycieczka.Miłe letnie wspomnienia .[/cytuj]

Fajne wspomnienia :) minionego lata Joanno.

2017-10-09 18:43:28

Fajna wycieczka.Miłe letnie wspomnienia .

Maciej A Krajtroter 19113 kilometrów
2017-10-09 10:18:27

Fajna sprawa, morze to morze :-),

a dobra pogoda zawsze bardzo mile widziana, niestety w tym roku to jakoś bardzo kapryśna aura

Marcin_Henioo Krajtroter 50913 kilometrów
2017-10-08 22:21:39

Super wycieczka szlakiem Kopernika. Byliśmy i my w tym roku w wakacje, lecz nie było czasu na rejs, a szkoda...

Anja Krajtroter 14965 kilometrów
2017-10-08 20:03:33

Patrząc na zdjęcia myślałam, że to jesienne morze..a tu sierpniowa wycieczka:-)

Edytowano: 2017-10-08 20:03:50

2017-10-08 19:47:45

Znów fajna ciekawostka :) I super że się rozpogodziło, do takich wycieczek jak najbardziej pogoda się przydaje :)